Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Måhända kan någon geocachingkunnig utröna vid vilken tid den loggades samt var catchen var placerad ?
Tid går inte att utröna. Det är en serie cacher som ligger vid ett naturreservat i Örebro. Några km från LWs hem.
Många som har varit där efteråt har lämnat fina ord till LW i sina loggar.
Här är ett axplock (från flera olika användare):
"Har tänkt en hel del på dig, Softis, och livets förgänglighet. Skulle inte avslutas nu och inte så här. Hoppas du har det bra där du är nu och förgyller andras tillvaro som du förgyllt vårt.
Saknar dig. <3"
"...Så redan på första delsteget kan man inte annat än fälla en tår både inombords och i real life.
När man går runt och lyssnar på alla tänkbara ord om livet, människors olika förutsättningar och vad vi själva väljer att göra av vår tid här så tänker man extra på vad som hänt dig. Inte nog med att vi väljer vad vi gör av vårt liv, vi behöver nog också lära oss att leva som att varje dag kanske blir vår sist...och inte skjuta upp allt till morgondagen. "Carpe Diem"."
"Efter alla dina fina texter som jag nu tyvärr inte kan be dig om så får jag varjefall skicka en text till dig istället.
En gång skall du vara en av dem
som levat för längesen.
Jorden skall minnas dig
som den som minns gräset
och skogarna
det multnade lövet.
Så som myllan minns
och så som bergen minns vindarna.
Din frid skall vara oändlig
så som havet.
- Pär Lagerkvist"
"I helgen gjorde jag ett besök i Örebro för att lägga en blomma på den plats där du hittades efter din tragiska bortgång. Denna vandring gjorde jag innan för att på något vis samla mina tankar. Jag och vår gemensamma vän Herr Citykatt gick gemensamt runt och lyssnade till livet. Så mycket ¨frågor och så mycket funderingar. Vid finalen hade någon satt upp ett litet kors (se bild) för att hedra ditt minne.
Tack för att jag fick lära känna dig Softis. Du är saknad av många!
Vila i frid... "