2018-06-27, 11:33
  #1657
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Oväntat, förstår jag men jag håller med dej i stora stycken. Det fanns ju anledning till hennes avgång som partiledare. Partiintresset måste komma först. Kan verka stridbar och rejäl till en början kanske. Men Gudrun misstog sej och agerade därefter. Hon fick ju en rejäl ersättare som leder partiet nu.

Men jag vidhåller att det är bra att hon försvarar sig mot rasism.
Vilken "rasism" har hon utsatts för? Att hon inte fick planka?
Citera
2018-06-27, 11:37
  #1658
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilken "rasism" har hon utsatts för? Att hon inte fick planka?

Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.
Citera
2018-06-27, 11:43
  #1659
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Att anmäla misshandel är ingen ide. Blev misshandlad av vakter i T-banan fullt nykter trots giltig resavgift. Anmälde på torsdagen. Fredag går jag in på station för att hämta kopia var hela skiten nedlagt helt förväntat. Våldsmonopolet håller sig själva om ryggen. Du måste försvara dej själv blir facit. Skaffa pepparspray. Ha det alltid i fickan.

Pepparspray? I Norrbottens inland? Möjligen användbart om jag möter en björn. Men det är väl brott mot vapenlagen att ha sånt med sig, antar jag.

Jag kan inte kommentera ditt fall, men om någon misshandlar dig är det illa. Om det läggs ned är det också illa.
Citera
2018-06-27, 11:47
  #1660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

Det som är i centrum är att en FÖREDETTA PARTILEDARE för ett parti som försöker etablera sig i riksdagen är misstänkt för misshandel.
Rasism och hudfärg uppenbarades ENBART på grund utav att Kawesa SJÄLV tog i akt att beskylla mannen för att ha utfört rasistiska anklager, varpå samtliga förhör visat att detta var fabricerade lögner, såsom allt annat hon ljugit om under förhöret.
Citera
2018-06-27, 11:47
  #1661
Medlem
Gubbtjyven73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

Hade tråden handlar om vita Gudrun Schyman som hade betett sig på det här sättet så hade tråden nog faktiskt varit ännu längre.
Så hennes hudfärg är inte problemet utan hennes beteende som Det är i de allra flesta fall.
Ett drägg är ett drägg oavsett hudfärg.

Erkänn det åtminstone?
Citera
2018-06-27, 11:49
  #1662
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

nåja - det var väl, vill jag minnas, rätt mycket action i tråden som berörde ekroths fadäs i krogkön utanför en nattklubb på Stureplan? (för att statuera exempel på något som enligt din logik inte skulle kunna inträffa)

En halv miljon visningar hade den tråden med närmare 3000 inlägg. Vi kommer väl få se något liknande i det här fallet. Det handlar nog inte specifikt om rasismen som påstås genomsyra det här landet, utan att det är offentliga personer som aspirerar på makten. Det är rimligt att sådana personer granskas hårdare än gemene man.
__________________
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-06-27 kl. 11:58.
Citera
2018-06-27, 11:51
  #1663
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.
Nej. Hon granskas i egenskap av representant för ett parti, som statsanställd kurator och akademiker. Det är ditt och VKs önsketänkande att det ska vara en rasfråga. Anser du att VK är rasist? Hon är rätt noga med att påpeka samtliga inblandades hudfärg.
Citera
2018-06-27, 11:55
  #1664
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

Det var ju hennes mörkbruna hudfärg som fick henne vald som partiledare för Fi. Feministiskt initiativ är således rasister.
Citera
2018-06-27, 12:00
  #1665
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

För att ta en annan föredetting som i alla fall har den goda smaken att hålla en låg profil. Om Håkan Juholt försökt planka på Kalmarbuss, därtill örfilat upp och sparkat någon på benet, hade det blivit omskrivet, och självklart blivit en tråd här på FB.

Däremot knappast de krigsrubriker rasisterna här våtdrömmer om. De tror att anledningen till den relativa medietystnaden beror på hennes kön och hudfärg. Juholt skulle få uppmärksamhet i Kalmar i egenskap av lokal politisk profil, och någon eller några små notiser andra media.
Citera
2018-06-27, 12:01
  #1666
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Är inte hela tråden här är ren och skär rasism. Det är ju hudfärgen som avgör att hon står i centrum.

Hade det varit en vit fanns det ingen tråd. Erkänn det åtminståne. Begåvning och karaktärsegenskaper varierar mellan oss alla.

På tal om hudfärg.

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det kanske dom tyckte. Jag är vit, nykter och laglydig.

Är motivationen ett försvar att du inte är ful eller är det ett erkännande på att du är ful är min fråga till dig.

Vad du anser tråden är kan inte tas som giltig orsak till att du ser rasism. VK försökte dra rasistkortet med utredningen visar att rasism inte förkommer annat än av VK själv så är det någon som dragit in rasism här är det VK själv. Självklart är alltså ämnet rasism tillåtet att debattera.
Citera
2018-06-27, 12:13
  #1667
Medlem
Schyman sparkade Kawesa för hon var så urbota korkad i media.Politikerräven Gudrun bokstavligen pissade på sig varje gång Kawesa var i TV.
Citera
2018-06-27, 12:20
  #1668
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirka-Enni.Pesonen
Exakt vad hon är. Sannolikt har Kawesa Sverigerekord i grenen "manshatande rasist med specifik fobi för vita män". Mannen i tunnelbanan hon spöade på verkar ha fått känna på extremt Victoria Kawesa-manshat.

Hatbrott. Hon borde gå in i toppen någonstans (topp 10 lätt) bland andra uppmärksammade svenska figurer på listan "Uppmärksammade hatbrottsmål i Sverige".

Hatvåld. Undrar hur mycket sånt, som i tunnelbanan-brottmålet, hon har på sitt samvete? För det lär ju inte vara första, eller sista, gången...
Jag tror du har rätt, om man bara ser på invandrade kvinnor.

Men du har nog glömt alla invamdrade negrer och muslimska araber som misshandlar och gruppvåldtar vita blonda svenska barn på löpande band, det hatet och föraktet mot svenska folket får Kawesa att hamna i lä.

Det enda rimliga är dock att hon döms för både hatbrott, förtal, bedrägeri och misshandel, minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in