2018-06-29, 15:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror att LW frystes ut av församlingen med viss hjälp av exmaken UW (som såg sig som offer). Det verkar börjat redan innan SD kom in i bilden, för han har nog ingen närmare relation till kyrkan. Diverse antaganden om SDs narcissism har uppstått här i tråden baserat på alla selfies, dykblogg, uppgifter bla. hur han har visat film för vännen där han cyklar igenom arbetsplasen sista dagen och säger hejdå. Samma jobb som någon annan uppger att han blivit uppsagd ifrån. Något som vännen (filttoffla) absolut inte hört något om, tvärtom var han omtyckt överallt. Tyvärr skriver denne filttoffla inte längre i tråden, SD kanske har förbjudit honom.

Eller så har hen förstått att SD är skyldig?
Citera
2018-06-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Att gått vidare med sina liv och då träffas på event betyder inte per automatik någon relation, inte ens en vänskapsrelation... "kapitlet" kan mycket väl vara över. Hur kan du tycka/tro det?

Jag själv nämner att dom träffats flera gånger efter anmälan. Men jag vet inte OM dom hade en sexuell- eller kärleksrelation.

Du tjatar än mer om anmälan och att det var misshandel än jag konstaterar ätt det var relativt långt bak i tiden för att just den händelsen ska få bäring för mig att det skulle vara orsaken till att SD mördar LW.

Meh! Till och med SD´s advokat tillstod att de haft en "kärleksrelation", sedan hur länge den varade vet jag inte.
"Kapitlet" är nog inte över om de fortsätter att ses, även på event eller på stan,blir svartsjuka eller arga på varann även om relationen som sådan är slut.
Jo jag vet att jag tjatar om att LW hade anmält SD två gånger, en för misshandel och en för ofredande. Den senare drog hon tillbaka då hon befarade att det skulle bli VÄRRE.
Ledsen att behöva säga det till dig, men det är såhär det brukar se ut när kvinnor dödas av män.
Citera
2018-06-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja jag tar för givet och vet även att en del som du nämner och inte nämner har varit på förhör hos polisen. De jobbar brett som de säger.
Men jag förstår inte varför du tar det för mer troligt att det är en närmare relation? Finns någon där som blivit anmäld till polisen av LW?
Sedan upprepar du ditt mantra att 1,5 år som något sorts alibi. Vi vet att de träffats upprepade gånger efter det, så sent som på planetary-pursuit, så knappast ett avslutat kapitel.

Du har nämnt tidigare att du mött SD när du geocachat med LW och fått ”onda ögat”. Hur länge sedan var det? Får jag fråga om du vet säkert att SD och LW haft mer än en vänskapsrelation? Har hon berättat det för dig?
Citera
2018-06-29, 15:10
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Jag får inte ihop relationen SD/LW, hjälp mig!

Vi vet att det "kraschade" i början av 2017. HD reggar eget konto och allt.
Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.
vet du vad sannolikhet betyder? nä, tänkte väl det.
Citera
2018-06-29, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det stämmer att polisen kan jobba med fler spår och ha en annan person på en lägre misstanke än den som SD har, dvs den lägsta "kan misstänkas". Det jag reagerade på var en person som skrev som om polisen självklart hade flera misstänkta. Jag reagerade på det för att undvika ytterligare en trådsanning. Vad som är känt är att endast en person är misstänkt i detta fall. Men det har nog de flesta som följt tråden redan förstått
Kanske det var jag, ber om ursäkt utan att veta om jag skrev just så. Jag menar att polisen KAN ha flera misstänkta alternativa GM, men dom kan bara föra upp en till TR som skäligen/sannolik.
Jag håller det som troligt, personligen att polisen har fler kandidater dom tittat eller ska titta närmare på, men innan full trumma slås på väntar dom mer teknisk bevisning från NFC, skulle jag tro.
Citera
2018-06-29, 15:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jo du "experten" fortfarande slänger du ur helt onödiga och meningslösa kommentarer istället för att bidra med något.
Jag uppgav tidigt att dörren stod på glänt då UW och barn kom på morgonen, mini hade ringt och sagt att mamma var borta.
Säker källa har jag också sagt men mer kan jag inte säga.
Så sluta snora ner tråden med ditt dravel.

Okey, att du är en källa även till den uppgiften och inte Aftonbladet eller tidiga spekulationer har gått mig helt förbi.

