Citat:
Ursprungligen postat av
Byggnet
Vi ska inte slänga teddybjörnar efter parasiter som enkom varit här för att berika sig.
Det handlar om signalpolitik; inte för dem som vi vinkar av, utan för de som fortsätter väller in.
NI ÄR INTE VÄLKOMNA!
NEIN! RAUS!
Välj själv passande språkbruk...
Jag tillhör ju inte partiet utan kommer bara med synpunkter här på Flashback precis som många andra frusterade svenskar.
Men att söka signalera till MENA-iterna som fortsätter att välla in är meningslöst. De kommer för att ambassaden i Jordanien lämnar information om förmåner, att Försäkringskassan har information på arabiska, att flyktingsmugglarna säljer Sverige som all inclusive mål med blondiner till kaffet och kanske främst för att Mahmud har en smart-phone som han kommunicerar med hem till klanen om det fantasiska landet i norr som flyter av mjölk, honung och bidrag.
Politiska buskap måste rikta sig mot sin målgrupp och målgruppen är svenskar. Mahmoud röstar aldrig på AfS ändå.
Politiska budskap måste passa tid och plats för att vara relevanta. Vi lever just nu på toppen av en högkonjunktur och alla känner att vi har det ändå rätt bra med stigande BNP etc. Det finns en oro i samhällskroppen men alltför hårda budskap tror jag ännu stöter bort människor i dagens klimat.
Du tror på hårda raka budskap och det respekterar jag. Men jag tror att i dagens klimat så måste man fortfarande linda in frågor och vara spetsigt underfundiga. Humoristiska och underfundiga.
Därför tror jag att din ide om att ge hemvändande skäggbarn varsin nalle i avskedsgåva var snudd på genialisk. Den är så absurd att den helt enkelt är så provokativ att den måste komma med i nyheterna. I vart fall i alternativmedia. AfS överlämnar nallar till hazarerna när de tillönskas trevlig resa hem. Nallar när de kom och nallar när de åker hem.
Edit: Kanske inte AfS - Men någon borde lämna nallar till hazarerna med en banderoll om Refugees - Have a Safe One Way Journey Home (Hjärta).