2018-07-01, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och vad blev utfallet av dessa anmälningar?

Viktig fråga, det borde ha funnits en polisanmälan om misshandel. Finns döda kvar på lexbase?
Citera
2018-07-01, 10:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag finns i utkanten av flera kretsar som LW gick in och ut ur, dels genom egna intressen och engagemang men även genom annat. Jag umgicks inte med LW privat men det gjorde flera av mina nära vänner. Jag är inte mer bitter än någon annan men anser att detta fall är en cirkus och att bilden av BO varit rätt så missvisande.

På vilket sätt anser du att bilden av LW är missvisande?
Citera
2018-07-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Dejtade även några under våren" vi vet inte om det var dejtande eller bara som kompisar... ? Vad som lite går att läsa är att dom båda verkar ha ett förhållande där dom har svårt att hålla sig ifrån varandra, kanske LW tyckte att efter bekanta/familj (inkl ev barnen också) vet om hennes anmälningar mot SD så var det inte aktuellt att berätta om ev fortsatt intresse (av SD) "skämmigt" såklart men dragningskraften fanns kvar.
Det har bekräftats i tråden av "källor" att LW haft ett eller flera förhållanden under våren. Alltså mer än bara vänner.
Citera
2018-07-01, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Du skrev att HD fick reda på otrohetsaffären i samband med LW:s anmälan eller strax innan? Eller OM LW ville frigöra sig. Oavsett så borde hon insett att hennes anmälan skulle få konsekvenser, exempelvis leda till att HD skulle få reda på deras affär (om hon inte redan visste). Hon kanske hade ett syfte med anmälan...

Utan att känna någon inblandad har jag fått känslan att LW hade en önskan om något seriösare med SD. Hon dejtade andra,men SD fanns hela tiden i bakgrunden. Men den teorin faller isär när SD skiljer sig, då verkar hennes intresse svalna. Jag får inte ihop det.

Jag tror intresset svalnade långt tidigare, senast i slutet av 2016 när hon anmälde trakasserier från honom. Vilket kan ha berott på att han inte kunde släppa (som i dykbloggen). Tror att hon försökte vara vän med tanke på att deras geocach liv var så sammanblandat och därför ville fika och prata ut ngr månader senare. Spekulationer, men jag anser att polisanmälningar inte görs särskilt lättvindligt. Och att hon var rädd att ”saker bara skulle bli värre” redan i slutet av 2016.
Citera
2018-07-01, 10:39
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Måhända kan någon geocachingkunnig utröna vid vilken tid den loggades samt var catchen var placerad ?

Tid går inte att utröna. Det är en serie cacher som ligger vid ett naturreservat i Örebro. Några km från LWs hem.

Många som har varit där efteråt har lämnat fina ord till LW i sina loggar.
Här är ett axplock (från flera olika användare):

"Har tänkt en hel del på dig, Softis, och livets förgänglighet. Skulle inte avslutas nu och inte så här. Hoppas du har det bra där du är nu och förgyller andras tillvaro som du förgyllt vårt.
Saknar dig. <3"

"...Så redan på första delsteget kan man inte annat än fälla en tår både inombords och i real life.
När man går runt och lyssnar på alla tänkbara ord om livet, människors olika förutsättningar och vad vi själva väljer att göra av vår tid här så tänker man extra på vad som hänt dig. Inte nog med att vi väljer vad vi gör av vårt liv, vi behöver nog också lära oss att leva som att varje dag kanske blir vår sist...och inte skjuta upp allt till morgondagen. "Carpe Diem"."

"Efter alla dina fina texter som jag nu tyvärr inte kan be dig om så får jag varjefall skicka en text till dig istället.

En gång skall du vara en av dem
som levat för längesen.
Jorden skall minnas dig
som den som minns gräset
och skogarna
det multnade lövet.
Så som myllan minns
och så som bergen minns vindarna.
Din frid skall vara oändlig
så som havet.
- Pär Lagerkvist"

"I helgen gjorde jag ett besök i Örebro för att lägga en blomma på den plats där du hittades efter din tragiska bortgång. Denna vandring gjorde jag innan för att på något vis samla mina tankar. Jag och vår gemensamma vän Herr Citykatt gick gemensamt runt och lyssnade till livet. Så mycket ¨frågor och så mycket funderingar. Vid finalen hade någon satt upp ett litet kors (se bild) för att hedra ditt minne.

