2018-06-25, 19:50
Medlem
barnets avatar
Ymer ut i första kvalomgången. Usch vad dåligt.
Citera
2018-06-25, 20:35
Medlem
Hoppas det inte var söderling effekten bara att han åker ut direkt på gräs må väl va.
Citera
2018-06-25, 21:14
Medlem
Hehe, Kevin Anderson är rankad 8a i världen och seedad lika högt i Wimbledon, han känns så malplacerad där uppe. Varit med så länge och bara varit en dussinspelare. Hade en bra lottning och form som gjorde att han lyckades i US open, sen har han hängt sig kvar på rankingen 😊
Citera
2018-06-25, 22:31
Medlem
Går tydligen en ATP-250 i Antalya, Turkiet parallellt med Eastborne.

Inget intressant startfält dock, Mannarino var förstaseedad såg jag..
Citera
2018-06-25, 23:08
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Går tydligen en ATP-250 i Antalya, Turkiet parallellt med Eastborne.

Inget intressant startfält dock, Mannarino var förstaseedad såg jag..

Jo, känns som en riktigt B-turnering, 100% fokus på Eastborne för min del
Citera
2018-06-25, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Jo, känns som en riktigt B-turnering, 100% fokus på Eastborne för min del

B-turnering var väl att ta i. En del bra namn med där utöver Mannarino. Det är ungefär som man kan förvänta sig i en 250 innan en slam.
Citera
2018-06-25, 23:18
Medlem
Citat:
Hehe, Kevin Anderson är rankad 8a i världen och seedad lika högt i Wimbledon, han känns så malplacerad där uppe. Varit med så länge och bara varit en dussinspelare. Hade en bra lottning och form som gjorde att han lyckades i US open, sen har han hängt sig kvar på rankingen 😊

Nu är du lite väl orättvis mot Kevin. Han har ju varit med i toppen i åratal nu och har faktiskt varit inne på topp-10 innan han tog sig till final i USO. Dessutom har han jobbat sig tillbaka efter skador, vilket också är imponerande. Sedan har ju en del spelare fallit bort den senaste tiden, p.g.a skador men också för att det sker en generationsväxling i toppen. Spelare som Raonic, Nishikori, Djokovic, Murray och Wawrinka har ju haft rejäla skadeproblem. Sedan så har spelare som Ferrer, Berdych och Tsonga tagit slut, mer eller mindre.

Helt logiskt att Anderson är där uppe, inget konstigt alls. Speciellt inte med tanke på hur otroligt bra han spelar.
Citera
2018-06-25, 23:22
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
B-turnering var väl att ta i. En del bra namn med där utöver Mannarino. Det är ungefär som man kan förvänta sig i en 250 innan en slam.

Hehe jo men tycker den känns mindre lockande och mindre intressant än Eastborne
Sen tycker jag i och för sig att var och varannan 250 känns som en B-turnering
Senast redigerad av Geographica 2018-06-25 kl. 23:24.
Citera
2018-06-25, 23:23
Medlem
Citat:
Nu är du lite väl orättvis mot Kevin. Han har ju varit med i toppen i åratal nu och har faktiskt varit inne på topp-10 innan han tog sig till final i USO. Dessutom har han jobbat sig tillbaka efter skador, vilket också är imponerande. Sedan har ju en del spelare fallit bort den senaste tiden, p.g.a skador men också för att det sker en generationsväxling i toppen. Spelare som Raonic, Nishikori, Djokovic, Murray och Wawrinka har ju haft rejäla skadeproblem. Sedan så har spelare som Ferrer, Berdych och Tsonga tagit slut, mer eller mindre.

Helt logiskt att Anderson är där uppe, inget konstigt alls. Speciellt inte med tanke på hur otroligt bra han spelar.

Nä, du har kanske rätt, tycker bara han känns så harmlös på något sätt, kanske är något med hans utseende. Sen så kändes det som han hade lite bananskal in till USO-finalen där han fick stordäng och såg ut som en amatör jämte Nadal.

Men jag ska ta tillbaka det lite. Gillar honom, och som du säger, han har varit högt upp på rankingen och nosat tidigare.
Citera
2018-06-26, 10:55
Medlem
Citat:
Nä, du har kanske rätt, tycker bara han känns så harmlös på något sätt, kanske är något med hans utseende. Sen så kändes det som han hade lite bananskal in till USO-finalen där han fick stordäng och såg ut som en amatör jämte Nadal.

Men jag ska ta tillbaka det lite. Gillar honom, och som du säger, han har varit högt upp på rankingen och nosat tidigare.

Känns lite som Isner, ganska grå som tennisspelare , lever mycket på servande, men man utnyttjar ju det man är bra på , och är väl inget fel med det, funkar ju uppenbarligen
Citera
2018-06-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Hehe jo men tycker den känns mindre lockande och mindre intressant än Eastborne
Sen tycker jag i och för sig att var och varannan 250 känns som en B-turnering

Jag tycker det är exotiskt med en grästurnering i Turkiet, så jävla oväntat egentligen

Citat:

Han är lite enformig i sitt spel, precis som de flesta andra är och det var tyvärr därför han inte hade någon chans mot Nadal i USO-finalen. Att inte lira S&V en enda gång mot en spelare som returnerar från läktaren är ju hjärnsläpp när man har en sådan serve. Nadal fick spela i sin behagliga zon hela matchen och där vinner ingen över honom, om man låter honom göra det.
Senast redigerad av terribilis 2018-06-26 kl. 11:15.
Citera
2018-06-26, 11:17
Medlem
Citat:
Jag tycker det är exotiskt med en grästurnering i Turkiet, så jävla oväntat

Håller med till 100%! 😊

Gillar också när saker har ett skimmer av anonymitet över sig.

Måste vara härligt ändå för de som är rankade lite lägre att slippa intervjuer, media och uppståndelse.

Fatta vara runt 80-90 på rankingen (och lyckas få en plats i turneringen), kanske tar sig förbi första omgången, får lite cash så man klarar närmsta månaderna med resor, omkostnader och lite lyxig tillvaro.

Och så går man ner till playan i Antalya, tar en öl, kanske har tjejen med sig, och så njuter man av att man har det där perfekta livet lite i smyg sådär!

Tror uppmärksamhet ich kändisskap bara har nackdelar egentligen. Men det får man ta om man är så 100%-igt dedikerad och bara lever för tennisen. Legendarer känner ju alltid kallelsen.

Jag brukar tänka på Baghdatis, han kändes som en skön livsnjutare som tyckte det blev för mycket ståhej kring den run han gjorde i AO(han kom väl till final där?)

Passar nog honom bättre att glida in på gräset i Turkiet och få lite "lagom" uppståndelse men mycket kärlek av publiken. Sen en bärs med polaren i turiststråken i Antalya, och inga autografjägare i högsta hugg i varje gathörn.

Hehe, låter jag som en romantisk fåne? Borde kanske bli fiktionsförfattare istället. 😉
Senast redigerad av ThinkTank111 2018-06-26 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in