Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Jo senast vid 2022 har vi end-game om inte något radikalt annat händer.
Men vad gäller partibildningen tror jag att du har fel. Salafisterna och Brödraskapet vet mycket väl hur man fyller i blanketter i Sverige. De har ju i snart 30 år lärt sig det. Försöket att registrera ett parti tror jag bara var ett sätt att hota de befintliga partierna som de redan infiltrerat. Främst då MP och S.
Vad som händer om S imploderar helt är faktiskt inte gott att veta. Det är ett stort kadaver som många vill kunna kalasa på i sådant fall.
Ett faktum är att om SD som idag är lättmjölk (kappast ens mellanmjölk längre) får 25%, har Sjuklövern likväl 75%. Får SD 30 har Sjuklövern 70%. Majoriteten styr och SD kommer få noll inflytande. Inte ens med 35% kommer man ha inflytande.
AfS behövs främst för att själva väcka fler av dessa 75% och att piska igång SD som om de ändrar inriktning efter valet 2018 har hundratals miljoner varje år att använda för att stödja opinionsbildning. Nu är SD helt tysta, tar avstånd från alternativa medier och gör mycket lite för att få fler att komma till insikt.
SD skulle också gynnas av att ha en partner i debatterna. Vid sidan av den nya partiledaren Bieler skulle Kasselstrand kunna ge understöd. SD:s kvotflyktingar skulle också framstå som just lättmjölk i jämförelse med AfS mjöd. SD skulle fortsätta ta från Sjuklövern medan AfS lockar de mer insiktsfulla.
Min entydiga slutsats från SD:s agerande genom uteslutningen av ungdomsförbundet, inaktiviteten de senaste fyra åren och förhållningssättet mot AfS efter lanseringen är att SD idag inte längre vill svenskarna väl. Den nya målgruppen har Åkesson redan definierat, det är konstruktiva medborgare, så länge du är konstruktiv är du välkommen att bli svensk.
Konstruktiva människor från jordens alla hörn, gör er redo för SD:s version av Sverige.