2018-06-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tack för dom orden!
Jag respekterar fullt ut att ni enögt bara har SD som självklar GM.... nästan i alla fall.
Jag håller själv honom som GM till 10-15% sannolikhet, kanske t.o.m mer med det jag känner till, men som inte finns med på denna tråd.

Nu blir vi ju nyfikna! Jag håller annars med flixa81, att det vore bättre om någon annan visar sig vara skyldig och kan dömas. Någon som inte har familj.
Citera
2018-06-29, 21:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Ja det förstår jag genom tråden men framöver för rädda äktenskapet ville kanske HD inte ha någon kontakt alls med LW och för uppnå det var det sluta med hobbyn eller flytta. Hon kanske ansåg att LW hade stor del i att LW o SD fortsatte träffas och att inte bara SD var orsaken.
Hur ska man annars uppnå för att få äktenskapet fungera igen. Utesluter taggen men då menar jag inte ett brott utan man upphör kontakterna. Kanhända HD tagit detta med anmälan om misshandel SD /LW väldigt hårt.
Kanske HD inte ville fortsätta hobbyn och träffa LW längre. Kanske ultimatum var för följa med till USA var SD måste bryta kontakten helt med LW.
Att de kände varandra sedan lång tid tillbaka då var det väl annan relation, som vänner eller?

Som sagt, teori endast.

De kände varann sedan tidigare, bodde på samma gata.
HD bör nog tänka över sin livssituation och skaffa sig en riktig karl som är en förebild för både henne och framförallt barnen. Tycker hon slösat tillräckligt med livstid på denne lögnare.
Citera
2018-06-29, 21:57
Medlem
Citat:
Tack för dom orden!
Jag respekterar fullt ut att ni enögt bara har SD som självklar GM.... nästan i alla fall.
Jag håller själv honom som GM till 10-15% sannolikhet, kanske t.o.m mer med det jag känner till, men som inte finns med på denna tråd.

Jo men vem är du liksom... en random snubbe med noll insyn och dålig juridisk kunskap. Dessutom oförmögen att tänka logiskt.

Jag vill bara påpeka att utredningen själv. Alltså de med insyn, de med bevis och de med information håller MGM som gärningsman med större sannolikhet än ALLA ANDRA teorier om gärningen tillsammans.

För att förtydliga. Inte ens alla andra potentiella GM kommer upp i samma misstankegrad om du ens slår ihop all den samlade information som finns om dem.

Att då själv komma med en hobbyanalys om att det bara är 10% möjlighet att vi har rätt MGM blir ju bara löjligt.

400st förhör pekar i den här riktningen. Den bevisning som finns pekar i den här riktningen.
Så lägg ner nu.

Jag är helt övertygad om att det finns vittnesuppgifter som t om sett MGM i området under aktuell tidpunkt denna sena kväll. Besvärande men inte jättekonstigt då bostaden är nära.
Senast redigerad av Ulf-Utredaren 2018-06-29 kl. 22:01.
Citera
2018-06-29, 21:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag vet inte om hen är släkt med Åsa Hiding...
Jag gissar snarare att åkl är ingift med någon Hiding (inte samma mor som Erik enl Sveriges befolkning).

Edit: Till synes med brodern. Så, gav det något mer i fallet?
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-29 kl. 22:03.
Citera
2018-06-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag vet inte om hen är släkt med Åsa Hiding...

Jag kollade Eniro och hittar 6 H*d*ing i Örebro. Er*k bor på landet utanför och Ås* med V*ktor i Mikaels församling (typ nära Hjärsta). Inte omöjligt att de är släkt eftersom namnen är ovanliga, men inget bevis. Församlingstillhörigheten säger ingenting heller, utom att hon inte gått ur Svenska kyrkan ( och det KANSKE hon gjort om hon gick till ekumeniakyrkan). Verkar inte spännande att nysta i. Vi har så oerhört litet att gå på i tråden, så att en polisman också var geocachare känns mer intressant.
Citera
2018-06-29, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Du kände LW. Har hon berättat något för dig om relationen till SD som du vill delge oss? Frågan är när deras kärleksrelation egentligen började och hur lång den var?

Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.
Citera
2018-06-29, 22:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Jag kollade Eniro och hittar 6 H*d*ing i Örebro. Er*k bor på landet utanför och Ås* med V*ktor i Mikaels församling (typ nära Hjärsta). Inte omöjligt att de är släkt eftersom namnen är ovanliga, men inget bevis. Församlingstillhörigheten säger ingenting heller, utom att hon inte gått ur Svenska kyrkan ( och det KANSKE hon gjort om hon gick till ekumeniakyrkan). Verkar inte spännande att nysta i. Vi har så oerhört litet att gå på i tråden, så att en polisman också var geocachare känns mer intressant.
Er*k och V*ktor är bröder.
Citera
2018-06-29, 22:04
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Snälla vänner, jag har bara responderat på dom som hävdar att anmälningen är någon form av orsak. Hoppa istället på dom som tar upp det initialt, som en mantra!
Dubbla påståenden: Ja det finns uppgifter som går stick i stäv mot varandra. Och även om dom talar mot SD och jag har svårt att se honom som skyldig, betyder inte att jag inte tar upp det. Det är råfakta från deras bekantskapskretsar och jag skriver om det så alla får göra en egen bedömning.
Dom som tror på en skyldig SD har svårt att ta av sig skygglapparna till att det finns massa andra indicier som pekar åt andra håll.
Säger åter, om SD är skyldig är jag den första som kastar bort nyckeln till hans cell.

Vilka indicier är det som pekar åt ett annat håll? Och åt vem? Redogör gärna för detta och gärna till källa.
Citera
2018-06-29, 22:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Hiding. Inte Hilding.
De är släkt. Eriks mamma heter dock M*rj*tt* Hiding.

På så vis. Vet du om B* H*ding, som åtminstone sjungit i Equmeniakyrkan i Uppsala vid ett tillfälle 2017-12-14, också är släkt med ÅH? Svårt att svara på kanske.
Citera
2018-06-29, 22:07
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018

Erik Hidings föräldrar heter M*rj*tt* och K*rt Hiding. De bor i Sörby, en bit från universitetet.
Citera
2018-06-29, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.

Förstår verkligen att det måste kännas tungt att nästan ha kunnat rädda henne. Och infon att hon sa att hon inte sökte en karl nu och tyckte att män var jobbiga, säger verkligen emot bilden av henne som näst intill nymfoman, som en del tecknat.
Citera
2018-06-29, 22:09
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Erik Hidings föräldrar heter M*rj*tt* och K*rt Hiding. De bor i Sörby, en bit från universitetet.

Åsa Hiding är släkt med dem, vet dock inte exakt hur. De finns på varandras Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in