Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det finns inga milda lösningar. Det är sedan länge försent för oss att enbart rösta oss ur eländet. AfS och eventuella framtida nationalistiska partier kommer aldrig kunna ta makten genom allmänna val. Det är försent.

Syftet med att partier som AfS blir invalda är att svenskar ska få politisk representation i det korrupta systemet och att bilda opinion och nätverk. Det är inte en helt relevant liknelse men Sinn Fein på Nordirland och Hizbollas partipolitiska gren i Libanon är nog ungefär vad man får titta på för att förstå framtida svensk nationalistisk partipolitik. En gren av motståndet sitter i parlamentet medan andra grenar håller på med andra saker. Jag har svårt att se några andra realistiska alternativ för det svenska folkets överlevnadskamp i framtiden.

Ett annat alternativ är att globalisterna inför nån hård EU-sovjetregim och förbjuder alla former av nationalism och opposition mot folkmordet på svenskarna.

Den nationalistiska rörelsen har bara sett slutet på början ännu. Det går fortfarande att hitta fram till Det Nya Miljonprogrammet på parlamentarisk väg.
Citera
2018-06-29, 19:17
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det finns inga milda lösningar. Det är sedan länge försent för oss att enbart rösta oss ur eländet. AfS och eventuella framtida nationalistiska partier kommer aldrig kunna ta makten genom allmänna val. Det är försent.

Syftet med att partier som AfS blir invalda är att svenskar ska få politisk representation i det korrupta systemet och att bilda opinion och nätverk. Det är inte en helt relevant liknelse men Sinn Fein på Nordirland och Hizbollas partipolitiska gren i Libanon är nog ungefär vad man får titta på för att förstå framtida svensk nationalistisk partipolitik. En gren av motståndet sitter i parlamentet medan andra grenar håller på med andra saker. Jag har svårt att se några andra realistiska alternativ för det svenska folkets överlevnadskamp i framtiden.

Ett annat alternativ är att globalisterna inför nån hård EU-sovjetregim och förbjuder alla former av nationalism och opposition mot folkmordet på svenskarna.

Det är ungefär så jag också ser på AfS. En möjlighet att samla och kanalisera ett radikalt motstånd mot vanvettet. De som däremot inbillar sig att problemen kan lösas enbart via valurnan bör nog ta sig en funderare. Ett system skapat av förbrytare går inte bara att rösta bort.
Citera
2018-06-29, 19:26
Bannlyst
Citat:

Man kan se vart vinden blaser..symptomen syns for fullt i samhallets alla horn.

Det skadar aldrig att var foberedd.
Skulle inget handa bra da kan man leva pa som vanligt. Skulle SHTF sa har man goda forutsattningar.

Kloakmanniskor har kontrollen.
Citera
2018-06-29, 19:30
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jo senast vid 2022 har vi end-game om inte något radikalt annat händer.

Men vad gäller partibildningen tror jag att du har fel. Salafisterna och Brödraskapet vet mycket väl hur man fyller i blanketter i Sverige. De har ju i snart 30 år lärt sig det. Försöket att registrera ett parti tror jag bara var ett sätt att hota de befintliga partierna som de redan infiltrerat. Främst då MP och S.

Vad som händer om S imploderar helt är faktiskt inte gott att veta. Det är ett stort kadaver som många vill kunna kalasa på i sådant fall.

Ett faktum är att om SD som idag är lättmjölk (kappast ens mellanmjölk längre) får 25%, har Sjuklövern likväl 75%. Får SD 30 har Sjuklövern 70%. Majoriteten styr och SD kommer få noll inflytande. Inte ens med 35% kommer man ha inflytande.

AfS behövs främst för att själva väcka fler av dessa 75% och att piska igång SD som om de ändrar inriktning efter valet 2018 har hundratals miljoner varje år att använda för att stödja opinionsbildning. Nu är SD helt tysta, tar avstånd från alternativa medier och gör mycket lite för att få fler att komma till insikt.

SD skulle också gynnas av att ha en partner i debatterna. Vid sidan av den nya partiledaren Bieler skulle Kasselstrand kunna ge understöd. SD:s kvotflyktingar skulle också framstå som just lättmjölk i jämförelse med AfS mjöd. SD skulle fortsätta ta från Sjuklövern medan AfS lockar de mer insiktsfulla.

Min entydiga slutsats från SD:s agerande genom uteslutningen av ungdomsförbundet, inaktiviteten de senaste fyra åren och förhållningssättet mot AfS efter lanseringen är att SD idag inte längre vill svenskarna väl. Den nya målgruppen har Åkesson redan definierat, det är konstruktiva medborgare, så länge du är konstruktiv är du välkommen att bli svensk.

