2018-07-01, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det vore kanske på sin plats att låta någon man haft en relation med i sex år få säga sitt.
Du kan alltså inte svara på hur du skulle få ut en person ur din bil i en stressad situation, men gnälla på att andra gör fel kan du? Vet du vad du kallas då?

Det ända du har är en rubrik och en kort beskrivning från bara ena parten. Du tar bort åklagarens åsikt och som en sa, demoniserar en person på detta.

Åklagaren la inte ens ned fallet med "ord står mot ord". Detta tyder på att SD återberättat samma som LW i förhöret och varit öppen och ärlig med vad som hände och stod för det.
Jag tror inte att en person som du skulle klara av det, baserat på det jag läst av det som du skrivit. En patetisk liten tax som bara skäller på andra och inte kan svara upp själv.
Citera
2018-07-01, 06:56
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, SD och LW verkar ju ha trivts bra ihop, men vad menar du med att något skulle ha gått så himla snett mellan dem? Syftar du bara på tjafset i bilen för ett och ett halvt år sedan, eller vill du som åklagaren och frälsismobben antyda att SD också skulle vara den som dödade LW?
Jag menar framförallt situationen med polisanmälningarna och jag tror att det varit en hel del mer tjafs dem emellan som inte lett till polisanmälningar.
Sedan tror jag att SD faktiskt är skyldig och att det finns en hel del mer som inte är känt i tråden som polisen och åklagaren grundar sin uppfattning på men jag är inte helt blint övertygad om hans skuld.
Ju längre tiden går utan att det trillar in några tekniska bevis från NFC desto mer orolig blir jag att det tidigt i utredningen kan ha dragits förhastade slutsatser pga anmälningarna.
Citera
2018-07-01, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nu får du ge dig. Mitt i natten när samtalspartnern nekat fika så borde vederbörande inse att samtal som är så pass viktiga kanske ska tas någon annan mer lämplig dag och tid. Att man några månader tidigare har anmält bilföraren för ofredande borde också vara en indikation för att man kanske gör klokast att bara kliva ur bilen. LW har ju själv uppgett i anmälan att hon blev arg för att SD sa nej till fika. Hon kunde inte ta ett nej.
Hade rollerna varit ombytta hade du och andra tyckt att SD var ett svin som inte respekterade ett nej.

Minns också att LW hade sina barn i hemmet denna natt. Poliser kom till hennes hem för att ta upp anmälan. De satt vid hennes köksbord. Efter midnatt. En sund person tar samtal på en mer lämplig tid och tvingar sig inte kvar i ett fordon medan barnen snusar ensamma i bostaden. Beteendet är märkligt, hur mycket du än försöker skyla över det.
Kanske skulle SD jobba på morgonen men LW tyckte att det var nödvändigt att prata vidare... man kan vara olika trött... Att LW hade svårt att ta ett nej verkar troligt.
Vad som är märkligt är att dessa två efter polisanmälan inte kan hålla sig ifrån varandra. Antar att LW efter viss eftertanke, att det inte var så allvarligt... varför skulle hon fortsätta att ha kontakt med någon som hon tom gjort polisanmälan mot?
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-07-01 kl. 07:16.
Citera
2018-07-01, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske skulle SD jobba på morgonen men LW tyckte att det var nödvändigt att prata vidare... man kan vara olika trött... Att LW hade svårt att ta ett nej verkar troligt.
Vad som är märkligt är att dessa två efter polisanmälan inte kan hålla sig ifrån varandra. Antar att LW efter viss eftertanke, att det inte var så allvarligt... varför skulle hon fortsätta att ha kontakt med någon som hon tom gjort polisanmälan mot?
Ja, det är lite av den springande punkten som jag inte förstår!
Det finns otaliga vittnen som sagt att dom inte kan vara nära varandra och är väldigt arga mot varandra. Att gängen som geocachar från Örebro får planera resorna isär, typ.
Samtidigt får jag indikationer att dom fortsatt sin relation, sexuellt.
Hittar rena bevis på att deras förhållande hade normaliseras när man läser loggar på en FTF jakt 2017-08-18 (då var väl inte ens anmälan nedlagd?):

"Ser att de första loggarna kommer in och vi har kontakt. "Vi har loggat halva rundan" svarar Team Davidsson. Eller, fyra av fjorton i alla fall, visar det sig när jag väl parkerat uppe vid sjuan. De vill logga alla i tur och ordning, så vi gör upp att jag börjar där så smått i lugn och ro, de får komma ifatt, början kan jag i så fall ta efteråt. Femman tjorvar visst för dem, men för min del hakar det upp sig på nian, så när jag just ska gå därifrån kommer grannarna joggande och jag väntar in dem.
...
tack Team Davidsson för samarbete i skogen!"

