2018-06-29, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Detta torde vara en av de första saker polisen kollar upp tänker jag.
Om polisen får tips direkt av anhöriga på SD och dessutom kanske hittar blod (hans eget) eller liknande och med deras historia, tror jag att du själv skulle bli rätt målinriktad på SD. Med dom resurser polisen har och även som dom säger "jobbar brett", så tar det nog tid att slå på alla. Speciellt om det är en inneboende, som kanske inte är skriven på den adressen. Fokus landande nog snabbt på SD och nästan alla resurser.
Citera
2018-06-29, 07:31
Medlem
Citat:
Detta torde vara en av de första saker polisen kollar upp tänker jag.
Lite tillägg... tänker inte just på denna granne (enl ovan), var det inte någon LW knackat på hos och lånat något... vet inte var denna bor i förhållande till staketet.
Citera
2018-06-29, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nähä?! Knackar på dörren då? Går utanför så hon ser honom?
Dörren på glänt? Är det konstaterat nu? Olåst är väl det officiellt?

Hur förklarar du att SD skulle fått ut henne utan sonen vaknar och att dörren lämnas på glänt? Vill minnas att du är säker på SD:s skuld?!
Allt som ni tror att SD kunde göra för att få ut henne med dessa parametrar, kan väl en granne som hon känner med göra?

Jag har tidigare skrivit i tråden min teori om händelseförloppet.
Dörren på glänt kommer från en säker källa.
Citera
2018-06-29, 07:48
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
1. Ringer någon på dörren 2330 så vaknar pojken.
2. Hon skulle inte lämna grabben själv och dörren på glänt.
4.5.6 Nix

1. om jag minns rätt så är väl hennes köksfönster brevid ytterdörren? så det fungerar även att knacka på den lite försiktigt
2. har hänt förut att hon lämnat barnen hemma själv

4,5,6 ? Hur kan du vara så säker på dem? var du med på platsen när det hände?
Citera
2018-06-29, 07:48
Medlem
Citat:
Alla får ha sin egen teori, det är väl därför vi har något att diskutera här. Oavsett om det var SD eller någon granne/annan så varför har det betydelse om dörren står på glänt (kan vara allt från 1 cm) eller om dörren är stängd men olåst... vilken betydelse har det menar Du?
Citera
2018-06-29, 07:52
Medlem
Jag får inte ihop relationen SD/LW, hjälp mig!

Vi vet att det "kraschade" i början av 2017. HD reggar eget konto och allt.
Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.
Citera
2018-06-29, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kanske dom låste sig vid SD som "hade lite i fatet" och som förmodligen kom fram ganska fort. Kan bero på det att dom inte sökte med hundar vid FP/MP?

Fast tidigare dömda brottslingar och kriminella i området har nog vart med på listan att kolla upp. Det är ju inte Sture Sventon vi pratar om.
Citera
2018-06-29, 08:00
Medlem
Citat:

Deras geocachingkompisar vittnar om att dom planerar om resor och cacher så dom två inte är tillsammans. Låter väldigt infekterat.
Samtidigt ser man loggar att LW ringer TeamDavidsson och sammanstrålar på FTF-jakt, åker skridsko tillsammans o.d.

Jag förstår SD, om han inte vill ha med LW att göra, för att lappa ihop hans äktenskap, som vittnen (inklusive mig själv) hör och ser. Och att HD inte accepterar att SD är ensam med LW och cachar, vilket inte har hänt sedan 2017 (vad jag funnit).

Samtidigt vittnas det om att LW och SD har fortsatt träffas och även relativt nyligen. DÅ känns åter SD som en stark kandidat, HD tar skilsmässa och han står ensam. Kanske först nu går LW vidare med andra relationer och SD tappar både LW och HD inom ett par veckor.

Men OM SD gått vidare och försökt/försöker med HD, samtidigt som LW gått vidare (m.g.l och nu BeholderX), så finner jag det osannolikt att han NU skulle snäppa av svartsjuka. Är det någon som känner sig övergiven och lämnad sker nog konfrontationen relativt nära i tiden.
Att SD skulle bli så arg på LW för att förstört hans äktenskap 1,5 år senare bortser jag nästan ifrån, då kan vi väva in hennes ungdomsförälskelse i högstadiet lika gärna.

Jag tror att polisen skulle vinna mycket på kartlägga hennes senaste relationer (om det finns), då det är mest troligt att det är dom i närtid som skulle snäppa, tiden trubbar av ilskan.

JA, jag vet att det KAN vara så att SD burit det inom sig under lång tid, o.d. - o.s.v. Men sannolikheten talar mot det.

Jag tror det kan vara "en liten sak" som fick bägaren att rinna över.
Citera
2018-06-29, 08:06
Medlem
Citat:

Nu var det ett tag sedan jag var i 40-45-årsåldern men jag tror att SD och LW har fortsatt med sina träffar, dom bor nära varandra, barn förmodligen i samma ålder/skola, samma intresse... dom har säkert många tillfällen att förlåta tidigare bråk. Kanske har LW "hotat" att avslöja detta för HD... Hade dom bott på olika håll och inte naturligt träffat på varandra kanske LW varit i livet idag...
Citera
2018-06-29, 08:07
Medlem
Citat:
Ja, då stämmer väl det än bättre med en granne som bara ska lämna tillbaka /låna/visa nått och inte den "hetlevrade" SD???
Det stämmer än bättre med den avbrutna chattkonversationen. "Ah, grannen, kollar vad han vill, det går snabbt". Skulle det vara SD så vet hon nog att det kommer diskuteras och inte gå fort, så då skulle hon som regel skriva det till dom hon chattar med. Att hon bara försvinner från chatten händer inte enligt flera av dom som chattade mycket med henne. "Ska bara...", "Måste sluta nu..." kom det ofta från henne.
Citera
2018-06-29, 08:13
Medlem
Citat:
Fast tidigare dömda brottslingar och kriminella i området har nog vart med på listan att kolla upp. Det är ju inte Sture Sventon vi pratar om.
Det borde dom kollat upp, kanske tog ett tag (tills LW hittades). Något svar kanske kommer när dom fått alla DNA (som verkar ta sin tid)!
Citera
2018-06-29, 08:34
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Någonstans ringer det i mina få klockor uppe i tornet att jsg läst någon logg här av LW att hon fått med sig en granne på geocaching. Om svagt klingande att den grannen var en hon lånat mattips från. Namnet känner jag igen, men kan ha blandat ihop det.

Finns det någon här med bättre hårddisk än mig, eller måste jag söka?

Det var två olika personer.
Den grannen som hon fick med på geocaching var SD (framgår av foton från geologgen).
Den hon lånade en burk tomater av var frun i den familj vars hus (i samma länga som LW) nu är till salu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in