2018-06-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Bra tänkt. En ny burk jagas av alla för en så kallad First-To-Find, eller FTF. Kommer publiceringen på kvällen/natten, så far många i alla fall och väntar inte in morgonen (sedan finns rena mörkercacher, t.ex reflexspår).
Lite prestige i att ha många FTF:er. Dock är detta redan kontrollerat och det kom inte en ny burk alls inom Örebro vid denna tidpunkt. Ej heller någon oläst myst finns i närheten.

Däremot kan hon ha gått dit med en egen burk, för att publicera den senare. Det är kontrollerat att hon inte hade påbörjat någon registrering, men burk kan hon lagt ut och tagit koordinater till. Kanske för dom som skulle komma på onsdagen och hämta upp henne för Norgeresan.

Intressant
Kanske hade hon hjälp av sin vän/exlover/granne, SD, han som fått in henne på detta med geocaching, att styra en cach till morgondagen. Kanske till sonen eller som du skrev, norgevännerna.
Citera
2018-06-29, 23:42
Medlem
Citat:
"400st förhör pekar i den här riktningen" Jag kan nog sätta mina barn på att det inte är 100%, alltså alla 400 förhör som pekar ut SD som GM. Det är det hen skriver.

När vi väl är vid förhör: Tror ni att alla 400 har nått som leder utredningen framåt? Det är en ren lyckträff om ens ett par stycken leder någonstans. Men även ett "nä, vi såg inget på hundpromenaden" ger ett förbättrat tidsfönster.

Men herregud människa. Vad är det du inte förstår.
Jag ser på ditt sätt att skriva att du är en mycket ung person men även unga personer bör ju ha någon form av logiskt tänkande?

Det är ingen som påstått att 100% av de 400 förhör som hållits har pekat ut MGM.
Det är din egna påhittade rövarhistoria ännu en gång.

Det vi däremot VET är att över 400 förhör har hållits och INGENTING tyder på att någon annan skulle vara gärningsman vad vi vet fram tills idag. Ingenting.
De pekar mot nuvarande MGM.
Dessa förhör har ju då snarare bekräftad polisens tes.

Självklart lär det finnas försvårande omständigheter för MGM bland dessa. Detta har ju hänt mitt i ett bostadsområde under en varm natt. Självklart har folk sett och hört saker.

Jag kan sätta min stortå på att det också är dessa vittnesuppgifter tillsammans med viss teknisk bevisning som gjorde att åklagaren ville höja misstankegraden. Inte bara en utan två gånger.

Tingsrätten värderade det annorlunda men höll med om att han är skäligen misstänkt. Det finns alltså konkreta saker att ta på här.

Jag tror tyvärr det här blir ännu ett polisiärt uppklarat fall men där ingen döms. Tiden som gått talar för ett sådant scenario.
Tyvärr får vi aldrig svar på våra frågor då.
Citera
2018-06-29, 23:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Du menar att han får lov att vara misstänkt tills de hittar någon annan? Det är faktiskt vad du skriver.
Fel, det är inte alls vad jag skrev.
Varför även du nu också illvilligt måste förvanska vad jag skrev kan man även det undra över ? Du är väl ändå läskunnig?
Om du tar bort det du hittat på att jag skrivit "att han får lov" och ändrar till "är" istället så är du närmare med sanningen överensstämmande till skillnad från Knäppgöken flixa81s falsarier.

Med trådens utveckling har jag alltmer kännt olust över att osanna uppgifter sprids i syfte att demonisera speciellt SD.
Att han upprepat nämts ha misshandlat LW är ett exempel på det.
Trots att åklagaren kommit fram till i nedläggningsbeslutet att citat: ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använt ett visst tvång” envisas illvilliga inläggare med att han ändå misshandlat LW

Det har också påståtts i tråden att SD under samma händelse uppgetts tagit stryptag på LW vilket även det r ”haft en rätt att avvisa målsäganden från sitt fordon och i slutändan använda ett visst våld är även det inte med verkligheten överensstämmande.

