2018-06-29, 14:26
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Inte tillräckligt mycket allvar för att skilja sig. Jag tror knappast LW, som pastor, trivdes med att delta i otrohet.

Så varför gjorde hon det då?
Citera
2018-06-29, 14:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Håller med, det verkar spridits elaka rykten om henne. Inom församlingen av den försmådda maken som verkar ha talat illa om henne både i bloggar och i verkligheten. Kanske rentav framför barnen.
Det är ingen tvekan om att den negativa bild av både synderskan/avfällingen LW och narcissisten/ateisten SD som målas upp här i tråden kan ha sitt ursprung i den lokala Equmeniaförsamlingen:
På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Finns det några kända kopplingar mellan åklagare/polis och församlingen? Det skulle ju i så fall kunna vara en del av förklaringen till att samtliga utredningsåtgärder tycks ha riktats mot just SD, och till åklagarens personliga övertygelse om att SD är gärningsmannen.
Citera
2018-06-29, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror inte vi ska ta som en sant att LW hade en ny relation, efter alla killkompisar jag haft i mitt liv pga ett intresse där det förekommer mest män. En ensamstående kvinna kan faktiskt ha ett intresse utan att behöva ha annan baktanke...!

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bra där! Så trött på att kvinnor ska framställas som ”lössläppta” när de har många manliga vänner. Läste nåt inlägg där någon framställde Lena sådan.
Hade det varit en man som mördats så hade snacket aldrig handlat om att han legat runt (ursäkta ordvalet)
Jag håller fullt och fast med att oavsett antalet män hon har haft sex med eller relation med (ni förstår skillnaden jag beskriver), så sjunker hon inte i mitt tycke. Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och framåt. Jag vet och förstår att vissa har negativa tankar om så var fallet.
Men om vi ser till det psykologiskt, så kan han vara en bekräftelsemänniska, vilket jag tror. Det betyder INTE att man ska titta ned på henne.
Jag minns inte vilket mord det var, men GM:s förklaring till att han vart arg var "Hon log mot mig och jag trodde det betydde mer". Det finns sjuka människor där ute.
Jag tror att det var lätt att fatta tycke för LW, tror män hade lätt att bli förälskade i henne.

Att hon tillbringade mycket tid med manliga har väl inget klankat på i tråden?
Jag själv och på tråden har två stycken nämnts som relation (mer än one night stand) och det är ML och nuvarande JH. dessutom har minst ett namn till florerat som jag inte vet nått om.
Att JH var en person som hon höll på utveckla en relation med kan ni hålla som sanning, men det är ert val om ni inte tror det. Jag säger jag VET det.

Med ovanstående så finns det fler individer som kan ingå i scenariot svartsjukedrama, inte bara SD. Om det dessutom avslutades för 1,5 år sedan så är det mer troligt att en nörmare relation i tiden blir plötsligt arg.

INGEN last eller moralkaka mot LW. En fri, stark kvinna som bara hade sig själv och sina barn att svara inför.
Citera
2018-06-29, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det fladdrade förbi denna uppgift igen nyss. Kan vara en trådsanning. Oavsett det så känns det mer rätt med en granne som tittar förbi med chatt, dörr och plank, än en person hon har en relation med.
Vet inte om jag måste bokstavera hur jag tänker eller kan ni se händelseförloppens övervägningar själva? (inte skrivet just till dig flashbackfollower).

Inte otänkbart, men inte heller särskilt troligt att någon som dömts för sexofredande för flera år sedan plötsligt går för att våldta och dessutom mörda sin granne. Den typen brukar väl överfalla okända och på platser där de inte kan spåras.
Citera
2018-06-29, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutella123
Vill bara berätta att jag för några år sedan bodde på rättarevägen. Lite längre bort där fanns iallafall enligt lexxbase en dömd våldtäksman. Vet dock ej om han bor kvar. En tänkte bara. Stigen där lw hittades går utanför hans iallafall dåvarande hus
Angående källa på våldtäktsman i området som vissa verkar missat.
Citera
2018-06-29, 14:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag håller fullt och fast med att oavsett antalet män hon har haft sex med eller relation med (ni förstår skillnaden jag beskriver), så sjunker hon inte i mitt tycke. Hon verkade vara en kvinna med skinn på näsan och framåt. Jag vet och förstår att vissa har negativa tankar om så var fallet.
Men om vi ser till det psykologiskt, så kan han vara en bekräftelsemänniska, vilket jag tror. Det betyder INTE att man ska titta ned på henne.
Jag minns inte vilket mord det var, men GM:s förklaring till att han vart arg var "Hon log mot mig och jag trodde det betydde mer". Det finns sjuka människor där ute.
Jag tror att det var lätt att fatta tycke för LW, tror män hade lätt att bli förälskade i henne.

Jag själv och på tråden har två stycken nämnts som relation (mer än one night stand) och det är ML och nuvarande JH. dessutom har minst ett namn till florerat som jag inte vet nått om.
Att JH var en person som hon höll på utveckla en relation med kan ni hålla som sanning, men det är ert val om ni inte tror det. Jag säger jag VET det.

Med ovanstående så finns det fler individer som kan ingå i scenariot svartsjukedrama, inte bara SD. Om det dessutom avslutades för 1,5 år sedan så är det mer troligt att en nörmare relation i tiden blir plötsligt arg.

INGEN last eller moralkaka mot LW. En fri, stark kvinna som bara hade sig själv och sina barn att svara inför.

Kan det ha varit SDs och HDs skilsmässa
som utlöste det här?

