2018-06-28, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Exakt. Eftersom det var SD som höll i eventet.

Och som LW tyckte var så viktigt att gå på att hon blinkade till sig möjligheten (hennes ord på cachbloggen) från sin arbetsgivare samt fick skjuts fram och tillbaka. Väldigt viktigt för henne tolkar jag. Plus "festörhängen"
Citera
2018-06-28, 06:56
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66

Det intressanta är att inte Herr TD INTE loggat den här under gårdagens geocaching med sitt ex

Vad är det som är så konstigt med det? (Räknar inte med att få nåt svar från dig då du hittills aldrig svarar på något)
han är nog inte den enda som släpar efter med loggning online
Citera
2018-06-28, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Och som LW tyckte var så viktigt att gå på att hon blinkade till sig möjligheten (hennes ord på cachbloggen) från sin arbetsgivare samt fick skjuts fram och tillbaka. Väldigt viktigt för henne tolkar jag. Plus "festörhängen"

Samtidigt så skriver hon om ovänner på eventet, något jag inte sett att hon tidigare skrivit.
Att hon skulle vara ovän med fler än SD på just det eventet tror jag inte på.
Citera
2018-06-28, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Vill nog mest poängtera att det går att sno ihop en sån här sajt på typ 10 minuter, och att vi kanske inte ska ropa hej ännu.

Om man kollar på web.archive.org (https://web.archive.org/web/*/https://vivereiam.wordpress.com//*) så ser man att filer första gången loggades på den domänen "Jun 3, 2015" så den är i a f inte skapad nu.
Citera
2018-06-28, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1

I L:s galleri på burkletarsidan finns det bilder från andra event där hon också skriver att festörhängena sitter på.
Citera
2018-06-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Men det kanske inte är SD som är GM. LW har ju en del andra naturliga fiender och om SD vore skyldig borde de ha hittat något som binder honom till brottet men det har de inte gjort som det verkar!?

Har man fastställt tidpunkten när LW dog? Hade personer relaterade till henne alibi då? UW var på annan ort... ok sedan när då? Tycker han är intressant då sonen var i någon konflikt med LW och UW kanske byggde upp ett hat mot LW som tillslut fick bägaren att rinna över. UW kanske inte ville att hon skulle få vara med på barnens födelsedag en gång till...

Det finns flera som kan haft motiv till att få bort LW: HD, fruktgrannen eller nuvarande relation. Så länge inget styrks att SD är skyldig och polisen säger att de arbetar brett så finns det faktiskt en chans att någon annan är GM även om det enklaste vore att SD är GM och det enklaste ligger är kanske mest troligt, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Samtidigt så skriver hon om ovänner på eventet, något jag inte sett att hon tidigare skrivit.
Att hon skulle vara ovän med fler än SD på just det eventet tror jag inte på.

Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Vem är fruktgrannen och vem var hennes sista relation?

Ohprost skrev inlägget överst och jag ställde då en fråga till hen (se ovan) men har aldrig fått svar.

Någon annan som vet?

(PS. Jag citerade dig, Sh.Holmes för att du nämner detta med ovänner)
Citera
2018-06-28, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valderama
Om man kollar på web.archive.org (https://web.archive.org/web/*/https://vivereiam.wordpress.com//*) så ser man att filer första gången loggades på den domänen "Jun 3, 2015" så den är i a f inte skapad nu.
Även om den skulle vara UWs, känns det som står inte nytt för tråden ( har skrivits förr att UW var kritisk till LWs föräldraskap efter skilsmässan) och inte heller så uppseendeväckande. Det är väl en ganska naturlig reaktion från bloggarens sida. Så tänker säkert de flesta som blir lämnade, och de mördar inte för det. Särskilt inte 10 år efter skilsmässan.
Citera
2018-06-28, 08:11
Medlem
Honan6s avatar
Någon frågade om LW:s senaste relation och av det jag utläst, så var hon fri och kan ha haft dörren på glänt för flera än en.
Dock fanns minst en man uppenbart i relation med henne, enligt en (i mina ögon) pålitlig källa. Hen säger att LW hade en relation med Sp**dl*nk*n (AL) och en trådskrivare har länkat bilder där det *fina paret syns tillsammans.
( *fina = AL ser bra ut jämfört med SD)
Citera
2018-06-28, 08:20
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valderama

Tror bloggen kommer från någon annan från början. Bloggnamnet känns kvinnligt.

