Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Nja, stämmer det där? Tror det var en betydligt nyare händelse med en hon fick med att geocacha och dessutom vill jag minnas att det var en man recepten togs från, men kan minnas fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Hon skrev att hon fick med grannen i tofflor (före 2017) och på bilderna var SD, med tungan. Recepten med tomaterna var senare.
Precis. Det var den gången jag menade, med SD i tofflorna för att hon var mörkrädd.
Ang tomaterna så var jag tvungen att kolla upp det.
Det framår faktiskt inte om det var en man eller en kvinna. Den som öppnade i tredje dörren var en kvinna, det var väl där jag har fått det ifrån. Men rätt ska vara rätt! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på detta!
LD skriver såhär:
”Hade till min förvåning och besvikelse inga krossade tomater hemma. Grytan puttrade redan på spisen. Knackade på hos grannen. Ingen hemma. I allsindar, jag går till nästa dörr! Känner visserligen ingen i längan, men hur svårt kan det va, jag behöver ju tomaterna nu? Damen som öppnade nästa dörr var lika förvånad hon över att inte heller ha några hemma. Mörkt och tyst i nästa dörr. Fjärde dörren: ”Men kom in!! Klart jag har tomater! Vill du italienska eller svenska? Vad vill du ha mer? Har du allt du behöver? Vill du inte ha lite kaffe? Så GLAD jag blir att du ringer på! Svenskar gör inte så. Det är som i hemlandet! Snälla, ta i alla fall den här chokladen, den blir väl bra till efterrätt?” Vilken granne! Jag tror jag har hittat en ny vän.”