2018-06-28, 18:12
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voodoodoll
Snus2, Vasaplatsen Göteborg.
Såg också att de på sin hemsida fortfarande har möjligheten att beställa snussatser men tror dessa är från centrallagret (så länge lagret räcker?). I denna butiken var det dock stopp.

Ok, stort tack.
Brukar handla i Sisjön. Sannolikt samma där men skulle det gå ska jag bunkra så att jag klarar mig till nästa års odlingssäsong...
Citera
2018-06-28, 18:36
Medlem
Klippatuuungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Köp billigt snus. LD eller knekt. Annars kan du göra eget snus.
Kan ju lika gärna snusa papper.

Men ts gäller alltså bara lössnus eller?
Citera
2018-06-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Min farfar odlade tobak hemma på gården under andra världskriget till både rökverk (till vänner) och till eget snus. Detta beroende på att tobak var ransonerat och köpetobaken var av halvkass kvalitet. MEN råtobak (inte spilltobak) torde man väl fortfarande köpa skattefritt mycket billigt?

Men snusa för 1500 i månaden, ÄTER NI SNUS ELLER?
Själv snusar jag LD portion, två dosor räcker tre dagar, har inne prillor under hela min vakna tid.
Alltså två stockar i månaden. En stock LD (tio dosor alltså) kostar 209:- på Willys. Alltså långt under 500:- (418:-) per månad. Snusar ni General eller? -I så fall kan jag fatta 1500:- (Men en jäkla skillnad att gå från General till "hemmasnus", ungefär som att gå från Bordeaux till hemvinssats köpt på Obs!-stormarknad..) LD skulle jag väl klassa som systembolagets lådviner svenssons köper för sina grill-/fyllekvällar.. (Dvs. godtagbart för att "klara sig på").
Men vi är inte frökensnusare utan två meter långa vikingar som stoppar i äggstora prillor i käften.
Köpte en gång av misstag en stock portions tänkte ger den en chans, va fan fick stoppa i 5 dynor åt gången, kändes inget ändå. Kände mej som en bög.
Citera
2018-06-28, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klippatuuung

Definitivt lössnus. Aldrig fattar grejen med portions. Portions är endast för överklassfröknar på samma sätt som luktsnus var förr.
Citera
2018-06-28, 18:46
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippatuuung

Ja, tråden gäller (den iofs förväntade) attacken mot oss som bakar eget.

För övrigt, smaken är olika men jag är inte bara nöjd med att spara nån tusenlapp i månaden efter att kört med Rappé i ett halvår tills nu - jag uppskattar nästan mer konsistens och smak på mitt hembak. Hembakat kan man anpassa, köpsnus är som den är.
Citera
2018-06-28, 19:15
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Definitivt lössnus. Aldrig fattar grejen med portions. Portions är endast för överklassfröknar på samma sätt som luktsnus var förr.

Ok, tack. Jag är en överklassfröken :=)
Jag ska genast berätta för människor att jag identifierar mig som det, och måste genast byta kön på Facebook.

Du som lössnusare är däremot en trashank med skitiga underkläder, och bör identifieras som en icke binär person.

:=)

Lös är ganska nice Hemma, men är allt för osmidigt i det publika utrymmet, kan graciöst lägga in en bak, men ska jag ta ut den ser jag ut som ett troll med kladd på fingrar och i mun och måste spotta...
Citera
2018-06-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
Ja, tråden gäller (den iofs förväntade) attacken mot oss som bakar eget.

För övrigt, smaken är olika men jag är inte bara nöjd med att spara nån tusenlapp i månaden efter att kört med Rappé i ett halvår tills nu - jag uppskattar nästan mer konsistens och smak på mitt hembak. Hembakat kan man anpassa, köpsnus är som den är.
Precis, gillar inte den smaksatta köpta lössnusen. För mycket parfymsmak.

Vi får väl se om vi får ha vårat snus ifred eller inte. Nån jävla fördel och kompensation borde det vara för arbetet att tillverka eget.
Citera
2018-06-28, 19:51
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepyoh22
Ok, tack. Jag är en överklassfröken :=)
Jag ska genast berätta för människor att jag identifierar mig som det, och måste genast byta kön på Facebook.

Du som lössnusare är däremot en trashank med skitiga underkläder, och bör identifieras som en icke binär person.

:=)

Lös är ganska nice Hemma, men är allt för osmidigt i det publika utrymmet, kan graciöst lägga in en bak, men ska jag ta ut den ser jag ut som ett troll med kladd på fingrar och i mun och måste spotta...

Måste ge dig rätt här (delvis).

Normalt sett, även utom hemmet, är det lös som gäller. Men - tex i följande lägen har jag börjat köra med påsar:
- sitta på långt möte där det inte är läge att smita ut.
- sitta på ett flygplan. Spec. Om man har fönsterplats.
- sitta på restaurang och veta att maten kommer kanske om en kvart (plus minus) och inte vilja va snuslös men heller inte behöva gå och spotta ut när maten väl kommer...

Då funkar det bättre med portionsdosan med dess infällda "begagnatutrymme"

Men, detta är nog lite OT...

OnT: Jag var nyss inne på siten och beställde 6 st. snussatser och fick orderbekräftelse.
Citera
2018-06-28, 20:08
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Precis, gillar inte den smaksatta köpta lössnusen. För mycket parfymsmak.

Vi får väl se om vi får ha vårat snus ifred eller inte. Nån jävla fördel och kompensation borde det vara för arbetet att tillverka eget.

Tja, jag gillar iofs lite smak ( annat än ren tobak). Grejen är att man kan välja själv. Lite anis, bergamott eller nån matsked Islaywhisky. Bara några exempel.

Som sagt, det verkar som att man kan beställa på web-shoppen fortfarande i alla fall. Tror jag åker till Sisjön imorn ändå och testar att handla där samt höra vad de säger om prognosen...

Bra att veta om man ska förbereda sig på att odla annat än lök, potatis, dill etc. framöver...
Ska det byggas växthus inför nästa vår är det ju läge under kommande semester😁
Citera
2018-06-28, 20:08
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Gör eget snus. Det är billigt och sen är det lös.
Citera
2018-06-28, 20:12
Medlem
Salamiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Gör eget snus. Det är billigt och sen är det lös.

En vänlig uppmaning. Läs inläggen ovan. De är inte såååå många.

Tråden handlar om att bygga eget. Men du kanske menar från scratch? Odla tobaksplantor? Det är också avhandlat.
Citera
2018-06-28, 20:26
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamis
En vänlig uppmaning. Läs inläggen ovan. De är inte såååå många.

Tråden handlar om att bygga eget. Men du kanske menar från scratch? Odla tobaksplantor? Det är också avhandlat.
Jag menar att köpa råtobak, lägga i ugnen och sen häller man i snuskrydda.
Senast redigerad av Freddeiboi98 2018-06-28 kl. 20:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in