2018-06-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Som Jesus kanske...

Jesus hade inga flickvänner
Citera
2018-06-29, 13:49
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bra där! Så trött på att kvinnor ska framställas som ”lössläppta” när de har många manliga vänner. Läste nåt inlägg där någon framställde Lena sådan.
Hade det varit en man som mördats så hade snacket aldrig handlat om att han legat runt (ursäkta ordvalet)

Håller helt med. Vissa verkar vilja ge en bild av LW som promiskuös och med låg moral. Varför ska ett mordoffer skuldbeläggas? Vi har alla fel och brister, det är mänskligt. Ingen förtjänar att mördas.

En postare (vem?) skrev i ett inlägg att denne inte trodde att en helylle-människa kunde bli mördad då det inte fanns något att hata. Jösses vilket skitsnack! Varken världen eller människan är svart eller vit. Det finns färgskalor i oss alla. I en perfekt värld mördas ingen. Den världen finns tyvärr lika lite som den perfekta helylle-människan.
Citera
2018-06-29, 13:53
Medlem
Citat:
Hur gör nunnor då? Lätt att säga... om man inte kan hålla sig till de 10 varför vara med i kyrkan och låsas bättre än andra (det här borde vara en annan tråd känner jag)?

Hon slutade ju med kyrkan, kanske pga hyckleri och dubbelmoral. Hur man löser celibat inom katoliscism och islam (där sex utanför äktenskap OCH onani är haram) har vi ju sett många dåliga exempel på. Själv är jag Darwinist, och inser att fortplantning är en stark drift. Trohet är bra för kärnfamiljen, men ibland svårt att klara i praktiken.
Citera
2018-06-29, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Jesus hade inga flickvänner

Därom tvistar de lärde...
Citera
2018-06-29, 13:56
Medlem
Vill bara påpeka att rättarevägen 5 ligger ca 5 meter max därifrån .lw hittades. Kan det vara så att han som bor där dömd för sexbrott några år tidigare och ev har en fru som kände l.w har knatat bort till l.w och sagt något om att hans fru är upprörd kan hon komma och hjälpa honom? De knatar bortåt hans hus, sedan händer något... en hypotes såklart men varför inte?
Citera
2018-06-29, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Håller helt med. Vissa verkar vilja ge en bild av LW som promiskuös och med låg moral. Varför ska ett mordoffer skuldbeläggas? Vi har alla fel och brister, det är mänskligt. Ingen förtjänar att mördas.

En postare (vem?) skrev i ett inlägg att denne inte trodde att en helylle-människa kunde bli mördad då det inte fanns något att hata. Jösses vilket skitsnack! Varken världen eller människan är svart eller vit. Det finns färgskalor i oss alla. I en perfekt värld mördas ingen. Den världen finns tyvärr lika lite som den perfekta helylle-människan.
Håller helt med, ingen ska hållas till svars för att ha många kvinnliga/manliga kamrater vilket är normalt. Dessutom är det normalt att ha sina fel/brister i kyrkliga sammanhang... men ingen ska utge sig för att vara bättre pga det. Vi har sett alltför många som tycker sig kunna be om förlåtelse sen kunna göra vad som helst... (syftar inte på LW)
Citera
2018-06-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Men det fanns väl ingen dömd våldtäktsman, utan ngn som sexuellt ofredat? Eller har jag missförstått?
Det fladdrade förbi denna uppgift igen nyss. Kan vara en trådsanning. Oavsett det så känns det mer rätt med en granne som tittar förbi med chatt, dörr och plank, än en person hon har en relation med.
Vet inte om jag måste bokstavera hur jag tänker eller kan ni se händelseförloppens övervägningar själva? (inte skrivet just till dig flashbackfollower).
Citera
2018-06-29, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Hahaha världen vimlar av gubbar man behöver inte välja en gift om hon nu måste ha nån Bättre hon valt en rik snubbe Det är smart

Du tror kanske inte på oplanerad kärlek och sexuell attraktion. Men visst en snygg och charmig miljonär som delar ditt största intresse med brinnande iver går nog också att falla för. Kanske var det en sådan som hon nu äntligen hade hittat.
Citera
2018-06-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det fladdrade förbi denna uppgift igen nyss. Kan vara en trådsanning. Oavsett det så känns det mer rätt med en granne som tittar förbi med chatt, dörr och plank, än en person hon har en relation med.
Vet inte om jag måste bokstavera hur jag tänker eller kan ni se händelseförloppens övervägningar själva? (inte skrivet just till dig flashbackfollower).

