2018-06-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ett av dom dummaste påhopp jag läst, och skulle inte ens kommentera detta om det inte vore för fetade. Hur i H-vet vet du att 400st förhör pekar på det???
Och meningen efter: Hur är du ens i närheten av att veta att den bevisning som finns pekar i den riktningen? Du som tjatade om vad som skall vara bevis och inte. Vad finns det för bevisning???

Du slänger iväg dessutom påståenden om vittnen sett MGM, men du skrev faktiskt "Jag är helt övertygad om", dock lätt att det blir en trådsanning.

Undrar bara om du lagt ned ditt tjat och dessutom ganska ordagrant idiotförklaringar av dom som inte "förstår" att mordplatsen är i SD:s eller LW:s hem? Du, med din höga förmåga att tänka logiskt, har du tänkt om?

Jag har inte hoppat tillbaka så hårt på ditt sätt, men nu räcker det!

Du får gärna raljera.
Ditt skitsnackande i tråden har gått alldeles för långt där du lämnat allt logiskt bakom dig och drar ihop rövarhistorier istället. Det är inte seriöst och det måste bemötas.

Över 400 Förhör har hållits i ärendet och efter detta har vi fortfarande samma MGM.
Det är ingen slump att det är så om du trodde det. Tänk till lite.

Japp, jag vet att det finns besvärande omständigheter kring MGM och det är därför han är skäligen misstänkt. Vet dock inte vad. Bara att de finns.

Om jag ska tänka logiskt så lär det ju finnas viss teknisk bevisning vid det här laget. Något som mycket väl kan ha en naturlig förklaring eftersom BO och MGM var bekanta. Men som lär vara besvärande i det här fallet.
Lär ju finnas en hel del intressanta vittnesiakttagelser också.

Det är ju ingen vild gissning att det är något av detta som Åklagaren och Tingsrätt bedömde som olika värde.

Japp, jag är helt övertygad om att vittnesuppgifterna är en stor del i att Åklagaren ville höja misstankegraden.

Jag behöver inte tjata om att mordplats och fyndplats är olika platser. Det förstår alla med någorlunda logiskt tänkande. Den delen är mer eller mindre utagerad.

Mordplats/brottsplats är ju fortfarande avspärrad.
Citera
2018-06-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Försök att tänka logiskt. 400 förhör har hållits och ingen annan än SD är skäligen misstänkt. Vad tyder det på? Vad består lögnerna av enligt dig?

Precis så är det LimeTime.
Det behövs inte mer än logiskt tänkande. Något en del har väldiga problem med märker jag.

Dessa förhör tyder entydigt på en och samma sak. Det vet vi med tanke på hur ärendet ser ut.
Citera
2018-06-29, 23:13
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Stormade in gjorde jag knappast. Jag valde att gå in och svara på två frågor.
Tyvärr vet jag inte vad som hittades i skogen mot Vivalla. Men det var inte mobilen.
Att Lenas mobil pingats i området där något hittades vet jag inte säkert även om jag lutar åt att det var så. Detta på grund av att det verkade givet att söka i detta område (enligt min källa).
Någon information om vem som anses skyldig har jag aldrig fått och heller aldrig skrivit!
Vad jag själv tror är en helt annan sak och inget jag har källa på.
vad har du för källa på att det INTE var MOBILEN som hittades?
Citera
2018-06-29, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Nej tyvärr är det normalt för en "nymfoman" (otidsenligt uttryck men lättbegripligt) att pendla mellan begäret och avsky eller åtminstone avståndstagande från det. Det som idag kallas sexmissbrukare är just en person som behöver sex så som en missbrukare och däremellan kan känna både hat, förakt och förtvivlan över sitt beroende.
Diagnoserna duggar tätt i den här tråden. Att man nu inte söker förhållande och finner män jobbiga, är rätt långt från hat, förakt och förtvivlan. Måste säga samma sak om SD som narcissist - räcker det inte med att han verkar varit otrogen?
Det är väl just att de inblandade verkar ha varit så pass normala människor som gör fallet speciellt.
Citera
2018-06-29, 23:17
Medlem
Kom just på att jag vänder på hela frågeställningen, eller sakframställan här och sticker ut hakan än mer och på så sätt fortsätter vara en nagel i ögat för dom som inte kan tänka kreativt och fundera i andra banor, nu när vi fortfarande är i detta vakuum av kunskap.
Ett tips: När ni löser ett problem och tror er ha svaret, lås er inte vid första tanken, försök motbevisa er själva, så kanske andra lösningar åskådliggörs för er!)

