Det börjar dra ihop sig till Özz Nujen på scen i Almedalen. Det är Akademikerförbundet SSR som bokat in honom. Som redan har spekulerats här i tråden, så har antagligen bokningen skett för länge sedan och man vill inte genera ÖN genom att avboka honom, trots allt smutsigt som under 2018 har framkommit om honom.
ÖN har setts iklädd en Fi-tröja supporta just det partiet. Just det partiets förra partiledare Victoria Kawesa står nu åtalad för att ha misshandlat en man som med rådighet hindrade Kawesa från att planka på T-banan. Tråd finnes!
En annan av Fi:s partilledare är Gudrun Schyman. Hon är inte bara partiledare, utan också utbildad socionom. Som socionom är ens fackliga tillhörighet Akademikerförbundet SSR. I en viss bemärkelse kan vi se Gudrun Schyman som de svenska socialsekreterarnas översteprästinna.
Att Gudrun Schyman inte betackar sig för att bli associerad med fifflaren Özz Nujen, visar vad det är för en sorts omoralisk och omdömeslös människa. Kanske visar det också på hur skadlig långvarig överkonsumtion av alkohol är?
Jag hoppas på mycket folk den 4 juli runt scenen med Özz Nujen. Hade jag inte nästa vecka varit på ett utlandsuppdrag, så hade jag stått ringside och ropande bett ÖN plocka fram svågern. Gissar att Özz då hade börjat fumla med gylfen..
Bra läsning här om hur Dagens Opinion ser på
ÖN:s medverkan:
http://dagensopinion.se/akademikerf%C3%B6rbundet-ssr-tar-%C3%B6zz-n%C3%BBjen-till-almedalen-%E2%80%93-trots-svartjobb