Denna man är dömd för sexuellt ofredande för några år sedan och fick inte bara kvar på sitt jobb som tada.. polis. På l.w vänner på Facebook finns en person med liknande namn som dennes fru och misstänkt lik dennes fru på de bilder dom ligger uppe ang detta fallet. Om det nu är så att de kände varandra så är ju min tes inte helt omöjlig. Å det är inte omöjligt att gå från sexuellt ofredande till något värre... men som sagt en hypotes
Citera
2018-06-29, 14:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Frågar en gång till "entrédörren stod på glänt" ... 1 cm ... eller vad vet Du? och vilken betydelse har det i sambandet? Kan det vara barnet som öppnat dörren på morgonen (från olåst men stängd) på morgonen när mamma saknades...

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Om det är en säker uppgift tänker jag att det MÅSTE vara barnen som uppgett detta, att dörren stod på glänt? Kanske en av anledningarna till att de snabbt misstänkte att något hänt?
Om hon gett sig iväg frivilligt för att prata med någon ute hade hon nog stängt dörren när hon gick.
Stämmer uppgiften att BARNET SÅG ATT DÖRREN VAR PÅ GLÄNT så stärker det ändå att något hänt i hemmet.Därmed inte sagt att hemmet är mordplats.
Här ses födslovåndorna av hur en trådsanning förlöses av att fingrarna fladdrar snabbare än tanken över tangentbordet. En fråga växer till ett påstående. Ett par inlägg till så har vi den beryktade hönan av en fjäder.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-29 kl. 14:18.
Citera
2018-06-29, 14:16
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nja, stämmer det där? Tror det var en betydligt nyare händelse med en hon fick med att geocacha och dessutom vill jag minnas att det var en man recepten togs från, men kan minnas fel.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon skrev att hon fick med grannen i tofflor (före 2017) och på bilderna var SD, med tungan. Recepten med tomaterna var senare.

Precis. Det var den gången jag menade, med SD i tofflorna för att hon var mörkrädd.

Ang tomaterna så var jag tvungen att kolla upp det.
Det framår faktiskt inte om det var en man eller en kvinna. Den som öppnade i tredje dörren var en kvinna, det var väl där jag har fått det ifrån. Men rätt ska vara rätt! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!

LD skriver såhär:

”Hade till min förvåning och besvikelse inga krossade tomater hemma. Grytan puttrade redan på spisen. Knackade på hos grannen. Ingen hemma. I allsindar, jag går till nästa dörr! Känner visserligen ingen i längan, men hur svårt kan det va, jag behöver ju tomaterna nu? Damen som öppnade nästa dörr var lika förvånad hon över att inte heller ha några hemma. Mörkt och tyst i nästa dörr. Fjärde dörren: ”Men kom in!! Klart jag har tomater! Vill du italienska eller svenska? Vad vill du ha mer? Har du allt du behöver? Vill du inte ha lite kaffe? Så GLAD jag blir att du ringer på! Svenskar gör inte så. Det är som i hemlandet! Snälla, ta i alla fall den här chokladen, den blir väl bra till efterrätt?” Vilken granne! Jag tror jag har hittat en ny vän.”
Citera
2018-06-29, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Här ses födslovåndorna av hur en trådsanning förlöses av att fingrarna fladdrar snabbare än tanken över tangentbordet. En fråga växer till ett påstående. Ett par inlägg till så har vi den beryktade hönan av en fjäder.

Jo du "experten" fortfarande slänger du ur helt onödiga och meningslösa kommentarer istället för att bidra med något.
Jag uppgav tidigt att dörren stod på glänt då UW och barn kom på morgonen, mini hade ringt och sagt att mamma var borta.
Säker källa har jag också sagt men mer kan jag inte säga.
Så sluta snora ner tråden med ditt dravel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in