SD trodde att det skulle bli han och Lena
men hon kanske inte var intresserad när han var singel?
Vissa människor är sådana.
De är bara intresserade om de kan "stjäla"
partnern från någon annan.

Eller tvärtom; Lena trodde att det äntligen skulle bli
hon och SD men han var inte intresserad
av något mer än att han henne som älskarinna
och ville lappa ihop äktenskapet med HD,
Citera
2018-06-29, 14:45
Medlem
Citat:

Ja jag tar för givet och vet även att en del som du nämner och inte nämner har varit på förhör hos polisen. De jobbar brett som de säger.
Men jag förstår inte varför du tar det för mer troligt att det är en närmare relation? Finns någon där som blivit anmäld till polisen av LW?
Sedan upprepar du ditt mantra att 1,5 år som något sorts alibi. Vi vet att de träffats upprepade gånger efter det, så sent som på planetary-pursuit, så knappast ett avslutat kapitel.
Citera
2018-06-29, 14:47
Medlem
Citat:
Vill bara berätta att jag för några år sedan bodde på rättarevägen. Lite längre bort där fanns iallafall enligt lexxbase en dömd våldtäksman. Vet dock ej om han bor kvar. En tänkte bara. Stigen där lw hittades går utanför hans iallafall dåvarande hus

Citat:
Denna man är dömd för sexuellt ofredande för några år sedan och fick inte bara kvar på sitt jobb som tada.. polis. På l.w vänner på Facebook finns en person med liknande namn som dennes fru och misstänkt lik dennes fru på de bilder dom ligger uppe ang detta fallet. Om det nu är så att de kände varandra så är ju min tes inte helt omöjlig. Å det är inte omöjligt att gå från sexuellt ofredande till något värre... men som sagt en hypotes

Ser dessa två inlägg från dig och blir konfunderad. Är det två olika män eller har du gjort någon tolkning? Känns skumt...
Citera
2018-06-29, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så varför gjorde hon det då?

attraktion som övervinner förnuft? hopp om att han skulle lämna sin fru för henne? eller så var det inte en sexuell förbindelse, vet vi ens det med säkerhet? det kan ju, tillsammans med annat, vara droppen för HD att han varit våldsam i bilen mot deras gemensamma vän.
Citera
2018-06-29, 14:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Det kan iofs finnas andra som bedöms gå under den lägsta misstankegraden "kan misstänkas".

Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Det är tillåtet med flera misstänkta. Sannolikheten att någon annan än den som är skäligen misstänkt har begått brottet får dock inte bedömas vara större om misstankegraden ska kvarstå.

Citat:
Det är ju det jag säger?! Åklagaren kan bara föra upp en skäligen/sannolikt misstänkt till TR. TR gör sedan bedömningen mot just den misstänkta, inte andra som finns inuttedningen.
Åklagarens uppgift är ju att ta en samlad bild och gå fram en övervikt åt ena hållet.

Det stämmer att polisen kan jobba med fler spår och ha en annan person på en lägre misstanke än den som SD har, dvs den lägsta "kan misstänkas". Det jag reagerade på var en person som skrev som om polisen självklart hade flera misstänkta. Jag reagerade på det för att undvika ytterligare en trådsanning. Vad som är känt är att endast en person är misstänkt i detta fall. Men det har nog de flesta som följt tråden redan förstått
Citera
2018-06-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ja jag tar för givet och vet även att en del som du nämner och inte nämner har varit på förhör hos polisen. De jobbar brett som de säger.
Men jag förstår inte varför du tar det för mer troligt att det är en närmare relation? Finns någon där som blivit anmäld till polisen av LW?
Sedan upprepar du ditt mantra att 1,5 år som något sorts alibi. Vi vet att de träffats upprepade gånger efter det, så sent som på planetary-pursuit, så knappast ett avslutat kapitel.
Att gått vidare med sina liv och då träffas på event betyder inte per automatik någon relation, inte ens en vänskapsrelation... "kapitlet" kan mycket väl vara över. Hur kan du tycka/tro det?

Jag själv nämner att dom träffats flera gånger efter anmälan. Men jag vet inte OM dom hade en sexuell- eller kärleksrelation.

Du tjatar än mer om anmälan och att det var misshandel än jag konstaterar ätt det var relativt långt bak i tiden för att just den händelsen ska få bäring för mig att det skulle vara orsaken till att SD mördar LW.
Citera
2018-06-29, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ingen tvekan om att den negativa bild av både synderskan/avfällingen LW och narcissisten/ateisten SD som målas upp här i tråden kan ha sitt ursprung i den lokala Equmeniaförsamlingen:
På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944
Finns det några kända kopplingar mellan åklagare/polis och församlingen? Det skulle ju i så fall kunna vara en del av förklaringen till att samtliga utredningsåtgärder tycks ha riktats mot just SD, och till åklagarens personliga övertygelse om att SD är gärningsmannen.

Jag tror att LW frystes ut av församlingen med viss hjälp av exmaken UW (som såg sig som offer). Det verkar börjat redan innan SD kom in i bilden, för han har nog ingen närmare relation till kyrkan. Diverse antaganden om SDs narcissism har uppstått här i tråden baserat på alla selfies, dykblogg, uppgifter bla. hur han har visat film för vännen där han cyklar igenom arbetsplasen sista dagen och säger hejdå. Samma jobb som någon annan uppger att han blivit uppsagd ifrån. Något som vännen (filttoffla) absolut inte hört något om, tvärtom var han omtyckt överallt. Tyvärr skriver denne filttoffla inte längre i tråden, SD kanske har förbjudit honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in