2018-06-27, 09:22
  #1645
Medlem
onemorechances avatar
Förundersökningen visar ju så otroligt tydligt på att hon ljuger (vilket inte är förvånande)

Så hur har hon tänkt att hon ska ta sig ur lögnerna för hon kan ju inte direkt dra upp rasistkortet.
För det är ju bland annat det hennes motanmälan säger att hon blev utsatt för.
Vilket har visats vara en lögn.

Tror ni att hon kommer fortsätta använda sig utav det ändå?
Citera
2018-06-27, 09:23
  #1646
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du måste försvara dej själv blir facit. Skaffa pepparspray. Ha det alltid i fickan.

Och en bodycam så att vi någon gång faktiskt kan få bevis på att somliga vänstermänniskor utsätts för uniformerade dödspatruller i tunnelbanan med jämna mellanrum.
Citera
2018-06-27, 10:38
  #1647
Medlem
Synd att inte peruken åkte av i tumultet och att allt hamnat på film. Det hade fått mig att skratta mig harmynt.
Citera
2018-06-27, 10:41
  #1648
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Självklart men jag kan även se ett annat scenario så som att han vräkte ur sig något också plus den riktigt och klaustrofobiska situationen som Kawesa hamnade i då han trängde in henne så hon inte kunde ta sig framåt.
Fuckfingret såg jag senast i dag av Maradona på¨läktaren så det är väl inte så ovanligt direkt.
Och sa han typ dirty N whore så kan det finns en förståelse för agerandet. Sen vet man också att ingen åker till en psykakut för nöjes skull. Jag skulle tippa på att hon tyckte det var extremt obehagligt att bli förföljd av honom.
Problemet är bara att du ser fel då eftersom han inte sade n-ordet... Kawesa försökte dra rasistkortet för att klara sig, men inte ens det hjälpte.
Citera
2018-06-27, 10:51
  #1649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirka-Enni.Pesonen
"Inte har psyket som krävs" och "halvt om halvt labil" om den kriminella, den tokiga Victoria Kawesa är löjeväckande underdrifter.Du är fel ute genom försöket att skönmåla denna kriminella människa.
Det där om inlagd fyra dygn på psyket... Vad det rör sig om - som Kawesa inte är ensam om i historien att ta till, som knep - är ju för fan ett klassiskt sätt personer som Kawesa agerar på ganska snart efter att de begått brott. Precis som Kawesa gjorde i trådfallet när hon misshandlade en man och ljög som fan efteråt om vad som egentligen hade skett. mår man på det sätt Kawesa uppvisar efteråt - man "lägger in sig på psyket", dvs. horar sig in på psyket för att man (Kawesa) tror att man kan använda det i en kommande rättsprocess och på samma gång "skydda sig" utåt mot folk som känner henne, som läser om henne osv.
Kawesa kommer fortsätta behöva hora in sig på psyket i framtiden, allting talar för det. Om psykvården fungerade i Sverige skulle hon också bli kvar där...många år.
Kawesa är kund hos psykvården sedan länge. Sidan 58 i FUP är journalblad från läkarbesök 14 mars.
"Recidiverande depression, står på Voxra och Cipralex, behöver nya recept. Väntat länge på denna tid."
Hon kanske flippade i T-banan för att hon inte tagit sin medicin?
Citera
2018-06-27, 10:58
  #1650
Medlem
grey.eagles avatar
Vilken oerhört osympastisk människa o denna har alltså vart partiledare, kan bara ske i Sverige.
Citera
2018-06-27, 11:06
  #1651
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Vilken oerhört osympastisk människa o denna har alltså vart partiledare, kan bara ske i Sverige.
Rent allmänt, borde man inte kolla upp sådant innan man utser någon till partiledare? Internt inom partiet alltså.
Citera
2018-06-27, 11:12
  #1652
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det gläder mej.

