Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
"400st förhör pekar i den här riktningen" Jag kan nog sätta mina barn på att det inte är 100%, alltså alla 400 förhör som pekar ut SD som GM. Det är det hen skriver.
När vi väl är vid förhör: Tror ni att alla 400 har nått som leder utredningen framåt? Det är en ren lyckträff om ens ett par stycken leder någonstans. Men även ett "nä, vi såg inget på hundpromenaden" ger ett förbättrat tidsfönster.
Men herregud människa. Vad är det du inte förstår.
Jag ser på ditt sätt att skriva att du är en mycket ung person men även unga personer bör ju ha någon form av logiskt tänkande?
Det är ingen som påstått att 100% av de 400 förhör som hållits har pekat ut MGM.
Det är din egna påhittade rövarhistoria ännu en gång.
Det vi däremot VET är att över 400 förhör har hållits och INGENTING tyder på att någon annan skulle vara gärningsman vad vi vet fram tills idag. Ingenting.
De pekar mot nuvarande MGM.
Dessa förhör har ju då snarare bekräftad polisens tes.
Självklart lär det finnas försvårande omständigheter för MGM bland dessa. Detta har ju hänt mitt i ett bostadsområde under en varm natt. Självklart har folk sett och hört saker.
Jag kan sätta min stortå på att det också är dessa vittnesuppgifter tillsammans med viss teknisk bevisning som gjorde att åklagaren ville höja misstankegraden. Inte bara en utan två gånger.
Tingsrätten värderade det annorlunda men höll med om att han är skäligen misstänkt. Det finns alltså konkreta saker att ta på här.
Jag tror tyvärr det här blir ännu ett polisiärt uppklarat fall men där ingen döms. Tiden som gått talar för ett sådant scenario.
Tyvärr får vi aldrig svar på våra frågor då.