2018-06-30, 18:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Håller med dig Taxen!
Vet vi något om vad som föregick att SD använde visst våld för att få ut LW ur bilen?
KANSKE var det så att när Lena bara frågade en andra gång och bad att han skulle följa med in på fika så kanske han direkt tog till hårdhandskarna för att få ut henne ur bilen.
Tycker vissa här inne framställer det som att han hade rätt och göra så för att Lena vägrade lämna bilen.
Kan ju ha varit SD som exploderade direkt?
Det jag har hört ang SD:s humör så är min teori mer trolig.
Trams och falsarier, falsk vittnesbörd i religiöst språkbruk.
Citerar Rosamund
Ingen annan har kommit med rykten om att SD skulle blivit provocerad och tagit till våld tidigare under sitt 44-åriga liv. Så jag tar åtminstone inte för givet att han är en våldsam människa, ännu. Slut citat

Trots fortsatta idoga försök att dela upp verkligheten i dom goda och dom onda så ser värden inte ut som du tror.

OM du mot förmodan bryr dig om källan till att: Vissa här inne framställer det som att SD hade rätt att göra så för att Lena vägrade lämna bilen är källan ÅKLAGAREN som lade ner målet.

Du har en annan agenda än sanningen om mordet på LW
Citera
2018-06-30, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Skrämmande att vissa här inne tycker hans agerande är okej...
Som sagt oavsett om hon vägrade lömna bilen eller ej, våld är aldrig okej.
Det tyder på att han inte kan kontrollera sitt humör när han blir emotsagd.
Stämmer med de uppgifter jag fått.
Min källa hade ingen aning om att SD var anmäld av Lena när hen delgav information. Så detta med att ta till våld verkar vara en tendens hos SD även om vissa hävdar att han hade rätt att göra det mot Lena i bilincidenten.

och mina källor hävdar att LW har, vid flera tillfällen, agerat mer än lovligt osunt när hon inte fått som hon har velat.
Senast redigerad av Schazz 2018-06-30 kl. 18:58.
Citera
2018-06-30, 19:05
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men han gjorde det väl inte direkt efter han uppmanade henne att lämna bilen, det tjafsades ett tag då hon krävde ett oönskat samtal och satt kvar i bilen.
OCH vad sjuttsingen spelar det för roll? Jag tycker många här har en underlig syn på hur man ska bete sig mot andra. Man kan lugna ner en situation med att bete sig lugnt och tala folk tillrätta. Man kan också välja att bli arg, aggressiv och våldsam, som SD i detta fall. Då eskalerar det.
Citera
2018-06-30, 19:08
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tycker handlingen låter omoget när man läser det ni skriver och till visa delar vad anmälningen beskrevs, men...
Ni tänker inte på att det finns en till part och hans vittnesmål har inte alls belyst (för vi vet inte).
Det kan ju vara som då att han egentligen hade rätt att använda än mer våld.
Vi kan fortsätta spekulera, han kanske skulle hämta barnen som kom med sista tåget från mor-/farföräldrar och stod ensama på station. Paniken hans var nog ganska stor om det skulle vara ett sånt läge. MEN VI VET INTE!

Jag har svårt att ni hela tiden (vissa) skriver om att det är en man mot en kvinns. Jag försöker verka för ett jämställt samhälle och denna typ av resonemang leder inte det arbetet framåt. Våld, oavsett kön, är fel, sluta belysa könet.

Örhänget som vi sett böjs otroligt lätt, ta av tröjan och den fastnar lite så är den böjd. Bara lätt med två fingrar då är den återställd.
Om du hade läst klart så skrev jag man/kvinna. I detta fallet handlade det om en man mot en kvinna eller?
Citera
2018-06-30, 19:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
och mina källor hävdar att LW har, vid flera tillfällen, agerat mer än lovligt osunt när hon inte fått som hon har velat.
Har hon varit våldsam?
Citera
2018-06-30, 19:25
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.

Beklagar verkligen sorgen, förstår att det måste vara väldigt svårt just nu och att det snurrar en massa "tänk om". Det finns dock inget du kunde ha gjort annorlunda, och inget hade heller fått henne att följa med då sonen fyllde år. (Du vet det redan, men ibland är det skönt att höra ändå).
Gissar att det ibland är jobbigt att läsa spekulationerna om henne här (i synnerhet när offret skuldbeläggs) och jag både beundrar och uppskattar att du orkar hänga kvar ändå och kämpar för att hitta svar. Kan vara rätt tufft att ha stått någon nära, men inte SÅ nära att man får information (som tex anhöriga iaf får lite mer av).
Om det är någon liten tröst kan jag säga att jag uppfattar av blogg/sociala medier att LW var en otroligt positiv, rolig(!!!) kreativ, äventyrlig, duktig och livsglad person, och mamma. Säkert med sina brister, men det är ju precis som alla andra. Hoppas att du, och vi, får svar snart, jag tror fortfarande att fallet kommer lösas.
Citera
2018-06-30, 19:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
OCH vad sjuttsingen spelar det för roll? Jag tycker många här har en underlig syn på hur man ska bete sig mot andra. Man kan lugna ner en situation med att bete sig lugnt och tala folk tillrätta. Man kan också välja att bli arg, aggressiv och våldsam, som SD i detta fall. Då eskalerar det.

