Citat:
Ursprungligen postat av
Woodsmoke
Förr i världen var Sverige självförsörjande på tobak. Det fanns inte en kvadratmeter i Stockholms stad till spillo utan att där stod en tobaksplanta.
Börja odla själv och slipp ta skit från staten.
Du får prima tobak och inte kioskaskrapet som du får i snussatserna.
Min farfar odlade tobak hemma på gården under andra världskriget till både rökverk (till vänner) och till eget snus. Detta beroende på att tobak var ransonerat och köpetobaken var av halvkass kvalitet. MEN råtobak (inte spilltobak) torde man väl fortfarande köpa skattefritt mycket billigt?
Men snusa för 1500 i månaden, ÄTER NI SNUS ELLER?
Själv snusar jag LD portion, två dosor räcker tre dagar, har inne prillor under hela min vakna tid.
Alltså två stockar i månaden. En stock LD (tio dosor alltså) kostar 209:- på Willys. Alltså långt under 500:- (418:-) per månad. Snusar ni General eller? -I så fall kan jag fatta 1500:- (Men en jäkla skillnad att gå från General till "hemmasnus", ungefär som att gå från Bordeaux till hemvinssats köpt på Obs!-stormarknad..) LD skulle jag väl klassa som systembolagets lådviner svenssons köper för sina grill-/fyllekvällar.. (Dvs. godtagbart för att "klara sig på").