Då vet vi ju med säkerhet att inläggen från 2013 är skrivna efteråt.

Edit:
Har precis läst blogginläggen igen, jag tror inte det är en man som skrivit. Det känns mer som en kvinnas sätt att uttrycka sig.

Näää, fake om du frågar mig.

Och då kommer så klart den stora frågan, varför skapa en fakeblogg och se till att den hittas av Flashback?
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-28 kl. 08:28.
Citera
2018-06-28, 08:30
Medlem
[quote=SonyaStolt|64476477]Ohprost skrev inlägget överst och jag ställde då en fråga till hen (se ovan) men har aldrig fått svar.

Någon annan som vet?
-------------------------------------------
Svar till skribenten SonyaStolt:
Du frågade om skribenten Ohprosts inlägg om "fruktgrannen", det enda jag kan
tänka mig är när LW knackade på hos 3-4 grannar för att låna konserverade
tomater som hon saknade vid matlagning. Hon fick napp på fjärde stället och det
verkar vara hos en familj av utländsk härkomst. De var väldigt hjärtliga och
hjälpsamma och erbjöd L om det var något annat hon behövde, "ta vad du vill ha",
har för mig hon även fick med sig choklad hem. Detta finns beskrivet i ett av Lenas
inlägg på Instagram.

Finns det någon specifik "fruktgranne" så är det i så fall något som gått mig förbi.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nej, maträtten shakshhouka är egentligen mer nordafrikansk/tunisisk, se t.ex. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Shakshouka

Det behöver inte vara maträtten som hon själv har på bild, utan jag får snarare intryck av att efter att hon ringt på 3-4 gånger hos olika grannar som inte öppnar, så träffar hon slutligen på någon okänd ny bekantskap och hamnar i matdiskussioner.

Denne främmande grannen kommenterar väl också något i stil med "Svenskar gör inte så. Det är som i hemlandet" över att hon spontant ringt på dennes dörr. Utifrån att hon kallar personen "vän" och hashtaggar "välkommen till sverige" och "shakshuka" får jag intryck av att det kan röra sig om en manlig granne av exempelvis nordafrikansk härkomst.

Och vem vet, kanske denne nybekante granne misstolkat hennes sprudlande personlighet

Funderade därför om denna "nya grannbekantskapen" varit uppe för diskussion som möjlig GM.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-28 kl. 08:34.
Citera
2018-06-28, 08:35
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Har inte varit så aktiv i den här tråden, vet därför inte om dessa uppgifter redan kommit fram (hittade åtminstone inte det i sökfunktionen).

Det ska eventuellt finnas en blogg som den mördade tjejens exman drev för sådär 3-5 år sen där han skrev om situationen med Lena. Tror den är efter skilsmässan??

https://vivereiam.wordpress.com/

Sorg? Bitterhet? Ilska?

Jag lämnar tolkningarna till er här i tråden.

Kan vara ett tips att ta skärmdumpar innan bloggen försvinner.

Varifrån har du fått nys om denna blogg?
Citera
2018-06-28, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon frågade om LW:s senaste relation och av det jag utläst, så var hon fri och kan ha haft dörren på glänt för flera än en.
Dock fanns minst en man uppenbart i relation med henne, enligt en (i mina ögon) pålitlig källa. Hen säger att LW hade en relation med Sp**dl*nk*n (AL) och en trådskrivare har länkat bilder där det *fina paret syns tillsammans.
( *fina = AL ser bra ut jämfört med SD)

Håller fullständigt med om din parentes på slutet; AL ser väldigt
bra ut jämfört med SD! Ett fint par tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in