2018-06-27, 05:36
  #1621
Medlem
Sirka-Enni.Pesonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Det tror inte jag. Jag tror Kawesa är en manshatande rasist med specifik fobi för vita män.

Hon har sannolikt sett för mycket ensidig hatpropaganda som exempelvis Inglorious Basterds och "Män som hatar kvinnor" mm.

Jag tror hennes hat och rasism förklarar attacken i tunnelbanan och skuldbeläggandet av offret.
Exakt vad hon är. Sannolikt har Kawesa Sverigerekord i grenen "manshatande rasist med specifik fobi för vita män". Mannen i tunnelbanan hon spöade på verkar ha fått känna på extremt Victoria Kawesa-manshat.

Hatbrott. Hon borde gå in i toppen någonstans (topp 10 lätt) bland andra uppmärksammade svenska figurer på listan "Uppmärksammade hatbrottsmål i Sverige".

Hatvåld. Undrar hur mycket sånt, som i tunnelbanan-brottmålet, hon har på sitt samvete? För det lär ju inte vara första, eller sista, gången...
Citera
2018-06-27, 06:03
  #1622
Medlem
negrofobens avatar
Obehagligt med en neger på starka psykofarmaka som jobbar som kurator!
Med detta beteende så lär hon vara gravt olämplig till de flesta arbeten. Hoppas arbetgivaren tar sitt ansvar. En drogad neger bör inte gå lös i samhället.
Citera
2018-06-27, 06:08
  #1623
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirka-Enni.Pesonen
Hatvåld. Undrar hur mycket sånt, som i tunnelbanan-brottmålet, hon har på sitt samvete? För det lär ju inte vara första, eller sista, gången...

Du får väl fråga dig själv hur ofta du och dina bekanta blivit misshandlade och inte polisanmält. Om någon misshandlar mig kommer i alla fall jag polisanmäla. Är det vanligt att man inte polisanmäler misshandel? Till och med Vickan anmälde, men det verkar ha blivit problematiskt för henne.
Citera
2018-06-27, 06:11
  #1624
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirka-Enni.Pesonen
Skitsnack. Mannen agerade som man bör. Han reagerade på att Kawesa försökte planka, och stannade upp liksom för att passivt hindra hennes otillåtna agerande. Du vänder på det, som det ser ut för att försvara hennes idiotbeteende.Du närmast skönmålar genom bagatelliserandet av Kawesas uppenbara olämplighet att vara partiledare. Du vet att hon agerat kriminellt, va?! Inte bara en gång i livet.
"Inte har psyket som krävs" och "halvt om halvt labil" om den kriminella, den tokiga Victoria Kawesa är löjeväckande underdrifter.Du är fel ute genom försöket att skönmåla denna kriminella människa.
Det där om inlagd fyra dygn på psyket... Vad det rör sig om - som Kawesa inte är ensam om i historien att ta till, som knep - är ju för fan ett klassiskt sätt personer som Kawesa agerar på ganska snart efter att de begått brott. Precis som Kawesa gjorde i trådfallet när hon misshandlade en man och ljög som fan efteråt om vad som egentligen hade skett. mår man på det sätt Kawesa uppvisar efteråt - man "lägger in sig på psyket", dvs. horar sig in på psyket för att man (Kawesa) tror att man kan använda det i en kommande rättsprocess och på samma gång "skydda sig" utåt mot folk som känner henne, som läser om henne osv.
Kawesa kommer fortsätta behöva hora in sig på psyket i framtiden, allting talar för det. Om psykvården fungerade i Sverige skulle hon också bli kvar där...många år.


