Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Jag har inte en aning om vad du menar. Du talar om "krav" men måste rimligen inse att Nordkorea inte kommer gå med på dessa. Den fråga jag ställt upprepade gånger men aldrig får något svar på är vad du tycker man skall göra då? Vilka är dessa tvångsmedel du tänker ta till?
Sovjet gick med på det, om det är vad du menar. T o m den amerikanska officer som hittade på gränsen insåg efteråt att den nog inte var så smart givet landets historia.
Det finns många sätt, varigenom man skulle kunna få igenom detta krav.
(Krig är ju självklart inte ett alternativ)
1. Villkora i kommande avtalsförhandlingar om fred.
2. Behålla vissa essentiella sanktioner tills kraven uppfylls.
3. Defenitivt klargöra, att några återföreningplaner aldrig kommer komma på tal, innan dessa krav accepteras.
4. Belägga Nordkorea med "Vite" stipulerat av tex ICC, vilket kommer att belasta eventuella framtida transaktioner, om ökad handel blir aktuell.
5. Koppla kommande affärsavtal eller lån och bistånd till uppfyllande klausuler, vilka låser likvida medel eller transaktioner eller nödvändiga leveranser.
6. Klargöra från alla kommande investerare att detta är ett krav.
7. För det fall IMF blir aktuella som långivare och/eller utvärderade samt revision av Nordkoreas möjligheter att erhålla krediter därifrån, (Vilket är en process över flera år) är kravet legio.
Det finns flera alternativ.
I all vänlighet, ge mig en hint, om vilken kunskapsnivå Du har avseende västvärldens finansiering av tredje världen och uppbyggnad av demokratier eller tidigare nödhjälp och finansiellt stöd, samt katastrofhjälp till bland annat forna Sovjet med öststater och projektet COMECON, som gick i diket, så jag vet vilken nivå jag skall lägga informationen på, om vi skall polemisera vidare.