Ur nedslående länk. Publicerad i Aftonbladet fredagen den 18 maj 2018
På tisdagsmorgonen upptäckte anhöriga att hon var spårlöst försvunnen. I hemmet fanns hennes personliga tillhörigheter kvar och dörren var öppen, enligt uppgifter till Aftonbladet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/oRQ9m7

Annars finns tidiga källor att finna i trådens första gissningar om en dörr på glänt.
LilyhAmmer: 20 maj 2018-05-20, 17:37
För mig låter det mer troligt att någon spontanbesökt BO, som gått ut utanför huset för att samtala med besökaren. Hon lämnar då dörren olåst, kanske på glänt, eftersom hon tänker att hon bara ska stå ute några minuter. Sedan händer något...
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Gabriel Knigt : 21 maj 2018-05-21, 20:30
(Det jag tänker är att den är på glänt eller helt stående på vid gavel för hon rusar bara iväg för att fly ifrån MGM)

Sh.Holmes, din första uppgift i tråden finns att finna först den 6 juni 2018-06-11, 23:51. I Sökuppgift på glänt som nummer 26
Citat.
LW vägrar, GM sliter åt sig telefonen, tar armen runt hennes hals(som SD gjorde i bilen) och drar ut henne genom dörren för att inte väcka barnet som han vet sover där, dörren lämnas då på glänt.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-29 kl. 15:51.
Citera
2018-06-29, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så har hen förstått att SD är skyldig?

Han var rätt ödmjuk med den möjligheten, även om han aldrig skulle ha anat det om SD.
Citera
2018-06-29, 15:18
Medlem
Citat:
Meh! Till och med SD´s advokat tillstod att de haft en "kärleksrelation", sedan hur länge den varade vet jag inte.
"Kapitlet" är nog inte över om de fortsätter att ses, även på event eller på stan,blir svartsjuka eller arga på varann även om relationen som sådan är slut.
Jo jag vet att jag tjatar om att LW hade anmält SD två gånger, en för misshandel och en för ofredande. Den senare drog hon tillbaka då hon befarade att det skulle bli VÄRRE.
Ledsen att behöva säga det till dig, men det är såhär det brukar se ut när kvinnor dödas av män.

Fick svar på frågan. Det har alltså, precis som vi har antagit, varit en kärleksrelation.
Citera
2018-06-29, 15:20
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Att gått vidare med sina liv och då träffas på event betyder inte per automatik någon relation, inte ens en vänskapsrelation... "kapitlet" kan mycket väl vara över. Hur kan du tycka/tro det?

Jag själv nämner att dom träffats flera gånger efter anmälan. Men jag vet inte OM dom hade en sexuell- eller kärleksrelation.

Du tjatar än mer om anmälan och att det var misshandel än jag konstaterar ätt det var relativt långt bak i tiden för att just den händelsen ska få bäring för mig att det skulle vara orsaken till att SD mördar LW.

Så länge jag inte får bekräftat att SDs och UWs DNA
har matchats mot andra utredningar
så tror jag på koppling till dubbelmordet i Linköping.
Citera
2018-06-29, 15:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här ses födslovåndorna av hur en trådsanning förlöses av att fingrarna fladdrar snabbare än tanken över tangentbordet. En fråga växer till ett påstående. Ett par inlägg till så har vi den beryktade hönan av en fjäder.

Du verkar läsa det du vill läsa för att sedan skriva ett sarkastiskt svar.
Har du missat att jag skrivit OM?
Det är alltså spekulation.
Hur ska tråden vara tycker du?
Endast fakta och inga spekulationer och diskussioner alls?
På tiden åter igen att du bidrar med något.
Citera
2018-06-29, 15:25
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Kanske det var jag, ber om ursäkt utan att veta om jag skrev just så. Jag menar att polisen KAN ha flera misstänkta alternativa GM, men dom kan bara föra upp en till TR som skäligen/sannolik.
Jag håller det som troligt, personligen att polisen har fler kandidater dom tittat eller ska titta närmare på, men innan full trumma slås på väntar dom mer teknisk bevisning från NFC, skulle jag tro.

Det var inte du!

Det vore vettigt om dom jobbar brett i utredningen, det är troligt det du skriver.
Citera
2018-06-29, 15:27
Medlem
Ni som är så bevandrade i alla hypoteser, främst mot SD.
Hur tolkar ni att polisledningen flyttade på både utredningschefen och biträdande utredningschef i samma mordfall, men hänvisade till andra orsaker längre tillbaka i tiden.
Hörde att vissa angav PS:s fördomsfulla uttalanden som skäl. Men varför flyttar dom på biträndande med?

Jag tror det har med fallet att göra, men polisledningen kan inte säga det officiellt, för det betyder att skulden faller tillbaka på dom själva att inte ha kontroll på sin personal och rutiner, vilket medför att rättssäkerheten äventyras.
Jag tror att polisledningen insett av svaren från TR att utredningen havererat i och med allt fokus landade på SD av någon anledning initialt.

Att åklagaren inte ryker, har nog just med detta att göra, hon kan bara ta ställning till det hon får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in