Märk väl att jag absolut inte på något sätt avskrivit SD som GM. Men det kan inte med bästa vilja ses gagna vårt gemensamma intresse (?) av att söka svar på vad som hänt LW genom att fara med ljug och osanningar vem än vara månde GM.
Citera
2018-06-29, 23:43
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Diagnoserna duggar tätt i den här tråden. Att man nu inte söker förhållande och finner män jobbiga, är rätt långt från hat, förakt och förtvivlan. Måste säga samma sak om SD som narcissist - räcker det inte med att han verkar varit otrogen?
Det är väl just att de inblandade verkar ha varit så pass normala människor som gör fallet speciellt.
Nej det som gör fallet så speciellt är polisens oförmåga att hitta en försvunnen som ligger död alldeles nära sitt hem, att få tekniska resultat från gärningen, hemmet, fp, mp etc trots att allt tyder på "slarvigt brott" (inte välplanerat och noga genomfört) . Att det går så lång tid utan att man kan avföra eller åtala MGM .
Citera
2018-06-29, 23:46
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Intressant
Kanske hade hon hjälp av sin vän/exlover/granne, SD, han som fått in henne på detta med geocaching, att styra en cach till morgondagen. Kanske till sonen eller som du skrev, norgevännerna.
Intressant tanke men - för att upprätthålla det kritiska tänkandet - varför då lämna hemmet med öppen dörr och halvfärdig paketinslagning?
Citera
2018-06-29, 23:55
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Vi pratade en del om relationer, kom överens om att vi bara skulle vara vänner, träna och ha roligt. Hon nämnde en del om särskilt en relation, men det det känns som jag sviker hennes förtroende om jag berättar om det.
Det hade inget med SD att göra, och hon nämnde honom aldrig. Hon var noga med att hon inte hade något förhållande, och inte letade efter det.
Det enda var att hon sa att karlar var jobbiga, och att det var så krångligt med dom.

Det jag grunnar på är en helt annan sak, jag skulle bort några dagar och frågade om hon skulle med. Det här var på Söndag kväll, jag åkte på måndagen och vi hade kontakt under kvällen.
Hon kunde inte följa med pga födelsedagar och hennes Norge resa, men hade hon följt med hade vi haft kul och hon hade säkert levt idag.
Det stör mig. Mycket.
Mitt varma deltagande i hur svårt det måste vara eftersom du stod så nära LW, Sh. Holmes.
Dina inlägg och deltagande i tråden kommer verkligen i nytt ljus.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-30 kl. 00:07.
Citera
2018-06-29, 23:57
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
"400st förhör pekar i den här riktningen" Jag kan nog sätta mina barn på att det inte är 100%, alltså alla 400 förhör som pekar ut SD som GM. Det är det hen skriver.

När vi väl är vid förhör: Tror ni att alla 400 har nått som leder utredningen framåt? Det är en ren lyckträff om ens ett par stycken leder någonstans. Men även ett "nä, vi såg inget på hundpromenaden" ger ett förbättrat tidsfönster.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Men herregud människa. Vad är det du inte förstår.
Jag ser på ditt sätt att skriva att du är en mycket ung person men även unga personer bör ju ha någon form av logiskt tänkande?

Det är ingen som påstått att 100% av de 400 förhör som hållits har pekat ut MGM.
Det är din egna påhittade rövarhistoria ännu en gång.

Det vi däremot VET är att över 400 förhör har hållits och INGENTING tyder på att någon annan skulle vara gärningsman vad vi vet fram tills idag. Ingenting.
De pekar mot nuvarande MGM.
Dessa förhör har ju då snarare bekräftad polisens tes.

Självklart lär det finnas försvårande omständigheter för MGM bland dessa. Detta har ju hänt mitt i ett bostadsområde under en varm natt. Självklart har folk sett och hört saker.

