2018-06-26, 12:08
Medlem
Måste säga det att jag tycker det är märkligt att Elias inte kan göra resultat på snabbare underlag, han har ju bra serve och bra fart i vissa grundslag också, nu tror jag i och för sig han vunnit en challenger på HC.
Gräs har han väl inte spelat så mycket på , men tycker samma där, skulle säkert underlätta , iallafall ranking mässigt om han kunde göra resultat mer kontunerligt och inte bara på grus mest.
Nu får ju iallafall ymers typ 2 veckor att träna in sig på båstadsgruset , challengern går ju veckan innan , svårt tro någon av dom spelar någon tävling innan dess.
Senast redigerad av pederN 2018-06-26 kl. 12:14.
Citera
2018-06-26, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Håller med till 100%! 😊

Gillar också när saker har ett skimmer av anonymitet över sig.

Måste vara härligt ändå för de som är rankade lite lägre att slippa intervjuer, media och uppståndelse.

Fatta vara runt 80-90 på rankingen (och lyckas få en plats i turneringen), kanske tar sig förbi första omgången, får lite cash så man klarar närmsta månaderna med resor, omkostnader och lite lyxig tillvaro.

Och så går man ner till playan i Antalya, tar en öl, kanske har tjejen med sig, och så njuter man av att man har det där perfekta livet lite i smyg sådär!

Tror uppmärksamhet ich kändisskap bara har nackdelar egentligen. Men det får man ta om man är så 100%-igt dedikerad och bara lever för tennisen. Legendarer känner ju alltid kallelsen.

Jag brukar tänka på Baghdatis, han kändes som en skön livsnjutare som tyckte det blev för mycket ståhej kring den run han gjorde i AO(han kom väl till final där?)

Passar nog honom bättre att glida in på gräset i Turkiet och få lite "lagom" uppståndelse men mycket kärlek av publiken. Sen en bärs med polaren i turiststråken i Antalya, och inga autografjägare i högsta hugg i varje gathörn.

Hehe, låter jag som en romantisk fåne? Borde kanske bli fiktionsförfattare istället. 😉

Baghdatis verkar skön , skulle gissa att han är från Cypern och att det inte är så långt från Turkiet spelar in lite, kanske åker hem någon dag innan han åker över till London lirar Wimbledon.
Citera
2018-06-26, 18:00
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Håller med till 100%! 😊

Gillar också när saker har ett skimmer av anonymitet över sig.

Måste vara härligt ändå för de som är rankade lite lägre att slippa intervjuer, media och uppståndelse.

Fatta vara runt 80-90 på rankingen (och lyckas få en plats i turneringen), kanske tar sig förbi första omgången, får lite cash så man klarar närmsta månaderna med resor, omkostnader och lite lyxig tillvaro.

Och så går man ner till playan i Antalya, tar en öl, kanske har tjejen med sig, och så njuter man av att man har det där perfekta livet lite i smyg sådär!

Tror uppmärksamhet ich kändisskap bara har nackdelar egentligen. Men det får man ta om man är så 100%-igt dedikerad och bara lever för tennisen. Legendarer känner ju alltid kallelsen.

Jag brukar tänka på Baghdatis, han kändes som en skön livsnjutare som tyckte det blev för mycket ståhej kring den run han gjorde i AO(han kom väl till final där?)

Passar nog honom bättre att glida in på gräset i Turkiet och få lite "lagom" uppståndelse men mycket kärlek av publiken. Sen en bärs med polaren i turiststråken i Antalya, och inga autografjägare i högsta hugg i varje gathörn.

