Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-29, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Vi ska inte slänga teddybjörnar efter parasiter som enkom varit här för att berika sig.
Det handlar om signalpolitik; inte för dem som vi vinkar av, utan för de som fortsätter väller in.

NI ÄR INTE VÄLKOMNA!
NEIN! RAUS!

Välj själv passande språkbruk...

Jag tillhör ju inte partiet utan kommer bara med synpunkter här på Flashback precis som många andra frusterade svenskar.

Men att söka signalera till MENA-iterna som fortsätter att välla in är meningslöst. De kommer för att ambassaden i Jordanien lämnar information om förmåner, att Försäkringskassan har information på arabiska, att flyktingsmugglarna säljer Sverige som all inclusive mål med blondiner till kaffet och kanske främst för att Mahmud har en smart-phone som han kommunicerar med hem till klanen om det fantasiska landet i norr som flyter av mjölk, honung och bidrag.

Politiska buskap måste rikta sig mot sin målgrupp och målgruppen är svenskar. Mahmoud röstar aldrig på AfS ändå.

Politiska budskap måste passa tid och plats för att vara relevanta. Vi lever just nu på toppen av en högkonjunktur och alla känner att vi har det ändå rätt bra med stigande BNP etc. Det finns en oro i samhällskroppen men alltför hårda budskap tror jag ännu stöter bort människor i dagens klimat.

Du tror på hårda raka budskap och det respekterar jag. Men jag tror att i dagens klimat så måste man fortfarande linda in frågor och vara spetsigt underfundiga. Humoristiska och underfundiga.

Därför tror jag att din ide om att ge hemvändande skäggbarn varsin nalle i avskedsgåva var snudd på genialisk. Den är så absurd att den helt enkelt är så provokativ att den måste komma med i nyheterna. I vart fall i alternativmedia. AfS överlämnar nallar till hazarerna när de tillönskas trevlig resa hem. Nallar när de kom och nallar när de åker hem.

Edit: Kanske inte AfS - Men någon borde lämna nallar till hazarerna med en banderoll om Refugees - Have a Safe One Way Journey Home (Hjärta).
Senast redigerad av Ottokar 2018-06-29 kl. 16:48.
Citera
2018-06-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Jag tillhör ju inte partiet utan kommer bara med synpunkter här på Flashback precis som många andra frusterade svenskar.

Men att söka signalera till MENA-iterna som fortsätter att välla in är meningslöst. De kommer för att ambassaden i Jordanien lämnar information om förmåner, att Försäkringskassan har information på arabiska, att flyktingsmugglarna säljer Sverige som all inclusive mål med blondiner till kaffet och kanske främst för att Mahmud har en smart-phone som han kommunicerar med hem till klanen om det fantasiska landet i norr som flyter av mjölk, honung och bidrag.

Politiska buskap måste rikta sig mot sin målgrupp och målgruppen är svenskar. Mahmoud röstar aldrig på AfS ändå.

Politiska budskap måste passa tid och plats för att vara relevanta. Vi lever just nu på toppen av en högkonjunktur och alla känner att vi har det ändå rätt bra med stigande BNP etc. Det finns en oro i samhällskroppen men alltför hårda budskap tror jag ännu stöter bort människor i dagens klimat.

Du tror på hårda raka budskap och det respekterar jag. Men jag tror att i dagens klimat så måste man fortfarande linda in frågor och vara spetsigt underfundiga. Humoristiska och underfundiga.

Därför tror jag att din ide om att ge hemvändande skäggbarn varsin nalle i avskedsgåva var snudd på genialisk. Den är så absurd att den helt enkelt är så provokativ att den måste komma med i nyheterna. I vart fall i alternativmedia. AfS överlämnar nallar till hazarerna när de tillönskas trevlig resa hem. Nallar när de kom och nallar när de åker hem.

Edit: Kanske inte AfS - Men någon borde lämna nallar till hazarerna med en banderoll om Refugees - Have a Safe One Way Journey Home (Hjärta).
Jag förstår din tankegång, men det där har vår kära 7-klöver kört med i alla år.