Jag kan sätta min stortå på att det också är dessa vittnesuppgifter tillsammans med viss teknisk bevisning som gjorde att åklagaren ville höja misstankegraden. Inte bara en utan två gånger.
Tingsrätten värderade det annorlunda men höll med om att han är skäligen misstänkt. Det finns alltså konkreta saker att ta på här.

Jag tror tyvärr det här blir ännu ett polisiärt uppklarat fall men där ingen döms. Tiden som gått talar för ett sådant scenario.
Tyvärr får vi aldrig svar på våra frågor då.
Det är inte alls en dum reflektion. Om ens fem eller tio förhör av de 400 hade givit något som pekat mot SD så hade man haft mycket mer att lägga fram för tingsrätten, som kanske måst acceptera " sannolika skäl". Om man istället har en spaningsledning som bitit sig fast vid en mgm mot bakgrund av ev tidigare anmälan och troligen avsaknad av alibi, då är det mindre märkligt att vi inte sett häktning eller åtal än.
Risken är då stor att en sådan spaningsledning missat viktiga vittnesuppgifter, om de pekar i annan riktning.
Citera
2018-06-30, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är inte alls en dum reflektion. Om ens fem eller tio förhör av de 400 hade givit något som pekat mot SD så hade man haft mycket mer att lägga fram för tingsrätten, som kanske måst acceptera " sannolika skäl". Om man istället har en spaningsledning som bitit sig fast vid en mgm mot bakgrund av ev tidigare anmälan och troligen avsaknad av alibi, då är det mindre märkligt att vi inte sett häktning eller åtal än.
Risken är då stor att en sådan spaningsledning missat viktiga vittnesuppgifter, om de pekar i annan riktning.

Det ENDA som sannolikt förhindrar en häktning på sannolika skäl är analyssvar från NFC. Detta trots begäran om förtur. Underbemanningen på NFC och den ökande kötiden är väl känd.

Men förundersökningen pågår hela tiden ...
Citera
2018-06-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ja, om alla skriker SD, så har man svårt att föreställa sig att man kanske såg nått viktigt som ställer saker på sin spets.
Citera
2018-06-30, 00:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ja, om alla skriker SD, så har man svårt att föreställa sig att man kanske såg nått viktigt som ställer saker på sin spets.
...och vill man ha semester är det skönt om man har någon gripen. Poliser kan bli konstigt enögda när de tror sig ha rätt
Citera
2018-06-30, 01:04
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det ENDA som sannolikt förhindrar en häktning på sannolika skäl är analyssvar från NFC. Detta trots begäran om förtur. Underbemanningen på NFC och den ökande kötiden är väl känd.

Men förundersökningen pågår hela tiden ...
Det du säger gäller under förutsättning att de resultat som kommer bekräftar vad man i övrigt anser sig ha anledning att misstänka. Hade det funnits starkare skäl, till och med sannolika skäl för misstankarna hade man inte behövt vänta med häktning tills teknisk bevisning tagits fram. Det tyder på att andra konkreta bevis såsom utpekande, ögonvittnen, kläd-/telefonfynd, skospår etc. saknas. Då är svaren från NFC det ENDA som kan fälla GM. Misstankar saknas inte, det är just den ”fällande länken” som fattas.
Citera
2018-06-30, 01:12
Medlem
Citat:
Det du säger gäller under förutsättning att de resultat som kommer bekräftar vad man i övrigt anser sig ha anledning att misstänka. Hade det funnits starkare skäl, till och med sannolika skäl för misstankarna hade man inte behövt vänta med häktning tills teknisk bevisning tagits fram. Det tyder på att andra konkreta bevis såsom utpekande, ögonvittnen, kläd-/telefonfynd, skospår etc. saknas. Då är svaren från NFC det ENDA som kan fälla GM. Misstankar saknas inte, det är just den ”fällande länken” som fattas.

Som det vanligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in