Konstruktiva människor från jordens alla hörn, gör er redo för SD:s version av Sverige.
Citera
2018-06-29, 19:58
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
De leker med ord ofta.

Det stora problemet är att om man inte kan säga att svenskar finns, då måste man hitta andra definitioner. Åkesson har nu gett oss ett förtydligande om vad öppen svenskhet betyder, är du konstruktiv kan du bli svensk. Frågan är nu hur många konstruktiva somalier, eritreaner, afghaner, gambier, uzbekistaner, marockaner, ugandier, syrianer, irakier, turkar, etiopier, statslösa, o.s.v. det finns i världen?

För AfS existerar svenskar och Sverige är svenskarnas land, inte som i EXPO-Karlssons och kvot-Bielers version där Sverige är en rättighet för alla konstruktiva världsmedborgare.
Citera
2018-06-29, 21:33
Medlem
Ustyugov3s avatar
Citat:

Kampen fortsätter ändå.

Bra inlägg annars.
Citera
2018-06-29, 22:38
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov3
Kampen fortsätter ändå.

Bra inlägg annars.
Precis. Om yttrandefriheten totalt stryps återstår bara att köra Drottninggatan i Rinkeby och Utöya i Rosengård osv. Det enda som krävs för att skapa en rejäl snöbollseffekt är några dussintal svenskar som är beredda att sitta inlåsta på obestämd tid efter att ha genomfört den manuella demografiska korrigeringen och provocerat igång rejäla etniska konflikter. Det vore tragiskt om svenska folket låter totalitära PK-kräk göra mångkulturen permanent och vinna genom politiskt repressiva lagar.
Citera
2018-06-29, 22:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Det är ungefär så jag också ser på AfS. En möjlighet att samla och kanalisera ett radikalt motstånd mot vanvettet. De som däremot inbillar sig att problemen kan lösas enbart via valurnan bör nog ta sig en funderare. Ett system skapat av förbrytare går inte bara att rösta bort.

Jag läser mycket om "kampen" här i tråden. En fråga till alla er AfS'are, vill ni likt skribenten Endevil ta makten på icke-parlamentarisk väg? Dvs. att dagens valsystem i Sverige är skapat av förbrytare och därmed bör krossas?
Citera
2018-06-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag läser mycket om "kampen" här i tråden. En fråga till alla er AfS'are, vill ni likt skribenten Endevil ta makten på icke-parlamentarisk väg? Dvs. att dagens valsystem i Sverige är skapat av förbrytare och därmed bör krossas?

Nej, de är nog en minoritet av AfS-väljarna.
Citera
2018-06-29, 23:11
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:

Demokrati ska vara folkstyre. Men folkstyre bygger på att väljare förstår. Massmedia har i 30 år ljugit och lurat svenskarna. Därför fungerar inte demokratin som den ska. Det har blivit lite bättre med alternativa medier men de når inte lika många som ljugmedia.

Jag tror människor kan rösta om det de ser i lokala val. Där luras de inte lika lätt. I landsfrågor måste politikerna vilja väl för att de ska fungera. Media måste rapportera sanningsenligt. Inte efter en agenda.

Folkstyre är bra men dagens system där folket förs bakom ljuset av sin egen public service är förkastligt.
Citera
2018-06-29, 23:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej, de är nog en minoritet av AfS-väljarna.

Men är det verkligen så? Här i tråden verkar många (majoritet?) av AfS-anhängarna förespråka någon form av utomparlamentariskt maktövertagande. Jag läser det i inlägg efter inlägg.

Kanske är det så att AfS-röstarna är trötta på dagens parlamentariska valsystem, som aldrig ger dem rätt, och därför vill gripa makten på annat sätt? Så ser det ut, sannerligen.
Citera
2018-06-29, 23:15
Medlem
Citat:
Men är det verkligen så? Här i tråden verkar många (majoritet?) av AfS-anhängarna förespråka någon form av utomparlamentariskt maktövertagande. Jag läser det i inlägg efter inlägg.

Kanske är det så att AfS-röstarna är trötta på dagens parlamentariska valsystem, som aldrig ger dem rätt, och därför vill gripa makten på annat sätt? Så ser det ut, sannerligen.

Nej, däremot är de mest passionerade också de som skriver mest om det. Så enkelt är det. Sluta försöka få det till att en majoritet är för ett utomparlamentariskt maktövertagande, för det stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in