Nu är det nya tider, rakt kompromisslös förhållningssätt , det är det enda de förstår.

Blir du dömd åker du ut!
Har du ljugit om din identitet åker du ut!
Har du ljugit om din flyktingstatus åker du ut!

En sak till, du lär bli förvånad hur många invandrare som tar våra (AfS) flygblad och positivt kommenterar. De som bott länge här, de känner sig pressade och utträngda av salafistpoliser och Somalier. 15 % av invandrarna röstar på SD. Det borde vara 0% right?

Egentligen är det perverst genialt att 7-klövern hela tiden för in värre och värre invandrare. Det är engelskt sätt att regera över massorna: så split och söndring. Om alla invandrarna vore sunni enbart så skulle de redan ha ett muslimskt parti i riksdagen. Först kom finnländarna, sedan jugoslaverna, sedan chilenarna, sedan alla från balkan, sedan komm Shiiter och Sunni SAMTIDIGT, sedan kom somalierna, sedan kom gambianerna. Inte dåligt! väntar bara på grönlänningarna
Senast redigerad av Byggnet 2018-06-29 kl. 17:21.
Citera
2018-06-29, 17:26
Medlem
Citat:
Jag förstår din tankegång, men det där har vår kära 7-klöver kört med i alla år.

Nu är det nya tider, rakt kompromisslös förhållningssätt , det är det enda de förstår.

Blir du dömd åker du ut!
Har du ljugit om din identitet åker du ut!
Har du ljugit om din flyktingstatus åker du ut!

En sak till, du lär bli förvånad hur många invandrare som tar våra (AfS) flygblad och positivt kommenterar. De som bott länge här, de känner sig pressade och utträngda av salafistpoliser och Somalier. 15 % av invandrarna röstar på SD. Det borde vara 0% right?

Just nu är väl målet främst att AfS ska få så många röster som det bara går i riksdagsvalet? Jag är inte expert på något sätt och jag hoppas att många invandrare röstar på AfS.

Kanske är det skillnad på aktivism och politiska partiers arbete? Men jag tror inte det. Men aktivismen får inte stöta bort tänkbara väljare.

Samtidigt är aktivistiska aktiviterar meningslösa om det inte rapporteras om dem. Om 100 batikhäxor blir förbannade och provocerade är inte så mycket vunnet men om man får se i media att någon delar ut nallar till hemresande vuxna män så är det något som väcker uppmärksamhet och frågor.

De flesta svenskarna känner inte till att AfS finns som ett radikalare alternativ till SD. Och det är väl den frågan som är den centrala?
Citera
2018-06-29, 17:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det här var ju intressant. 7Klövern kan ju inte tänka sig att prata med SD pga dess historia. Bl.a ska det vid SDs födelse i slutet på 80-talet funnits en då 81-årig farbror som var drivande i processen. Denna 81-årige farbror ska ha haft tvivelaktiga kopplingar till Tyskland under 30/40-talen.

Men av de som startar AfS finns inga kopplingar till 30-talet. Alltså kommer det här bli ett mycket mer rumsrent parti att samtala med. Oavsett vad det kommer stå i deras partiprogram. Intressant, som sagt.

Det där att ta upp SD:s "nazistiska" historia är ju bara taktik och svepskäl av sjuklövern. Syftet är dels att avskräcka väljare från att rösta på SD och dels avskräcka varandra från att närma sig SD.

Ingen j-vel i sjuklövern tar ju detta på allvar, utom möjligtvis någon enstaka politiker på sjuklöverns vänsterkant. Men det låter i alla fall bra och kan användas som ursäkt för att mobba SD politiskt.

Om detta inte biter på AfS så kommer de att hitta på något annat som de kör med. Fast eventuellt kan de ju köra med detta taktiska upplägg:

"SD har nazistiska rötter och AfS är en ännu extremare variant av SD, dit de mest extrema personerna i SD hoppat över till!"

