Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Jag kanske missförstod dig, men du skrev "Trump är nu så pass populär bland republikanska väljare och han börjar också bli populär i andra grupper"
Nej, jag visade Trumps "dagsform" kontra vad andra presidenter haft efter precis lika många dagar vid ämbetet. Dvs den aktuellaste siffran jämfört med motsvarande siffror för föregående presidenter. Inget "högst mot lägst" eller liknande. Och ingen har haft sämre resultat än just Trump som man kan se i länken. Tittade du inte på länken?
Sen går det säkert att hitta någon annan undersökning som visar marginellt andra resultat - men det förtar ju inte hur usla siffror Trump de facto har..
Det är missvisande att mäta populariteten vid samma tidpunkt i en presidency, det ser olika ut för alla. Jag tog GW Bush som exempel.
Högsta och lägsta gärna efter mandatperioden är rättvisast men nu gäller ju diskussionen nu.
Du får det till att han är genom tidernas mest impopuläre president, nixon låg närmast, genom att mäta dissatisdaction
Jag fick inte det genom approval rating.
Du vet också vad polls sa om att han skulle vinna valet.
Sen har vi ju SD febomenet i sverige. De som kom närmast i valet, sentio och yougov, citeras ju sällan av MSM som har sina egna oponionsinstitut och det skiljer sig en del i oponionssiffror mellan dom. Något liknande för trump ( har inte djuplodat ännu).
Han är väldigt populär bland republikanska väljare.
https://samnytt.se/historiskt-hogt-stod-for-donald-trump/
Sen börjar han bli populär hos andra grupper, ett par prominenta svarta ledar(gestalter) har hu gått ut med sitt stöd till honom.
Tycker fortfarande du glider