Från TeamDavidsson läser man: "...Men allt blev klart i tid och det blev en lyckad kväll med goda vänner..."
Citera
2018-07-01, 07:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nu har väl all ev "byk" kring BO vänts ut och in.

Varför inte göra detsamma med den "skäligen misstänkte", han som är vid liv och geocachar för fullt.

Vad vet vi?

Jag noterade vid något tillfälle att han (SD) använt en mailadress som innehåller "s**b" (*=a). Har det framgått ifall han varit anställd där?

Exempel på hans hänvisning till denna mailadress, samt ev. "ny" bakgrundsinfo:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-01 kl. 07:48.
Citera
2018-07-01, 07:50
Medlem
Citat:
Tillägg till detta... varför skulle SD ha kontakt med någon som gjort anmälan mot honom?
Citera
2018-07-01, 07:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eh? Du tror inte situationen i sig är stressande att ha någon som sittstrejkar i ens bil under förevändning att prata fast man klargjort att man inte önskar något samtal där och då som ersättning för en fika man heller inte ville ha?
Nej, jag tycker inte suituationen verkar speciellt stressande och jag tycker inte situationen rättfärdigar ren pennalism
Citat:
Du skulle kittla ut en person ur en bil, fastän denne tydligt till polisen förklarat att denne vägrade gå ur förrän den sagt sitt?
Skulle du göra något med våld som enbart syftar till förnedring?

Jag är måhända ensam om att ha en annan uppfattning men om han fann denna löjliga situation stressande så förstår jag varför han inte fick jobb som pilot...
Citera
2018-07-01, 08:03
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tillägg till detta... varför skulle SD ha kontakt med någon som gjort anmälan mot honom?

Det är svårt att helt undvika att umgås för två personer från samma ort och väldigt aktiva inom geocaching. Särskilt när dessa personer, innan anmälan, byggt upp en stor sammansvetsad krets av människor med samma fritidsintresse.

Kanske ville han normalisera förhållandet med LW så inte alla de övriga behövde "drabbas" av deras gnabb.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-01 kl. 08:07.
Citera
2018-07-01, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det är svårt att helt undvika att umgås för två personer från samma ort och väldigt aktiva inom geocaching. Särskilt när dessa personer, innan anmälan, byggt upp en stor sammansvetsad krets av människor med samma fritidsintresse.

Kanske ville han normalisera förhållandet med LW så inte alla de övriga behövde "drabbas" av deras gnabb.
Ja lite så tänker jag också... men efter anmälan nr 2... har jag lite svårt att förstå. Känner att deras respektive barn är så pass gamla och förmodligen mått dåligt av detta mysko "förhållande". Kan man känna att det är värt att bo kvar där under dessa förhållanden... hur mycket elände har det varit för dom? Och varför tar inte någon av dom steget att flytta. Med det sagt utgår jag från att ingen av dom sett det så allvarligt och att detta fall kanske lutar åt annan GM...
Citera
2018-07-01, 08:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tja.. Utredningen sköttes väl inte åt det håll som fru åklagare ville. Hon har ju själv tagit tag i det för att klämma åt SD. Nu ska det satsas ordentligt för att hitta "bevis" mot Stefan. Jag tror ju att Springare var inne på et helt annat spår. Det spåret är inte populärt så här i valtider. Man offrar gärna Stefan för att vinna valet. Jag har sagt det förut. Åklagaren ser ut som en vänster-batikhäxa. Ja, det går att knyta utseendet åt det hållet. Inte 100 såklart men... Fortsättning följer.

Herregud vilken rappakalja
Citera
2018-07-01, 08:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.

Då kanske du vet om hon brukat våld på fler, likt ett beteende?
Citera
2018-07-01, 09:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nu handlade frågan om huruvida LW hade brukat våld. Jag svarade att det har hon.
Oavsett orsak så har hon det, hon är anmäld för detta både av sonen, fadern och skolan.
Jag och mina barns mor har också bråkat med våra barn. Ingen av oss har använt våld och inte heller blivit anmälda. Förstår inte varför det är så oerhört viktigt att glorifiera den avlidna?
Jag berättar det jag hört och kanske bidrar det till en mer nyanserad bild av alla inblandade.

Du frågar mig vem sonen tänker på och saknar mest idag.
Det är en retorisk fråga.
Och vad blev utfallet av dessa anmälningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in