Jag hoppas verkligen att AfS får ett överraskande bra valresultat och kommer in riksdagen. För jag är verkligen nyfiken på hur sjuklövern (eller resterna av sjuklövern) kommer att reagera på detta. Idag är det väl ingen eller ytterst få inom sjuklövern som har med AfS i sina beräkningar. Det är bara SD som de tänker på. Men om det plötsligt finns två invandringskritiska partier i riksdagen, där det nya partiet är ännu radikalare än SD? Det lär ge många sjuklöverpolitiker mardrömmar. I synnerhet om detta kombineras med att vissa sjuklöverpartier åker ur riksdagen.
Citera
2018-06-29, 17:35
Medlem
Citat:

Egentligen är det perverst genialt att 7-klövern hela tiden för in värre och värre invandrare. Det är engelskt sätt att regera över massorna: så split och söndring. Om alla invandrarna vore sunni enbart så skulle de redan ha ett muslimskt parti i riksdagen. Först kom finnländarna, sedan jugoslaverna, sedan chilenarna, sedan alla från balkan, sedan komm Shiiter och Sunni SAMTIDIGT, sedan kom somalierna, sedan kom gambianerna. Inte dåligt! väntar bara på grönlänningarna

Orsaken till att vi inte har ett salfistparti är att det är mer lönsamt för dem att infiltrera de befintliga partierna och utlova muslimska röster. Partierna ser en växande demografisk grupp och vill lägga beslag på den och utlovar bidrag till deras organisationer och plats vid köttgrytorna till infiltratörerna. Rörelsen är helt klart de värsta i det avseendet.

Du har f.ö. redan eskimåer i Vänsterpartiet, Liberalerna, Socialdemokratin och Moderaterna.
Citera
2018-06-29, 17:48
Medlem
Citat:
Orsaken till att vi inte har ett salfistparti är att det är mer lönsamt för dem att infiltrera de befintliga partierna och utlova muslimska röster. Partierna ser en växande demografisk grupp och vill lägga beslag på den och utlovar bidrag till deras organisationer och plats vid köttgrytorna till infiltratörerna. Rörelsen är helt klart de värsta i det avseendet.

Du har f.ö. redan eskimåer i Vänsterpartiet, Liberalerna, Socialdemokratin och Moderaterna.
Du har en viss poäng där, men nu stängs socialdemokratiska föreningsbyggandet efter den 9 september.
Miljöpartiet var som bekant helt infiltrerat, de slängde ut de värsta under protest. Det partiet har helt imploderat. I farans riktning är att salafister kan kuppa in sig på kommunalnivå när ett parti är i förfall. Sedan faller partiet snabbt när svenskarna drar. Partifärgen är ju redan muslimgrön så maskrosen kan lätt tas bort.

Salafisterna försökte starta ett parti i höstas, men de var så okunniga så de fyllde inte i blanketten rätt, så de blev aldrig registrerade. Nästa val gör de rätt. Har vi , AfS, SD och moderaterna då inte regeringsmakten efter nästa val ligger Sverige riktigt illa till. Slaget om kristna Sverige har nu tagit form och alla schack-pjäser står nu uppställda.
Citera
2018-06-29, 18:03
Medlem
Sådär!
Nu har vi fått våra 5 cent i rampljuset.Se artikeln i Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/Kv9aw6/sa-rustar-polisen-for-att-undvika-kaos-i-almedalen

"...Polisen har även Alternativ för Sverige, som startades av uteslutna och avhoppade Sverigedemokrater, under lupp.

– De har fått tillstånd och har tidigare hållit demonstrationer, till exempel i Växjö och i Stockholm. I Sverige är det tillåtet att ha vilka åsikter man vill, men de som har extrema åsikter drar alltid till sig meningsmotståndare. ..."
Citera
2018-06-29, 18:04
Medlem
Citat:
Du har en viss poäng där, men nu stängs socialdemokratiska föreningsbyggandet efter den 9 september.
Miljöpartiet var som bekant helt infiltrerat, de slängde ut de värsta under protest. Det partiet har helt imploderat. I farans riktning är att salafister kan kuppa in sig på kommunalnivå när ett parti är i förfall. Sedan faller partiet snabbt när svenskarna drar. Partifärgen är ju redan muslimgrön så maskrosen kan lätt tas bort.

