• 4
  • 5
2018-06-30, 00:48
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Tänkte bidra med lite fakta. Anledning till att det som benämns råtobak blir dyrare är att produkten nu anses går att röka, antingen som den är eller om man kan röka den utan ytterligare industriell bearbetning. Med industriell bearbetning menas inte att man bara hackar den själv.
Resultatet av kammarrättens dom är att denna tobak nu ska beskattas som rökbar det vill säga skatten på produkten blir lite mer än 1 800 kronor och inte som nu runt 400 kronor.

400:- i skatt på vad? 1 kg råtobaksspill kostar cirka 250:-. Såvitt jag vet är det ingen annan skatt på det än momsen.
Citera
2018-06-30, 20:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisoscyra
Fast det är ett jäkla negerjobb att odla tobak.
Vad vet du om att odla tobak och göra snus, eller negerjobb öht för den delen? Har du rutin inne i tillverkning så är det inte svårare än att byta ben på ett bord, dessutom är den färdigheten (tobak från "jord till bord" i form av snus) en tradition i Sverige som sträcker sig lå-å-å-å-å-ngt bak i tiden.
Citera
2018-07-01, 20:28
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Först började jag göra eget snus! Så jävla mycket bättre och billigare! smaker: coca cola root beer Göteborgs rape mm mm mm sen slutade jag, för det get mig innget! cannabis gör mig hög det gör inte snus.
Citera
2018-07-04, 06:46
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bisoscyra
Fast det är ett jäkla negerjobb att odla tobak.
Nu tänker du på att odla bomull. Nä, det är faktiskt en baggis att odla tobak, det växer så att man nästan blir rädd.
Citera
2018-07-04, 07:26
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Nu tänker du på att odla bomull. Nä, det är faktiskt en baggis att odla tobak, det växer så att man nästan blir rädd.
Får man odla tobak?
Citera
2018-07-04, 07:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Får man odla tobak?
Jajjemän. Frihetens sista bastion.
Citera
  • 4
  • 5