2018-05-13, 11:49
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
...och här har du ytterligare en
http://english.yonhapnews.co.kr/news/2018/05/13/0200000000AEN20180513000800315.html?input=rss

Detta är inte heller en källa på att "Nordkorea skall sända 5 st kärnvapen till Frankrike via flyg, för destruktion", vilket du hävdade att UPI artikeln var.

Som jag har sagt förut, du är blåst.
Citera
2018-05-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Detta är inte heller en källa på att "Nordkorea skall sända 5 st kärnvapen till Frankrike via flyg, för destruktion", vilket du hävdade att UPI artikeln var.

Jag tar mig friheten, att hoppa in här!

Om vi förutsätter, att detta är FAKE NEWS, ok.

Tycker Du ändå inte att det är ett ganska bra förslag, som borde verkställas?

Det skulle ju visa att Kims förtroende ökar och att många frågetecken blir undanröjda.
Citera
2018-05-13, 12:54
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Jag tar mig friheten, att hoppa in här!

Om vi förutsätter, att detta är FAKE NEWS, ok.

Tycker Du ändå inte att det är ett ganska bra förslag, som borde verkställas?

Det skulle ju visa att Kims förtroende ökar och att många frågetecken blir undanröjda.

Det är ganska uppenbart att USA vill att DFR Korea IDAG sänder alla sina massförstörelsevapen till nått bergrum i USA, eller Frankrike etc. Men kommer det att hända? Svaret är förstås NEJ.

Istället kommer vi att se en synkroniserad och kontrollerad process som sker stegvis (vilket DFRK och Kina är överens om, men USA kan förstås vilja ha en snabbare process men detta skulle troligen kosta USA väldigt mycket), där USA också vidtar de mått och steg som krävs för att göra kärnvapenavvecklingen på hela den koreanska halvön ett faktum (här bör man ha i minne att även Trump talar om HELA den koreanska halvön som kärnvapenfri, vilket troligen inkluderar omfattande inspektioner även i S.Korea och att USA måste förbinda sig att EJ införa kärnvapen i Korea etc).

Kommer det att hända att DFRK just till Frankrike sänder kärnvapen? Det kan förstås inte uteslutas, men varför till Frankrike av alla platser? Kina ligger ju mycket närmare tillhands - om det är intresserat. Frankrike har ju självt ingen anledning att ha kärnvapen, inte hotat av någon. DFRK har i FN upprepat och kraftigt angripit just Frankrike för dess kärnvapenarsenal. Men som sagt, tiden får utvisa vad som händer.
Citera
2018-05-13, 13:18
Medlem
Citat:
Det är ganska uppenbart att USA vill att DFR Korea IDAG sänder alla sina massförstörelsevapen till nått bergrum i USA, eller Frankrike etc. Men kommer det att hända? Svaret är förstås NEJ.

Istället kommer vi att se en synkroniserad och kontrollerad process som sker stegvis (vilket DFRK och Kina är överens om, men USA kan förstås vilja ha en snabbare process men detta skulle troligen kosta USA väldigt mycket), där USA också vidtar de mått och steg som krävs för att göra kärnvapenavvecklingen på hela den koreanska halvön ett faktum (här bör man ha i minne att även Trump talar om HELA den koreanska halvön som kärnvapenfri, vilket troligen inkluderar omfattande inspektioner även i S.Korea och att USA måste förbinda sig att EJ införa kärnvapen i Korea etc).

Kommer det att hända att DFRK just till Frankrike sänder kärnvapen? Det kan förstås inte uteslutas, men varför till Frankrike av alla platser? Kina ligger ju mycket närmare tillhands - om det är intresserat. Frankrike har ju självt ingen anledning att ha kärnvapen, inte hotat av någon. DFRK har i FN upprepat och kraftigt angripit just Frankrike för dess kärnvapenarsenal. Men som sagt, tiden får utvisa vad som händer.

Frankrike är erkänt duktiga på att hantera både LLW till HLW och har långt utvecklad reproduktionsteknink.

Du missar eller "Side-Steppar" medvetet, vad vi har på egendan idag, det är Nordkorea och diktaturen där som skall kärnvapenavvecklas, inte USA - Frankrike eller någon annan.

Finns det kärnvapen i Sydkorea? Det var i så fall mer än jag visste!

Fokusera nu på den belägenhet som Nordkorea befinner sig i, och de krav det Internationella samfundet ställer på dom. Det är den "Heta potatisen" allt handlar kring idag.

Nordkorea kommer aldrig att kunna förändra alliansen mellan Syd - USA.