Hehe, låter jag som en romantisk fåne? Borde kanske bli fiktionsförfattare istället. 😉

Jo om man ser det på det sättet låter det behagligt. Men när det kommer till grästennis är jag lite konservativ och traditionell. Vill gärna ha det som på Queens med en Viktoriansk arkitektur och mycket historia. Wimbeldon/Queens/Eastborne, grässtennis hör hemma i England.
I övriga turneringar gillar jag däremot variation.
Citera
2018-06-26, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Jo om man ser det på det sättet låter det behagligt. Men när det kommer till grästennis är jag lite konservativ och traditionell. Vill gärna ha det som på Queens med en Viktoriansk arkitektur och mycket historia. Wimbeldon/Queens/Eastborne, grässtennis hör hemma i England.
I övriga turneringar gillar jag däremot variation.

Det behövs mer grästurneringar på touren. Vilket till och med de som styr har insett, därav så har de tillkommit några på senare år. Vilket är mycket positivt.
Citera
2018-06-26, 18:38
Medlem
Geographicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Det behövs mer grästurneringar på touren. Vilket till och med de som styr har insett, därav så har de tillkommit några på senare år. Vilket är mycket positivt.

Ja definitivt. Som någon annan skrev så tycker jag Queens borde vara en Masters 1000 och det borde spelas ytterligare någon 500 turnering och sen kan Wimbledon kanske starta en vecka eller 2 senare än vad turneringen gör idag.
Citera
2018-06-27, 13:03
Medlem
Äckligt beteende av Wimbledon (och ITF) att seeda en 181 rankad spelare. Känns ju rättvist mot alla andra spelare som slitit för att få en seedning.
Citera
2018-06-27, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Ja definitivt. Som någon annan skrev så tycker jag Queens borde vara en Masters 1000 och det borde spelas ytterligare någon 500 turnering och sen kan Wimbledon kanske starta en vecka eller 2 senare än vad turneringen gör idag.

Håller med, att det inte finns någon masters på gräs är en skandal. Men jag tror faktiskt att det kommer att ändras snart (hoppas i alla fall) eftersom man har senarelagt Wimbledon, så nu finns det bra möjligheter för det.
Citera
2018-06-27, 13:57
Medlem
Vad hände med den där Marcus Willis? Hette han så?

Han som makalöst nog tog sig genom kvalet, och t.o.m förbi första omgången och fick möta Federer på centercourten.

Brittisk charmknutte som hade gett upp tennisen i princip men fick ett WC till kvalet.

Undra om det blev något mer För honom sen. Måste ju gett mersmak att möta Fed på det wimbledonska gräset på världens mest kända court..

Var det två år sen? Tror det var EM-tider då, så det låter rimligt i så fall.
Citera
2018-06-27, 19:04
Medlem
Citat:

Han som makalöst nog tog sig genom kvalet, och t.o.m förbi första omgången och fick möta Federer på centercourten.

Brittisk charmknutte som hade gett upp tennisen i princip men fick ett WC till kvalet.

Undra om det blev något mer För honom sen. Måste ju gett mersmak att möta Fed på det wimbledonska gräset på världens mest kända court..

Jag har för mig att han ställde upp i kvalet året efter men åkte ut, om jag inte minns helt fel. Han var rolig, han hade faktiskt gått upp ännu mer då. Han verkade gilla öl mer än tennis. Rätt skön snubbe att lyckas kvala in till Wimbledon i alla fall
Citera
2018-06-28, 15:23
Medlem
Citat:

Han var uppe kring 400 någon sväng, men nu är han nere på 828 på rankingen , han spelar fortfarande iallafall .
Citera
2018-06-28, 15:26
Medlem
Man märker det inte spelas så mycket på gräs, mycket skumma spelare framme i kvalfinal på herrsidan , inte så många seedade kvar heller.
Den där Napilotano som Elias förlorade emot är också i kvalfinal.
Citera
2018-06-28, 17:13
Medlem
Geographicas avatar
Checcinato lärde sig att hantera gräset snabbt, blott hans tredje gräsmatch idag men i tredje set spelade han riktigt bra. Det är klart det blir mycket tuffare motstånd i Wimbledon men det blir intressant att följa honom där och i semifinalen i Eastborne till att börja med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in