2018-02-21, 21:24
Medlem
Jag hittade theralen flytande som stod längt in i skafferit, den är nog knappt ett år gammal, kan det bli dåligt tror ni?
och visst går det att hälla det i varmt vatten det förstörs väl inte av värme?
Citera
2018-02-21, 21:56
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Jag hittade theralen flytande som stod längt in i skafferit, den är nog knappt ett år gammal, kan det bli dåligt tror ni?

Det blir inte dåligt som i farligt men en viss effekt kan ha gått till spillo men troligtvis är den lika bra nu som då. Vad gäller värmen vet jag inte, förstår inte varför man skulle vilja blanda det med nånting alls.
Jag droppar mina milliliter långt bak på tungan och dricker sen en klunk vatten, då smakar det inte nånting.

mvh
Citera
2018-02-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Det blir inte dåligt som i farligt men en viss effekt kan ha gått till spillo men troligtvis är den lika bra nu som då. Vad gäller värmen vet jag inte, förstår inte varför man skulle vilja blanda det med nånting alls.
Jag droppar mina milliliter långt bak på tungan och dricker sen en klunk vatten, då smakar det inte nånting.

mvh

Tack jag tog ju två rör direkt när jag skrivet frågan känner mig lite lugnare men inte så stor effekt än hoppas somna. Sovit cirka 2 timmar på tre dygn. Brukade funka hyfsat bra när jag tog de. Jag gillar inte smakern alls, fy satan. Får inte till det bak på tungan riktigt men jag får testa.
Citera
2018-02-22, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum

Funkade fint. Vaknade nyss.
Citera
2018-03-11, 18:22
Medlem
Tropexs avatar
Började igen Med Theralen i fredags, då jag börjat vakna om nätterna (troligen p.g.a suboxone, går programmet). Mardrömmar som fortsatte med samma tema på drömmarna - både i fredags och lördags. Detta på 0.5-0.75 ml. Provar 0.5 ml Ikväll också, fortsätter mardrömmarna blir det väl att spara till nätter man verkligen måste sova. Alternativt få byta till Mirtazapin (men hur mycket vill man verkligen mixa med hjärnan? :/).

Fick förut myrkrypningar Och ryckningar, men har varit lugnt med det än så länge.
Citera
2018-05-27, 19:55
Medlem
Vad glad jag är över denna substans. Helt i medicinskt syfte då. Hjälper mig att sova och en viss effekt mot absinens och ångest. Det är ingen jättekraftig effekt och det är inget direkt mysigt rus som på benso, men den jäveln funkar och det är ingen större toleransökning. Tar visserligen mer än jag har utskrivet men inte så jävla mycket mer.
Ni som provat både droppar och tabletter, känner ni skillnad i hur snabbt det värkar?
Citera
2018-07-01, 12:34
Medlem
Har rökt gräs länge och känner och har känt länge nu att jag måste tagga ner på det dagliga rökandet. Problemet är att jag har svårt att sova utan det. Har försökt att bara röka innan läggdags men det funkar ju inte...
Kört Lyrica i perioder men gå från dagligt intag av gräs till dagligt intag av Lyrica är inte rätt väg att gå. Testat Baclofen men det är för svagt för mig. Har nu beställt hem Theralen och är medveten om att man är seg dagen efter men det är jag av blaze också. Har tidigare haft Propavan utskrivet och minns att om jag tog det tidigt på kvällen så släppte segheten dagen efter tidigare. Kollat igenom tråden men hade uppskattats om man kunde få så mycket tips som möjligt om hur man på bästa sätt får det att funka med Theralen och ett aktivt liv. Man vill inte ligga i sängen till mitt på dagen.
Så säg att man tänker sig att somna 00-01 och vakna 8-9. Ska man ta den 2 timmar innan eller måste man ta den 12 timmar innan man ska gå upp för att slippa zombie mode? Hur gör ni på morgonen? Kall dusch, kaffe osv?
Citera
2018-07-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Har rökt gräs länge och känner och har känt länge nu att jag måste tagga ner på det dagliga rökandet. Problemet är att jag har svårt att sova utan det. Har försökt att bara röka innan läggdags men det funkar ju inte...
Kört Lyrica i perioder men gå från dagligt intag av gräs till dagligt intag av Lyrica är inte rätt väg att gå. Testat Baclofen men det är för svagt för mig. Har nu beställt hem Theralen och är medveten om att man är seg dagen efter men det är jag av blaze också. Har tidigare haft Propavan utskrivet och minns att om jag tog det tidigt på kvällen så släppte segheten dagen efter tidigare. Kollat igenom tråden men hade uppskattats om man kunde få så mycket tips som möjligt om hur man på bästa sätt får det att funka med Theralen och ett aktivt liv. Man vill inte ligga i sängen till mitt på dagen.
Så säg att man tänker sig att somna 00-01 och vakna 8-9. Ska man ta den 2 timmar innan eller måste man ta den 12 timmar innan man ska gå upp för att slippa zombie mode? Hur gör ni på morgonen? Kall dusch, kaffe osv?

Jag minns inte halveringstiden men jag brukar ta två timmar innan läggdags dom du säger och det funkar bra när det kommer till segheten ungefär upp till två rör.
Högre doser blir jag nästan alltid bakseg av och då spelar det ingen större roll vilket köp klockslag jag tar det.
Citera
2018-07-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j89ohan
Jag minns inte halveringstiden men jag brukar ta två timmar innan läggdags dom du säger och det funkar bra när det kommer till segheten ungefär upp till två rör.
Högre doser blir jag nästan alltid bakseg av och då spelar det ingen större roll vilket köp klockslag jag tar det.

Hmm 2 rör motsvarar hur många mg? Har beställt pulver
Vilken är en bra dos att starta på?
Citera
2018-07-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Hmm 2 rör motsvarar hur många mg? Har beställt pulver
Vilken är en bra dos att starta på?

80mg men det räcker att börja på hälften och se hur du reagerar smartast är att testa när man är ledig ifall man har svårt att vakna till.
Citera
2018-07-01, 16:49
Medlem
Larasofts avatar
Vilka är Theralins biverkningar förutom muntorrhet. Hur är det med viktuppgång? Det är väl trots allt ett neuroleptika.
Citera
2018-07-01, 17:38
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vilka är Theralins biverkningar förutom muntorrhet. Hur är det med viktuppgång? Det är väl trots allt ett neuroleptika.

Tänker du ta det i medicinska doser för något?
Tror inte Theralen är spec känd för viktuppgång som tex Mirtazapin osv men någon kanske har varit med om det?

Biverkningar för mig är den jävla smaken till att börja med jag avskyr den då kan jag ändå ha stess och xanor under tungan utan problem men Theralen fan den smaken sitter i länge...

Men det är ju en mindre sak det som gör att jag inte vill använda varken den lr propavan är att jag blir så seg dagen efter, har extrema sömnproblem men även arbete så ska man upp 0530 och börja masa sig till jobbet vill jag slippa känna mig konstant bakfull typ.

Så biverkningar för mig är att den är för dålig helt enkelt...

Förstår inte hysterin kring viktuppgång av saker som Theralen och antidepressiva, vad fan har man så stora problem med humör lr sömn så man behöver mediciner på recept så är väl hälsan viktigare än att gå upp ngt kilo?
Läser konstant om folk som vägrar testa tex Mirtazapin öht lr slutar efter ngn vecka pga vikten.
Får du tex Theralen lr ex mirta att fungera så är det ju bara att skala av den vikten sen om du skulle gå upp något.
Jävla utseendehysteri för omgivningen gentemot sitt eget välmående, vilket är viktigast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in