Du måste någon gång inse och ta till Dig, de realiteter som de facto råder idag.

Kim bestämmer eller dikterar absolut ingenting idag, att han förespeglas det och får vara med på scenen ett tag, är ju bra, det stärker hans självförtroende och ego.

Men de facto, är hans roll validerad till noll avseende inflytande på både USA och Sydkorea.

Kina är endast en sak idag, fruktansvärt TRÖTTA, på problemet Nordkorea.
Citera
2018-05-13, 14:48
Medlem
Kumabjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LEMMOR
Kina är endast en sak idag, fruktansvärt TRÖTTA, på problemet Nordkorea.

Det är också en känsla jag har. Att det växt sig starkare och starkare för varje år. Att när Kina gått med i världssamfundet och bejakat kapitalistisk ekonomi, skapat stora handelsöverskott och flyttat fram sina positioner så måste NK kännas som en black om foten. Tynger ned och drar tillbaka. Som en två åring med kolik. Alltid mer, aldrig nöjda. Efter Sovjetunionens kollaps har det här naturligtvis accelererat och bördan för Kina bara blivit tyngre och tyngre.
Citera
2018-05-13, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn
Det är också en känsla jag har. Att det växt sig starkare och starkare för varje år. Att när Kina gått med i världssamfundet och bejakat kapitalistisk ekonomi, skapat stora handelsöverskott och flyttat fram sina positioner så måste NK kännas som en black om foten. Tynger ned och drar tillbaka. Som en två åring med kolik. Alltid mer, aldrig nöjda. Efter Sovjetunionens kollaps har det här naturligtvis accelererat och bördan för Kina bara blivit tyngre och tyngre.

Detta inlägg är inget annat än klockren fullträff!

Går faktiskt inte att beskriva på ett bättre sätt.

Chapeau!
Citera
2018-05-13, 15:24
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kumabjorn

Så kan man tänka sig att det har varit under en period i den politiska överbyggnaden, därför att Kina haft stormaktsambitioner och DFR Korea därför har gått sin egen väg – även om den bild du ger är en karikatyr, inte minst därför att DFRK har exporterat värdefulla resurser till Kina i en handel som inte ens under de mest bitande sanktioner har närmat sig de låga nivåer som förekom för 20-talet år sedan.

Men allt detta har ändrats under de senaste månaderna. Kina och DFRK har åter funnit en väg till fördjupat samarbete, vilket är - och har varit sedan 50-talet - omistligt för den kinesiska nationella säkerheten. Det är den senare som helt avgör Kinas politik varför det kommer att ge kamrat Kim Jong Un allt han vill ha i utbyte mot att USA inte får något inflytande över DFRK.

Kim spelar sina pjäser som en stormästare förväntas spela och Xi kommer förstås att ge Kim allt stöd han behöver, både militärt, politiskt och ekonomiskt.
Citera
2018-05-13, 16:03
Medlem
Citat:

Oops Nu blev det fel igen SecundusSinnessvag, du kanske skulle försöka att tänka igenom dina inlägg i ett nyktert tillstånd istället?

Du kan väl åtminstone testa den nyktra tillvaron ett litet tag, och i samband med det reflektera över vad ordet ”källa” innebär.

På ett sätt har jag faktiskt förståelse för ditt blåsta beteende då saker o ting inte riktigt går din väg just nu. Eller inte alls rätt väg förresten... brukar kallas frustration

Seså, skippa rödvinet i dag!
Citera
2018-05-13, 17:21
Medlem
Citat:
Så kan man tänka sig att det har varit under en period i den politiska överbyggnaden, därför att Kina haft stormaktsambitioner och DFR Korea därför har gått sin egen väg – även om den bild du ger är en karikatyr, inte minst därför att DFRK har exporterat värdefulla resurser till Kina i en handel som inte ens under de mest bitande sanktioner har närmat sig de låga nivåer som förekom för 20-talet år sedan.

Men allt detta har ändrats under de senaste månaderna. Kina och DFRK har åter funnit en väg till fördjupat samarbete, vilket är - och har varit sedan 50-talet - omistligt för den kinesiska nationella säkerheten. Det är den senare som helt avgör Kinas politik varför det kommer att ge kamrat Kim Jong Un allt han vill ha i utbyte mot att USA inte får något inflytande över DFRK.

Kim spelar sina pjäser som en stormästare förväntas spela och Xi kommer förstås att ge Kim allt stöd han behöver, både militärt, politiskt och ekonomiskt.

