Citat:
Ursprungligen postat av
Tufsankatt
Jag tror inte vi ska ta som en sant att LW hade en ny relation, efter alla killkompisar jag haft i mitt liv pga ett intresse där det förekommer mest män. En ensamstående kvinna kan faktiskt ha ett intresse utan att behöva ha annan baktanke...!
Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Bra där! Så trött på att kvinnor ska framställas som ”lössläppta” när de har många manliga vänner. Läste nåt inlägg där någon framställde Lena sådan.
Hade det varit en man som mördats så hade snacket aldrig handlat om att han legat runt (ursäkta ordvalet)
Jag håller fullt och fast med att oavsett antalet män hon har haft sex med eller relation med (ni förstår skillnaden jag beskriver), så sjunker hon inte i mitt tycke. Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och framåt. Jag vet och förstår att vissa har negativa tankar om så var fallet.
Men om vi ser till det psykologiskt, så kan han vara en bekräftelsemänniska, vilket jag tror. Det betyder INTE att man ska titta ned på henne.
Jag minns inte vilket mord det var, men GM:s förklaring till att han vart arg var "Hon log mot mig och jag trodde det betydde mer". Det finns sjuka människor där ute.
Jag tror att det var lätt att fatta tycke för LW, tror män hade lätt att bli förälskade i henne.
Att hon tillbringade mycket tid med manliga har väl inget klankat på i tråden?
Jag själv och på tråden har två stycken nämnts som relation (mer än one night stand) och det är ML och nuvarande JH. dessutom har minst ett namn till florerat som jag inte vet nått om.
Att JH var en person som hon höll på utveckla en relation med kan ni hålla som sanning, men det är ert val om ni inte tror det. Jag säger jag VET det.
Med ovanstående så finns det fler individer som kan ingå i scenariot svartsjukedrama, inte bara SD. Om det dessutom avslutades för 1,5 år sedan så är det mer troligt att en nörmare relation i tiden blir plötsligt arg.
INGEN last eller moralkaka mot LW. En fri, stark kvinna som bara hade sig själv och sina barn att svara inför.