Citat:
Ursprungligen postat av
SmokeyNegroni
IPAD-SWE, Jag har tidigare tyckt att du verkat vettig. Men nu har du tydligen blivit smittad av Tumidanda:
Vad är det för trams du skriver? AfS har inte backat en tum från den linje som Kasselstrand/Hahne lade ut 2011. Här är Jeff Ahls svar till Torssell:
https://samnytt.se/jeff-ahl-torssell-far-garna-forklara-varfor-israel-ar-viktigare-an-sverige/
Okej, hur försiktig vill du att man ska vara med symptomen? Bara återvandra 100.000? T.o.m. Tumidanda vill ju verkligen ha återvandring, det är bara att han inte begriper hur det behöver gå till.
Det är också illavarslande att du uttrycker dig förklenande om Kasselstrand & Co: "backade", "vågar inte". Bortsett från att du inte har täckning för det, så framstår det också som att du (som tangentbordskrigare) faktiskt tror att du är modigare än Kasselstrand m.fl. Jag vill bara berätta att det är det intrycket du gör här.
Vi avslutar i positiv anda - med det som inledde hela denna diskussionsvända - nämligen Jeff Ahl i riksdagen. Spola fram till 19m19s så för ni höra hans framtidsvision om ett svenskt Sverige helt utan moskéer:
https://www.youtube.com/watch?v=Y4hC1P-wSdE
Inte alls skit, tycker jag

Om du tydligen anser att det är helt ok och ”Den mest effektiva återvandringspolitiska åtgärden är just att stänga (alla) moskéer (och deportera alla imamer)”, så menade jag på att man i sådana fall – samtidigt och i rättvisans namn - ska våga agitera för att man då också - samtidigt - ska agitera för att stänga (alla) synagogor (och deportera alla deras präster/rabbin).
Varför anser du det vara rätt att enbart agitera för att stänga (alla) moskéer? Bör man inte stänga ned (alla) synagogorna då också? Och om inte, varför inte det? Varför reagerar du inte ens på att AfS bara väljer att sparka på alla muslimer och inte samtidigt mot alla judar?
Men om du också hade menat på att man - också - samtidigt bör stänga synagogorna och låta judarna repatrieras ut ur vårt land, tillsammans med sina präster/rabbin, hade jag förstått dig bättre.
Men menar du kanske att alla judar och deras rabbin/präster samt synagogor och olika sammanslutningar… ska få vara kvar och fortsätta beblanda sig med svenskarna samt fortsätta besitta, kontrollera samt infiltrera flera viktiga samhällspositioner och politiska partier, såsom de gör nu?
Om man refererar till muslimerna som muslimer, bör man referera till judarna som judar.
Däremot har jag tidigare skrivit i tråden att jag föredrar att AfS fortsätter använda ordet ”globalisterna” när man refererar till makten/överheten/de på toppen av pyramiden, eftersom de är blandade och består delvis även av (vita) zionister samt huvudsakligen rika (globalist-) judar såsom exempelvis Soros. Så den beteckningen är lämpligast i dagsläget, eftersom vi har kvar gummilagen HMF.
Apropå ditt påstående att det skulle vara ”trams” att
”AfS har inte backat en tum från den linje som Kasselstrand/Hahne lade ut 2011.” så borde det innebära att Kasselstrand inte heller har backat från sitt tidigare uttalande att han (fortfarande) är pro en tvåstatslösning, eller?
För övrigt vet du inget om mig och huruvida jag har varit modigare eller inte. Jag har inga problem med vare sig Kasselstrands eller Hahnes mod, för det har de nog tillräckligt utav och det var inte min mening att övertrumfa deras på ngt sätt. Din tolkning enbart.
Men vad som är det sorgliga i kråksången det är de övriga inom partiet som verkar ha fått Kasselstrand att diplomatiskt välja att inte ta strid för denna (oviktiga) fråga inom partiet. Hade alla varit överens, vilket de inte verkar ha varit, (läs Jeff Ahl och tydligen några till…Vilka?), så hade man ju kvarstått i sitt pro en tvåstatslösning, men samtidigt understrukit att frågan inte är prioriterad etc. precis såsom Kasselstrand så rättvist och klokt, uttalade sig under intervjun med PeterSweden, här:
(FB) Har Alternativ För Sverige (Afs) någon chans att komma in i RD?
Peter: What are your thoughts on Palestine and the Israel situation? Because I know that Sweden is a very big donor of sending funds for an aid to Palestine and I think that the Swedish Democrats voted Yes for it. What is your thought on this?
Kasselstrand: First of all I forgot to mention before the difference between us and the Swedish Democrats is that we want to take away all the aid to all countries; that money should be spent in Sweden. So, I mean we don’t want to send any aid to Palestine or any other country anyway, because the aid doesn’t work; and I don’t think it’s right to send aid neither to Palestine or other countries. As for Israel - Palestine , I don’t care so much for the question; I guess I’m pro two-state-solution,; You can discuss exactly how it should be done in practice;
but I’m pro a two-state-solution, but in general I’m very uninterested in the question because as I said before I don’t think it’s Sweden’s conflict, and we’ve been discussing that conflict for 45 years or even a longer time 60-70 years…
I do not see Sweden playing a role in Israel-Palestine in that process going forward. I don’t think Sweden has ANYTHING to contribute with, in that process, at all.
Peter: So you’re saying, from a non- interventionist perspective; Just let them sort their own troubles out, basically.
Kasselstrand: Exactly.
Jeff Ahl svarade och tillade samt bekräftade – däremot – i kommentarsfältet att, citat:
– ”Nu är AfS ett parti som är större än två företrädare (mitt tillägg, läs: Hahne & Kasselstrand) och där partiet kollektivt valt att ta den enda rätta ställningen, det vill säga ingen ställning alls.”
Inser du skillnaden? Om inte, så kan väl alla partiföreträdare fortsätta svara på frågan, precis som Kasselstrand gjorde under PeterSwedens intervju.
Vi är för en två-statslösning, men... etc. (se ovan). Eller hur!?
[Vill du fortsätta diskussionen så hörs vi imorgon/senare. För trött just nu så - Gonatt]