Jag säger nu att enigt åklagaren har dom"jättemycket teknisk bevisning", nått borde väl vara färdiganalyserat, och inget pekar på SD....
Det har varit över 400 förhör pekar inget mot SD....
För då skulle väl han sitta inne nu????

Detta är givetvis inte seriösa påståenden, men ni ser vart det barkar.

Om ni som tror er veta att SD är skyldig och låter oss andra som fortfarande spånar kring alternativa förlopp och GM vara i fred.
Citera
2018-06-29, 23:19
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Är du illa läskunnig eller bara korkad?

Jag ställde två frågor då jag inte försod vem du syftade på i ditt inlägg. Istället för att nedvärdera mig kanske du kan svara på mina frågor?
Varför inte bara förtydliga vad du menar istället för att kalla mig illa läskunnig och korkad?
Citera
2018-06-29, 23:24
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
vad har du för källa på att det INTE var MOBILEN som hittades?

Om du hade läst tråden så hade du vetat att jag har svarat på den här frågan massor av gånger. Min källa är en person med insyn i utredningen.
Jag tänker inte berätta mer än så och du behöver inte tro mig. Nog så? Kan du kanske svara på mina frågor nu?!
Citera
2018-06-29, 23:28
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Expressen skrev igår om Springares JO anmälan. PS hävdar att både åklagare och anhöriga till offret blivit upprörda av att spaningsledningen petats.
Vilken idiot. Han ska inte yttra något sådant.
Citera
2018-06-29, 23:29
Medlem
Svåra och intrasslade relationer hit o dit skapar ofta förvirring för de inblandade.
”-det är mitt fel att min partner har andra kvinnor, om jag bara hade funnits där helt o fullt, gjort vad han önskar osv, hade han inte behövt söka sig till andra. Felet beror på mig.” När såna tankefel florerar kan också ett avståndstagande (av personen som lägger skulden på sig själv) ge effekter som ger ännu mer ångest o skuldbeläggelse. I klarspråk menar jag: om HD skuldbelagt sig för SDs utsvävningar, sen fattar hon mod o ställer krav, flyttar ut, skiljer sig. Om då SD gör försök att lyda dessa, men inte klarar av det o istället psykiskt kollapsar, det slår slint osv. Då kan HD igen lägga skuld på sig själv att hon har gått för hårt fram, om hon inte hade agerat så kraftigt o ställt ultimatum kanske SD hade klarat av situationen. HD skulle kunna tänka: det är pga mig som det blev så här. Mitt fel osv. En sån skuldkänsla kan lamslå ens tankar o känslor till att bli tyst, beskyddande o förvirrad. Genom ev skuldbeläggelse kan hon inte se klart o agera ”nyktert” o sunt.
(Min egen reflektion o fundering)
Citera
2018-06-29, 23:31
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Förstår verkligen att det måste kännas tungt att nästan ha kunnat rädda henne. Och infon att hon sa att hon inte sökte en karl nu och tyckte att män var jobbiga, säger verkligen emot bilden av henne som näst intill nymfoman, som en del tecknat.
Du skrev att det faktum att hon sa att hon inte sökte en karl och tyckte att män var jobbiga, talar emot bilden av henne som näst intill nymfoman....och jag svarar att Nej tyvärr, deg gör det inte. EN NYMFOMAN (kan heta Lisa Larsson eller vad fan som helst) pendlar mellan begäret och avskyn mot detsamma. Fattar du?
Läs för fan inte in att jag påstår att BO var nymfoman.
Citera
2018-06-29, 23:31
Medlem
Citat:
Försök att tänka logiskt. 400 förhör har hållits och ingen annan än SD är skäligen misstänkt. Vad tyder det på? Vad består lögnerna av enligt dig?
"400st förhör pekar i den här riktningen" Jag kan nog sätta mina barn på att det inte är 100%, alltså alla 400 förhör som pekar ut SD som GM. Det är det hen skriver.

När vi väl är vid förhör: Tror ni att alla 400 har nått som leder utredningen framåt? Det är en ren lyckträff om ens ett par stycken leder någonstans. Men även ett "nä, vi såg inget på hundpromenaden" ger ett förbättrat tidsfönster.
Citera
2018-06-29, 23:33
Medlem
Citat:
Diagnoserna duggar tätt i den här tråden. Att man nu inte söker förhållande och finner män jobbiga, är rätt långt från hat, förakt och förtvivlan. Måste säga samma sak om SD som narcissist - räcker det inte med att han verkar varit otrogen?
Det är väl just att de inblandade verkar ha varit så pass normala människor som gör fallet speciellt.
Så speciellt vet jag inte om det är, har ju hänt att folk mördat tidigare i otrohetsaffärer med inblandad svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in