Tack för att jag fick lära känna dig Softis. Du är saknad av många!
Vila i frid... "
Citera
2018-07-01, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag har ingen aning om hon var lämplig. Mitt inlägg handlar om ett antagande (som jag skrev) huruvida arbetsgivaren gjorde bedömningen när hon fick jobbet på kommunen och/eller fick fortsätta.
Jag vet inte vilket program hon gått på den Teologiska Högskolan. Hon kanske tagit distanskurser och inte alls haft en gedigen utbildning, jag vet inte. Det jag svarade var alltså en spekulation om hur hennes bakgrund bedömdes om hon saknade ett formellt utbildningskrav.

Om hon anmälts (och dömts?) för barnmisshandel hade hon nog fått problem, brottsregistret kollas väl noga.
Citera
2018-07-01, 10:43
Medlem
Citat:
Det har bekräftats i tråden av "källor" att LW haft ett eller flera förhållanden under våren. Alltså mer än bara vänner.

Pratar vi 2017 eller 2018?
Citera
2018-07-01, 10:45
Medlem
Citat:
Är inte lika säker på att det är något som har "bekräftats", hon är ute på sina äventyr med kamrater men förhållanden...?
Citera
2018-07-01, 10:45
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Viktig fråga, det borde ha funnits en polisanmälan om misshandel. Finns döda kvar på lexbase?
Jag tvivlar på att det är en viktig fråga (hoppas iaf) och det verkar ju som hon fortsatt var vårdnadshavare. Ibland kan det vara mycket rök från en väldigt fjuttig eld.
Citera
2018-07-01, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Pratar vi 2017 eller 2018?
2018 isåfall. Enligt tråden.
Citera
2018-07-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Tid går inte att utröna. Det är en serie cacher som ligger vid ett naturreservat i Örebro. Några km från LWs hem.

Många som har varit där efteråt har lämnat fina ord till LW i sina loggar.
Här är ett axplock (från flera olika användare):

"Har tänkt en hel del på dig, Softis, och livets förgänglighet. Skulle inte avslutas nu och inte så här. Hoppas du har det bra där du är nu och förgyller andras tillvaro som du förgyllt vårt.
Saknar dig. <3"

"...Så redan på första delsteget kan man inte annat än fälla en tår både inombords och i real life.
När man går runt och lyssnar på alla tänkbara ord om livet, människors olika förutsättningar och vad vi själva väljer att göra av vår tid här så tänker man extra på vad som hänt dig. Inte nog med att vi väljer vad vi gör av vårt liv, vi behöver nog också lära oss att leva som att varje dag kanske blir vår sist...och inte skjuta upp allt till morgondagen. "Carpe Diem"."

"Efter alla dina fina texter som jag nu tyvärr inte kan be dig om så får jag varjefall skicka en text till dig istället.

En gång skall du vara en av dem
som levat för längesen.
Jorden skall minnas dig
som den som minns gräset
och skogarna
det multnade lövet.
Så som myllan minns
och så som bergen minns vindarna.
Din frid skall vara oändlig
så som havet.
- Pär Lagerkvist"

"I helgen gjorde jag ett besök i Örebro för att lägga en blomma på den plats där du hittades efter din tragiska bortgång. Denna vandring gjorde jag innan för att på något vis samla mina tankar. Jag och vår gemensamma vän Herr Citykatt gick gemensamt runt och lyssnade till livet. Så mycket ¨frågor och så mycket funderingar. Vid finalen hade någon satt upp ett litet kors (se bild) för att hedra ditt minne.

Tack för att jag fick lära känna dig Softis. Du är saknad av många!
Vila i frid... "

Tack, det värmer hjärtat att läsa, efter att ha följt tråden så känner jag också en sorts sorg över denna kvinna. Och hur hennes anhöriga har drabbats. Mord är det vidrigaste.
Citera
2018-07-01, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
På vilket sätt anser du att bilden av LW är missvisande?

Jag har försökt balansera bilden av en pastor, engagerad moder, singel och trogen vän med information som hennes vänner givit. Vi har alla lik i garderoben men flertalet i denna tråd har inte velat se att så hade även LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in