Jag förstår om Du vill bygga upp och rättfärdiga Dina önskedrömmar, nu när utvecklingen går allt annat än Nordkoreas väg.

Jag gör ett sista försök att tala om för Dig, att relationen mellan Xi och Kim de facto är allt annat än god.

Även om 8 TON TUNG ANKARKÄTTING skulle dimpa ner framför Dina fötter, MED ETT HELVETISKT BRAK, och på vilken en lapp från Xi var fäst, med texten, "Vi är uppriktigt och heligt förbannade och in i HELVETE TRÖTTA på Kim!", så skulle Du inte ta det till Dig.

Jag har insett det.

Jag kan dock upplysa Dig om, att detta är ett faktum, och dessutom, på ett rent personligt plan, så tycker Xi riktigt illa om Kim, riktigt, riktigt illa. Jag önskar jag kunde "Outa" min källa, men det kan jag dessvärre inte. Dock är detta en uppfattning Xi redogjort för, och som är känd bland ambassadpersonal och i diplomat kretsar. Xi har tom gått så långt i sammanhang som är "Off the record", att han sagt, "I could honestly say, that I infact abhor Kim", vilket innebär, att Xi direkt avskyr och hatar Kim.

Du får tro vad Du vill om min källa, eller trovärdigheten över huvudtaget i mitt påstående, men den raka sanningen är den, att Xi och Kina är på gränsen till vansinnigt trötta på Kim.

Liknelsen, tidigare, av KUMABJÖRN, må vara tecknad som en karikatyr, men den äger likafullt, sin riktighet i hur Kina de facto ser på Kim.

Att Du skapar den bild, Du vill, skall vara den verkliga, ändå, är jag väl medveten om.
Senast redigerad av LEMMOR 2018-05-13 kl. 17:28.
Citera
2018-05-13, 19:44
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Oops Nu blev det fel igen SecundusSinnessvag, du kanske skulle försöka att tänka igenom dina inlägg i ett nyktert tillstånd istället?

Du kan väl åtminstone testa den nyktra tillvaron ett litet tag, och i samband med det reflektera över vad ordet ”källa” innebär.

På ett sätt har jag faktiskt förståelse för ditt blåsta beteende då saker o ting inte riktigt går din väg just nu. Eller inte alls rätt väg förresten... brukar kallas frustration

Seså, skippa rödvinet i dag!

Jag är ett kapitalistsvin som just nu dricker vitt vin, alltid vitt vin.

Källa på att X är X, betyder inte källa på att Y PÅSTÅR att X är förhanden utan att Y visar att X är förhanden. UPI har såvitt jag förstått aldrig visat något, det är en värdelös propagandakanal för dubiösa intressen.

Kolla här vem som dricker vitt vin:
http://nordic.businessinsider.com/contentassets/501cd372baa142cc9138a786bd34466d/5abb882ce567b86f1a8b4843.png
Citera
2018-05-13, 23:39
Medlem
Citat:
Jag är ett kapitalistsvin som just nu dricker vitt vin, alltid vitt vin.

Källa på att X är X, betyder inte källa på att Y PÅSTÅR att X är förhanden utan att Y visar att X är förhanden. UPI har såvitt jag förstått aldrig visat något, det är en värdelös propagandakanal för dubiösa intressen.

Kolla här vem som dricker vitt vin:
http://nordic.businessinsider.com/contentassets/501cd372baa142cc9138a786bd34466d/5abb882ce567b86f1a8b4843.png

Observera att jag länkade till källan, jag lade inga som helst värderingar i innehållet.

Att du sedan börjar ett vinförvirrat resonemang om X och Y är bara att beklaga.
Lägg undan flaskan över natten!
Citera
2018-05-14, 03:30
Medlem
Kumabjorns avatar
Idag sänder vi våra djupaste gratulationer till SecundusSilent. Det är nämligen årsdagen av en nordkoreansk invasion av Japan. Jurchen folket som vid denna tid behärskade norra Korea skickade en invasionsflotta på ungefär 125 fartyg. På japanska är det känt som Toi no nyuko där Toi är det koreanska låneordet Doe eller barbarer, den gängse benämningen på andra folkslag än det egna vid denna tid. Två japanska kvinnor togs som gisslan av Jurchen och skrev utförliga dagböcker om sin tid som fångar hos dem. De ingick senare i ett utbyte av krigsfångar så deras dagböcker återbördades till Japan.

Vid genomläsningen kan man konstatera att utvecklingen haft sin gilla, mycket gilla, gång norr om 38:e breddgraden. Det kan väl vara värt en skål i vitt vin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in