2018-06-30, 01:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Så speciellt vet jag inte om det är, har ju hänt att folk mördat tidigare i otrohetsaffärer med inblandad svartsjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Fel, det är inte alls vad jag skrev.
Varför även du nu också illvilligt måste förvanska vad jag skrev kan man även det undra över ? Du är väl ändå läskunnig?
Om du tar bort det du hittat på att jag skrivit "att han får lov" och ändrar till "är" istället så är du närmare med sanningen överensstämmande till skillnad från Knäppgöken flixa81s falsarier.

Med trådens utveckling har jag alltmer kännt olust över att osanna uppgifter sprids i syfte att demonisera speciellt SD.
Att han upprepat nämts ha misshandlat LW är ett exempel på det.
Trots att åklagaren kommit fram till i nedläggningsbeslutet att citat: ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använt ett visst tvång” envisas illvilliga inläggare med att han ändå misshandlat LW

Det har också påståtts i tråden att SD under samma händelse uppgetts tagit stryptag på LW vilket även det r ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst våld är även det inte med verkligheten överensstämmande.

Märk väl att jag absolut inte på något sätt avskrivit SD som GM. Men det kan inte med bästa vilja ses gagna vårt gemensamma intresse (?) av att söka svar på vad som hänt LW genom att fara med ljug och osanningar vem än vara månde GM.
Även om du inte anser att det var våld/misshandel så använde sig SD av sin fysiska överlägsenhet mot en svagare kvinna, vilket säger mig mycket om hans person.

Han är våldsbenägen. Inget gott tecken i detta sammanhang.
Vet inte varför Luxors kom med här, inte meningen.
Citera
2018-06-30, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Vet du hur många som jobbar på grova brott i Örebro? Ang vilka resurser man har, vore intressant att veta hur många som jobbar aktivt med fallet (eller hur många som vanligtvis kan avsättas till mordutredning i medelstor stad).

Vid grova brott jobbar det om jag inte har fel uppgifter 12 st utredare. Just nu är antalet utredare uppe i ca 20st som jobbar med mordet. Man flyttar över utredare från ex Hallsberg vid extremt mycket att göra.
Citera
2018-06-30, 02:15
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Diagnoserna duggar tätt i den här tråden. Att man nu inte söker förhållande och finner män jobbiga, är rätt långt från hat, förakt och förtvivlan. Måste säga samma sak om SD som narcissist - räcker det inte med att han verkar varit otrogen?
Det är väl just att de inblandade verkar ha varit så pass normala människor som gör fallet speciellt.

Håller med! Tror fascinationen bottnar i att detta är helt vanliga, trevliga människor, som liknar oss. Vilket gör att vi inte förstår hur det kunde hända och börjar söka efter någonting avvikande som kan ge en förklaring. Någonting som kan skilja oss från dem.
Men här finns inte ens ett godartat missbruk att ta till, och i jakten på ett begripligt motiv rycker man mer eller mindre desperat efter halmstrån; misstänker tomatlånande grannar, ifrågasätter offret och ger gm en komplex diagnos eller två. I grunden bara mänskligt, även om det lätt spårar ur - men utan svar känns ibland allt möjligt. Vilket i sin tur givetvis inte hjälps av total informationsbrist och utrednings-intriger.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-30 kl. 02:22.
Citera
2018-06-30, 02:22
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Vid grova brott jobbar det om jag inte har fel uppgifter 12 st utredare. Just nu är antalet utredare uppe i ca 20st som jobbar med mordet. Man flyttar över utredare från ex Hallsberg vid extremt mycket att göra.

Tack! Intressant, några har hintat om sommarlov på stationen men låter ju över förväntan om 20 pers arbetar aktivt med fallet. Är sjukt nyfiken på vilka trådar de nystar i just nu.
Citera
2018-06-30, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Håller med! Tror fascinationen bottnar i att detta är helt vanliga, trevliga människor, som liknar oss. Vilket gör att vi inte förstår hur det kunde hända och börjar söka efter någonting avvikande som kan ge en förklaring. Någonting som kan skilja oss från dem.
Men här finns inte ens ett godartat missbruk att ta till, och i jakten på ett begripligt motiv rycker man mer eller mindre desperat efter halmstrån; misstänker tomatlånande grannar, ifrågasätter offret och ger gm en komplex diagnos eller två. I grunden bara mänskligt, även om det lätt spårar ur - men utan svar känns ibland allt möjligt. Vilket i sin tur givetvis inte hjälps av total informationsbrist och utrednings-intriger.

Näj hur vanligt är det att lägga ut hela sina liv på internet? Hur stor del av Sveriges befolkning geocachar Så vanliga ? Stå och lipa på foton ?
Citera
2018-06-30, 04:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du får gärna raljera.
Ditt skitsnackande i tråden har gått alldeles för långt där du lämnat allt logiskt bakom dig och drar ihop rövarhistorier istället. Det är inte seriöst och det måste bemötas.

Över 400 Förhör har hållits i ärendet och efter detta har vi fortfarande samma MGM.
Det är ingen slump att det är så om du trodde det. Tänk till lite.