Grisarna åkte åt helvete iaf. Det såg jag till. På vilket sätt behåller jag för mej själv. Efter en sån grej anser jag att allt är tillåtet.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Självklart men jag kan även se ett annat scenario så som att han vräkte ur sig något också plus den riktigt och klaustrofobiska situationen som Kawesa hamnade i då han trängde in henne så hon inte kunde ta sig framåt.
Fuckfingret såg jag senast i dag av Maradona på¨läktaren så det är väl inte så ovanligt direkt.
Och sa han typ dirty N whore så kan det finns en förståelse för agerandet. Sen vet man också att ingen åker till en psykakut för nöjes skull. Jag skulle tippa på att hon tyckte det var extremt obehagligt att bli förföljd av honom.

Att försvara Kawesa är inget lätt jobb med tanke på att allt finns dokumenterat. Ni två visar att hennes försvarsadvokat utför ett genialiskt arbete. Något duger ni till så tack för det.

Behövs knappast annat än de bilder som finns i fup för fällande dom, förhören gör varken till eller från för här kan man lungt säga att brottet är filmat. Skulle lätt kunna blivit Svergies första fup det här som gett fällande dom av endast bildmaterial.

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det måste ha gått fort. Så vem stod beredd med kamera för att filma. Eller är det T-banekameror som tagit bilderna?
.

Jag tror Kawesa och du har samma stora problematik med förståndet och tänket.
Citera
2018-06-27, 11:22
  #1653
Medlem
Är man mörkhyad i Sverige så är man kanske van vid rasistiska uttryck, hon kanske tyckte eller så sa han rasistiska ord till henne. Är man trött på förtryck kanske det är lätt att överreagera och i hennes fall som offentlig person haglar säkert hatet in via alla sociala kanaler, en liten händelse kan faktiskt få bägaren att rinna över.
Men vi får hoppas att rätten ger ett rättvist utslag så att alla inblandade kan gå vidare.
Citera
2018-06-27, 11:23
  #1654
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Rent allmänt, borde man inte kolla upp sådant innan man utser någon till partiledare? Internt inom partiet alltså.

Speciellt med tanke på att hon representerar allt var FI"asko" står för.
Citera
2018-06-27, 11:31
  #1655
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Först kan man tycka att "avgången" som partiledare var lite väl hårt, och själv tyckte jag att det verkade lite konstigt. Hon borde vara en stor tillgång för F!. Men sen när man tittar närmare på hur hon agerar, och framför allt hanterar olika sorters motgångar, är det inte så konstigt.

Hennes upprepade dragning av rasistkortet har nog alla i hennes närhet tröttnat på.

Hon brusar upp lätt, och det går inte att ha henne gapande och skrikande på partiledardebatter.

Ser sig själv som ofelbar, och har i både det här och i plagiatfallet ljugit trots överväldigande bevis.

En drama Queen av enorma mått. Verkar knappt något tillfälle där hon inte fiskar sympati eller hittar på märkliga utspel. Hon verkar spendera mängder av tid på sociala medier för att polera sin yta. Hennes Twitter är fylld av retweetade styrkekramar hon letat upp.

Visserligen är det F!, men någon förankring i verkligheten måste en ledare ha även där.

Oväntat, förstår jag men jag håller med dej i stora stycken. Det fanns ju anledning till hennes avgång som partiledare. Partiintresset måste komma först. Kan verka stridbar och rejäl till en början kanske. Men Gudrun misstog sej och agerade därefter. Hon fick ju en rejäl ersättare som leder partiet nu.

Men jag vidhåller att det är bra att hon försvarar sig mot rasism.
Citera
2018-06-27, 11:32
  #1656
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Är man mörkhyad i Sverige så är man kanske van vid rasistiska uttryck, hon kanske tyckte eller så sa han rasistiska ord till henne. Är man trött på förtryck kanske det är lätt att överreagera och i hennes fall som offentlig person haglar säkert hatet in via alla sociala kanaler, en liten händelse kan faktiskt få bägaren att rinna över.
Men vi får hoppas att rätten ger ett rättvist utslag så att alla inblandade kan gå vidare.

Att Kawesa är en lågbegåvad, rasistisk psykopat har ingenting med vad andra säger att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in