Salafisterna försökte starta ett parti i höstas, men de var så okunniga så de fyllde inte i blanketten rätt, så de blev aldrig registrerade. Nästa val gör de rätt. Har vi , AfS, SD och moderaterna då inte regeringsmakten efter nästa val ligger Sverige riktigt illa till. Slaget om kristna Sverige har nu tagit form och alla schack-pjäser står nu uppställda.

Jo senast vid 2022 har vi end-game om inte något radikalt annat händer.

Men vad gäller partibildningen tror jag att du har fel. Salafisterna och Brödraskapet vet mycket väl hur man fyller i blanketter i Sverige. De har ju i snart 30 år lärt sig det. Försöket att registrera ett parti tror jag bara var ett sätt att hota de befintliga partierna som de redan infiltrerat. Främst då MP och S.

Vad som händer om S imploderar helt är faktiskt inte gott att veta. Det är ett stort kadaver som många vill kunna kalasa på i sådant fall.
Citera
2018-06-29, 18:10
Bannlyst
Antingen sker nagot radikalt
Det ar den milda losningen.

Eller sa blir det som jag tror.
Citera
2018-06-29, 18:20
Medlem
Citat:
Jo senast vid 2022 har vi end-game om inte något radikalt annat händer.

Men vad gäller partibildningen tror jag att du har fel. Salafisterna och Brödraskapet vet mycket väl hur man fyller i blanketter i Sverige. De har ju i snart 30 år lärt sig det. Försöket att registrera ett parti tror jag bara var ett sätt att hota de befintliga partierna som de redan infiltrerat. Främst då MP och S.

Vad som händer om S imploderar helt är faktiskt inte gott att veta. Det är ett stort kadaver som många vill kunna kalasa på i sådant fall.
Se länken:
http://www.varldenidag.se/nyheter/muslimskt-parti-fick-avslag-radikalister-forsokte-ta-over/repqir!5jJ0gYc6O0NLm4Fv6C11Lw/
Citera
2018-06-29, 18:33
Medlem
Citat:
Se länken:
http://www.varldenidag.se/nyheter/muslimskt-parti-fick-avslag-radikalister-forsokte-ta-over/repqir!5jJ0gYc6O0NLm4Fv6C11Lw/

Jo jag såg nyheten när det var aktuellt. Men jag tror faktiskt att det inte var ett allvarligt menat försök. Salafisterna är ännu så länge starkt separatistiska och jobbar mest med att bygga muslimska parallella samhällen och en del imamer tar ju också avstånd från att rösta.

De farligaste är utan tvekan Muslimska Brödraskapet. De har planer och ett tålamod. Det ser man bl.a. genom att de hade tid, förmåga och resurser till att "grooma" Fridolin under hela hans väg upp genom partiapparaten.

Men det finns ett val inpå knuten och AfS måste framåt och uppåt för att kunna reversera den största katastrofen för den svenska nationen sedan förlusten av östra rikshalvan.
Citera
2018-06-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Antingen sker nagot radikalt
Det ar den milda losningen.

Eller sa blir det som jag tror.

Det finns inga milda lösningar. Det är sedan länge försent för oss att enbart rösta oss ur eländet. AfS och eventuella framtida nationalistiska partier kommer aldrig kunna ta makten genom allmänna val. Det är försent.

Syftet med att partier som AfS blir invalda är att svenskar ska få politisk representation i det korrupta systemet och att bilda opinion och nätverk. Det är inte en helt relevant liknelse men Sinn Fein på Nordirland och Hizbollas partipolitiska gren i Libanon är nog ungefär vad man får titta på för att förstå framtida svensk nationalistisk partipolitik. En gren av motståndet sitter i parlamentet medan andra grenar håller på med andra saker. Jag har svårt att se några andra realistiska alternativ för det svenska folkets överlevnadskamp i framtiden.

Ett annat alternativ är att globalisterna inför nån hård EU-sovjetregim och förbjuder alla former av nationalism och opposition mot folkmordet på svenskarna.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-06-29 kl. 18:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in