Japp, jag vet att det finns besvärande omständigheter kring MGM och det är därför han är skäligen misstänkt. Vet dock inte vad. Bara att de finns.

Om jag ska tänka logiskt så lär det ju finnas viss teknisk bevisning vid det här laget. Något som mycket väl kan ha en naturlig förklaring eftersom BO och MGM var bekanta. Men som lär vara besvärande i det här fallet.
Lär ju finnas en hel del intressanta vittnesiakttagelser också.

Det är ju ingen vild gissning att det är något av detta som Åklagaren och Tingsrätt bedömde som olika värde.

Japp, jag är helt övertygad om att vittnesuppgifterna är en stor del i att Åklagaren ville höja misstankegraden.

Jag behöver inte tjata om att mordplats och fyndplats är olika platser. Det förstår alla med någorlunda logiskt tänkande. Den delen är mer eller mindre utagerad.

Mordplats/brottsplats är ju fortfarande avspärrad.

Kom skriket då från BP eller FP eller finns inget samband?

Att båda platserna fortfarande är avspärrade betyder väl att man inte ens vet var BP är? Logiskt sett alltså.
Citera
2018-06-30, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Hur ska du ha det? Du har pratat jättemånga gånger att deras förhållande var 1,5 år bak i tiden och att despyten är för långt bak för att vara ett motiv till mordet. Att det borde vara en nyare relation som har motiv... Du letar väldigt gärna flera alternativa GM än den som är mest självklar - en person i nära relation till LW med lång historia som ännu inte var över

Sedan säger du i några inlägg att du hört de förmodligen träffades några veckor innan mordet. Haha. Ser du inte där då att MOTIVET inte behöver ligga 1,5 år bak i tiden vad gäller SD utan kan *flämt* faktiskt vara nåt nytillkommet som är OKÄNT för oss. Men likväl en trigger för MGM som gjorde att det blev som det blev.

Som nån sa, despyterna som hände för 1,5 år sen behöver inte ha med detta att göra alls men visar att BETEENDET finns där mellan dem. För mig är det självklart att nyare dispyter ligger till grund för det hela, nåt som eskalerade. Ibland är det den lilla droppen som får bägaren att rinna över....
Du verkade läskunnig och dessutom ha en slutledningsförmåga?! Om du fortsatte läsa sista citatet så står det att jag fått indikationer på att dom fortsatte träffas. Både här i tråden och utanför. Jag har med hört att dom inte träffats i syftet relation, det med här i tråden och utanför.

Uppgifterna går mot varandra och det är detta jag skriver. Ni får tolka uppgifterna bäst ni vill. Detta har jag redan försvarat och förklarat. Varför lägger du (och nu jag) ned tid på sånt trams?
Citera
2018-06-30, 08:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.

Beklagar sorgen Sh.Holmes
Citera
2018-06-30, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Kom skriket då från BP eller FP eller finns inget samband?

Att båda platserna fortfarande är avspärrade betyder väl att man inte ens vet var BP är? Logiskt sett alltså.

Har jag fått det där om bakfoten?
Tog de inte bort avspärrningen vid fyndplatsen när de var klara?
Citera
2018-06-30, 08:41
Medlem
sommarljums avatar
Att SD, om han är skyldig, skulle kunna ta livet av LW i mitten av maj trots att deras kärleksaffär kanske ligger längre bakåt i tiden finner jag inte alls otroligt.

1. Vi vet att de har ett gemensamt umgänge och gemensamma beröringspunkter, oavsett om de fortsatt att träffats på egen hand eller inte.

2. Betänk att en skilsmässa där man bryter upp en familj genom växelvis boende för barnen osv är en livskris. SD och HD är mitt i det nu (även om de försöker lappa ihop saker och ting så är det garanterat mycket känslor i omlopp).

3. Om SD tenderar att ta till våld när känslor blir övermäktiga så är det inte alls märkligt att det sker just nu. Det är min reflektion.
Citera
2018-06-30, 08:44
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Har jag fått det där om bakfoten?
Tog de inte bort avspärrningen vid fyndplatsen när de var klara?

På FP togs avspärrningarna bort.
SDs hus och LWs radhus är nog det som avses. Dessa båda är fortfarande avspärrade.
Senast redigerad av sommarljum 2018-06-30 kl. 08:46. Anledning: stavfel
Citera
2018-06-30, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.
Beklagar sorgen efter din vän och hur ofattbart det måste vara!
Läser lite mellan raderna, om Ni kom överens om att "bara" ha en vänskapsrelation... var det någon av Er som ev ville ha mer... tänker att LW ev skickar lite "fel" signaler, ev inte bara till Dig utan då även till andra. Kanske någon som upplevt det fel och känner sig "försmådd"? Du skriver också att hon sa att karlar var jobbiga... Känner en del kvinnor som inte förstått att mycket kan misstolkas och därför fått en massa problem. Lärdom av det är väl att vara tydlig, jag har varit det och aldrig känt att karlar är jobbiga för dom vet från början vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in