Om man misshandlar en kille i tunnelbanan, oprovocerat för han inte låter dig planka, så kanske det var rätt beslut.
Citera
2018-06-27, 06:12
  #1625
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kick88
Även om hon är mörkhyad och genushäxa har hon all rätt i välden att rapportera om hon blir misshandlad. https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=63551406

Det borde ni förstå!
Nej. Det är han som anmäler henne först och hon som gör en motanmälen om misshandel Hennes anmälan läggs ner för det finns inget stöd för den. Kawesa hittar på dvs hon ljuger om händelsen genom sin motanmälan - eller så är hon psykotisk vid det aktuella tillfället?
"Mannen anmäler mig för misshandel och jag gör en motanmälan om misshandel med hatbrottsmotiv."
https://www.facebook.com/victoria.kawesa/posts/10157180635194046

Så skriver Kawesa om det hela på sin Facebook.
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-06-27 kl. 06:21.
Citera
2018-06-27, 06:17
  #1626
Medlem
Finns fina bilder på samnytt.se
Citera
2018-06-27, 06:53
  #1627
Medlem
Starbacks avatar
Har Victoria sparkat eller använt nävarna så drabbade det sannolikt bara en rasistjävel. No big deal.

Hade hon blivit misshandlat av en rasist hade ingen startat tråd härinne.

Självklart blir man förbannad till slut. Bra att dom försvarar sig.

Du behöver bara se vad Zyclon B vräker ur sig.
__________________
Senast redigerad av Starback 2018-06-27 kl. 07:00.
Citera
2018-06-27, 07:06
  #1628
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du får väl fråga dig själv hur ofta du och dina bekanta blivit misshandlade och inte polisanmält. Om någon misshandlar mig kommer i alla fall jag polisanmäla. Är det vanligt att man inte polisanmäler misshandel? Till och med Vickan anmälde, men det verkar ha blivit problematiskt för henne.

Att anmäla misshandel är ingen ide. Blev misshandlad av vakter i T-banan fullt nykter trots giltig resavgift. Anmälde på torsdagen. Fredag går jag in på station för att hämta kopia var hela skiten nedlagt helt förväntat. Våldsmonopolet håller sig själva om ryggen. Du måste försvara dej själv blir facit. Skaffa pepparspray. Ha det alltid i fickan.
__________________
Senast redigerad av Starback 2018-06-27 kl. 07:10.
Citera
2018-06-27, 07:11
  #1629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har Victoria sparkat eller använt nävarna så drabbade det sannolikt bara en rasistjävel. No big deal.

Hade hon blivit misshandlat av en rasist hade ingen startat tråd härinne.

Självklart blir man förbannad till slut. Bra att dom försvarar sig.

Du behöver bara se vad Zyclon B vräker ur sig.
Filmen kommer användas i valkampanjen av Fi för att ta upp infrastrukturproblemen och rasism.
Citera
2018-06-27, 07:12
  #1630
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Har Victoria sparkat eller använt nävarna så drabbade det sannolikt bara en rasistjävel. No big deal.

Hade hon blivit misshandlat av en rasist hade ingen startat tråd härinne.

Självklart blir man förbannad till slut. Bra att dom försvarar sig.

Du behöver bara se vad Zyclon B vräker ur sig.
För samhället är det en " big deal" om hon "sparkat eller använt nävarna" mot en annan person i syfte att skada den.
Hon blir då dömd för misshandel och därmed skämmer ut sig.

Hon kan även få svårt med att få jobb i framtiden; misshandlar en annan person och ljuger om det hela genom sin motanmälan.
__________________
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-06-27 kl. 07:21.
Citera
2018-06-27, 07:28
  #1631
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
För samhället är det en " big deal" om hon "sparkat eller använt nävarna" mot en annan person i syfte att skada den.
Hon blir då dömd för misshandel och därmed skämmer ut sig.

Hon kan även få svårt med att få jobb i framtiden; misshandlar en annan person och ljuger om det hela genom sin motanmälan.[/b]
Det hoppas jag verkligen att hon kommer får! Tänk om polis åklagare och så vidare hade trott på hennes jävla påhitt med hatbrott och grejer! Hade mannen haft lätt att få jobb då?
Citera
2018-06-27, 08:12
  #1632
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BussKoll
Tidigare partiledaren för F!, Victoria Kawesa, uppger på sin Facebooksida att hon blivit misshandlad i Stockholms tunnelbana:

Någon som vet nåt mer eller har sett film från händelsen?
Victoria Kawesa vill på Facebook Att det delas och det ska bli. Bra med uppmuntran så falsk tillvitelse får ett sluthttps://nyheteridag.se/victoria-kawesa-atalas-for-misshandel-beskyller-polisen-for-rasism-och-sexism/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in