Varför betraktar du LW som om hon vore ett barn eller begåvningshandikappad för att hon blivit mördad?

Hur talar man någon tillrätta om denne har ett omvittnat drag av att inte lyssna på andra?
Vi vet inte om SD var aggressiv eller om avsikten med knoggnuggningen var att vara våldsam. Det är en "grabbig grej" en del gör. Mer sällan i vuxen ålder kanske. SD kanske gör så ibland bland andra kompisar, LW kanske t. o. m. funnit det roande om andra fått "knucklehead" behandlingen?

LW har högskoleutbildning till att bli präst, och som behandlingsassisten har hon några veckors gymnasieutbildning med bl. a. psykologi. Hon om någon borde väl haft förmåga att förstå att hon lämpligen bort lyfta på röven och gå ur bilen när det blev, som hon själv uppger, tjafsigt? Betydligt mer så än en byggnadsingenjör, som hon ville ha hem på fika, kan jag tycka.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-30 kl. 19:42.
Citera
2018-06-30, 19:30
Medlem
Intressant är att när det gäller anmälan som lades ned så är det inte så viktigt att åklagaren gjorde det, han MISSHANDLADE henne.
Men när det häktningen och åklagaren inte får igen sannolik så är han i alla fall SKYLDIG.

Man tolkar saker så det passar sin egen tro, utan tanke på objektivitet.
Citera
2018-06-30, 19:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Kan någon som är mer insatt i geocaching än jag försöka förstå en logg som verkar vara från 01/06/2018. SD skriver bl.a. där ungefär när han tog sin flygexamen och om flygningar året efter det. Har för mig att det ställts frågor kring flygandet tidigare i forumet. Tyvärr nämner SD inte var han utbildade sig till pilot, vad jag kan se.
Citera
2018-06-30, 19:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Kan någon som är mer insatt i geocaching än jag försöka förstå en logg som verkar vara från 01/06/2018. SD skriver bl.a. där ungefär när han tog sin flygexamen och om flygningar året efter det. Har för mig att det ställts frågor kring flygandet tidigare i forumet. Tyvärr nämner SD inte var han utbildade sig till pilot, vad jag kan se.
Det har nämnts i tråden men jag vet inte om jag riktigt tror på det, SAS Flight Academy.
Nu vet jag iofs inte på vilka grunder dom tog in elever under den tiden, de kanske tog vem som helst som betalade för sig.
Citera
2018-06-30, 19:40
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Du verkade läskunnig och dessutom ha en slutledningsförmåga?! Om du fortsatte läsa sista citatet så står det att jag fått indikationer på att dom fortsatte träffas. Både här i tråden och utanför. Jag har med hört att dom inte träffats i syftet relation, det med här i tråden och utanför.

Uppgifterna går mot varandra och det är detta jag skriver. Ni får tolka uppgifterna bäst ni vill. Detta har jag redan försvarat och förklarat. Varför lägger du (och nu jag) ned tid på sånt trams?

Kanske för att du inte uppfattas som konsekvent när du ena stunden hävdar att vi inte ska låsa oss vid SD som misstänkt för att han inte passar in som misstänkt pga att deras förhållande ligger långt bak i tiden, för att nästa gång säga att han mycket väl kan vara misstänkt iaf eftersom förhållandet inte låg långt bak i tiden?

Jo, då vill jag allt lägga ner lite tid på att ifrågasätta dina uttalanden med tanke på energin du lägger ner på att framföra en ställningspunkt men sedan motsäger dig själv. Det är väl ändå inte så konstigt att jag reagerar på det?
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-30 kl. 19:49.
Citera
2018-06-30, 19:47
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Intressant är att när det gäller anmälan som lades ned så är det inte så viktigt att åklagaren gjorde det, han MISSHANDLADE henne.
Men när det häktningen och åklagaren inte får igen sannolik så är han i alla fall SKYLDIG.

Man tolkar saker så det passar sin egen tro, utan tanke på objektivitet.

Eller så anses han som skäligen misstänkt i ett brutalt mord av både Tingsrätten, åklagaren och polisen tillsvidare till nåt dyker upp som antingen friskriver honom eller ökar misstankegraden. Det är väl objektivt om något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in