2018-06-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej. Vi borde låta åtminstone barnen få vara ifred. Det är osmakligt.
Det håller jag med dig om, låt barnen vara ifred.
Citera
2018-06-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Om SD har gjort det här så är han så pass slipad att det inte finns några relevanta spår (ännu). Att han i så fall skulle röja sig finns bara i TV-serier. Han är kanske skyldig eller oskyldig, det är upp till Åklagaren att bevisa och det har hon inte lyckats med ännu.

Det är därför utredning och förhör fortsätter. Polisen kommer inte att sluta härmed. Och som skäligen misstänkt kommer dom hålla honom under bevakning.
Citera
2018-06-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är därför utredning och förhör fortsätter. Polisen kommer inte att sluta härmed. Och som skäligen misstänkt kommer dom hålla honom under bevakning.

Vad menar du med bevakning? Han har väl ingen fotboja och kan röra sig fritt som han vill.
Citera
2018-06-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Vad menar du med bevakning? Han har väl ingen fotboja och kan röra sig fritt som han vill.
De kanske har span på honom och att han kommer att kallas till nya förhör.
Citera
2018-06-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har inte hängt med i alla turer i tråden vad gäller möjliga GM (förutom SD som ju nu tycks ha blivit något mer avpolleterad från utredningen).

Så min fråga är: har denne "granne/vän" som hon ganska nyligen skrev om tagits upp i tråden? Vem är det? Någon som kan ha misstagit LW's glädje över visad gästfrihet för något mer allvarligt?

https://www.instagram.com/p/BghG43VHtLo/?hl=sv&taken-by=softpocahontas

(Tunisier? Kopplat till hennes hashtag "shakshuka" som är en vanlig maträtt i Tunisien/Nordafrika, och medföljande hashtag "Välkommen till Sverige").

Intressant inlägg
Citera
2018-06-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Ursäkta om det redan varit uppe i tråden .

Tänk om LW satt i köket och hörde det skrik som skrivits om i tråden och det har även lämnats vittnesuppgifter till polis.
Hon rusar ut och avbryter något som räddar den personens liv men LW blir påhoppad och dödad. Personen som springer därifrån kanske inte har information om att ett mord skett eller är förhindrad av någon annan att anmäla. Det första kan ev varit en påbörjad våldtäkt.

Inte dumt tänkt.
Citera
2018-06-08, 18:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Har inte hängt med i alla turer i tråden vad gäller möjliga GM (förutom SD som ju nu tycks ha blivit något mer avpolleterad från utredningen).

Så min fråga är: har denne "granne/vän" som hon ganska nyligen skrev om tagits upp i tråden? Vem är det? Någon som kan ha misstagit LW's glädje över visad gästfrihet för något mer allvarligt?

(Tunisier? Kopplat till hennes hashtag "shakshuka" som är en vanlig maträtt i Tunisien/Nordafrika, och medföljande hashtag "Välkommen till Sverige").

SD har på absolut inget sätt "blivit avpolleterad" från utredningen. Var har du fått det ifrån? Han är skäligen misstänkt för mord.
Citera
2018-06-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De kanske har span på honom och att han kommer att kallas till nya förhör.
Det är väl självklart att han kommer att kallas till nya förhör om det anses behövligt, men det betyder ju inte att man har span på honom.
Citera
2018-06-08, 18:49
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jaha, jag trodde det var ett israeliskt namn på den den italienska rätten Uovo in Purgatorio (ägg som pocheras i tomatsås i ugnen). Men det är kanske någon annan variant som man gör den på för det går ju inte att ha Uovo in Purgatorio puttrande på spisen om man inte har tomaterna (eller de krossade tomaterna).

Nej, maträtten shakshhouka är egentligen mer nordafrikansk/tunisisk, se t.ex. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Shakshouka

Det behöver inte vara maträtten som hon själv har på bild, utan jag får snarare intryck av att efter att hon ringt på 3-4 gånger hos olika grannar som inte öppnar, så träffar hon slutligen på någon okänd ny bekantskap och hamnar i matdiskussioner.

Denne främmande grannen kommenterar väl också något i stil med "Svenskar gör inte så. Det är som i hemlandet" över att hon spontant ringt på dennes dörr. Utifrån att hon kallar personen "vän" och hashtaggar "välkommen till sverige" och "shakshuka" får jag intryck av att det kan röra sig om en manlig granne av exempelvis nordafrikansk härkomst.

Och vem vet, kanske denne nybekante granne misstolkat hennes sprudlande personlighet

Funderade därför om denna "nya grannbekantskapen" varit uppe för diskussion som möjlig GM.
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-06-08 kl. 19:10.
Citera
2018-06-08, 18:50
Medlem
Citat:

LW har blivit mördad, om det beror på hennes förkärlek på Nordafrikansk mat eller Kroppkakor tror jag inte finns med i polisens tankar. Men jag förstår var du vill komma.
Citera
2018-06-08, 18:58
Medlem
Frågan är ju om det kommer fram så mycket mer _bevis_. Jag är tveksam. Och oerhört förvånad måste jag säga. Att "städa undan" bevis i ett fall som detta som vad det verkar inte var planerat, hur är det ens möjligt?? Mycket märklit fall kan jag tycka. Konstigt att dom inte kunnat säkerställa mer bevis...bevis som även skulle kunna utesluta SD helt...dom lär ju inte kunnat hitta DNA alls...
Citera
2018-06-08, 19:06
Medlem
Ny artikel på NA, någon som har möjlighet att lägga ut den här? Jag har inte plus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in