2018-06-25, 17:57
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
När du har vaknat framför datorn och kommit ut i livet lovar jag att du kommer se ett annat Sverige än den syn du nu har. Jag är inte med i något av det du räknade upp men ändå är jag med i #jagärhär. orsaken är att de gör så gott för samtalsklimatet på nätet. Något du kanske skulle titta närmare på.

På tal om att komma ut i livet och lämna datorn och facebook, det borde ni pröva någon gång.
Det måste vara väldigt krävande att sitta framför datorn eller paddan dagarna ut och sprida sitt hat.
Om du tror att ni gör något gott för samtalsklimatet visar ju bara på hur naiv du är.
Citera
2018-06-25, 18:00
Bannlyst
Citat:
När du har vaknat framför datorn och kommit ut i livet lovar jag att du kommer se ett annat Sverige än den syn du nu har. Jag är inte med i något av det du räknade upp men ändå är jag med i #jagärhär. orsaken är att de gör så gott för samtalsklimatet på nätet. Något du kanske skulle titta närmare på.

Dessa totalitärt lagda as.

Jag har levt i Sverige i 40 år och minns det gamla, det fina och det väl fungerande Sverige. Det var homogent vitt och det var bäst. Nu är Sverige sedan årtionden förrått, invaderat och gravt utnyttjat. Svenskarna har mött ett väldigt tragiskt öde. Det får bli att umgås med de sina så gott man kan och välja bort resten.
Citera
2018-06-25, 18:06
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag vet att det är svårt för många att hantera andra på ett moget sätt, men det brukar komma med tiden.

Ja, det är ungefär så jag menar som en del uttrycker sig. Det är osmakligt!
Du visar åter att du saknar både självinsikt och probleminsikt. Det som ”kommer med tiden” är givetvis att folk tröttnar på sådana som dig och skiter i dig eftersom du är irrelevant. Problemet just nu är att en massa mobbare av ditt slag tycks ha samlats i gruppen #jagärhär som har ett betydande inflytande i medier, politik och offentliga verksamheter. Det är dock uppenbart att vindarna håller på att vända och snart kommer det att vara en skam att förknippas med #jagärhär.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vad som är märkligt (eller kanske rent symtomatiskt) är ju att de som i denna tråden säger sig vara positiva till #jagärhär själva har en väldigt dålig ton och ibland till och med näthatar och kommer med osakliga personangrepp. Tråden blir på något sätt självbevisande när de rent kontraproduktivt bevisar tesen. Möjligen blir det lätt så när man är känslostyrd att den logiken passerar spårlöst förbi.
Ja, logik, analys och konsekvenstänkande tycks helt saknas. De tycks inte förstå att allt det som skrivs på webben ger spårbarhet och bevis. Speciellt tydligt blir det i denna tråd där det är lätt att följa diskussionen. De tycks vara så förblindade av tron på sin egen förträfflighet att de inte ens tänker på det. Det är fascinerande.
Citera
2018-06-25, 18:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkTank111
Fint! Bra research! Ska bli spännande att se hur tillmötesgående de är.

Någon särskild fråga ni vill ha svar på? Ni är nog mer insatta än jag.

Någon i tråden som ringt och pratat med någon?
En fråga som jag är nyfiken på är VAD följande innebär rent KONKRET:
Det #jagärhär har lyckats med är att konkretisera en enkel problemlösning som handlar om civilkurage: Att stärka människor i att reagera och stå upp när andra bli utsatta för hat och hot.

Att stoppa polariseringen och genom att ta den politiska diskussionen på ett sakligt sätt.

Samt att hindra spridning av desinformation genom att hjälpa andra med källor till faktagranskad information.
https://www.jagarhar.se/om-oss/

Det går att bryta ut en massa delfrågor från detta, exempelvis:
  • Hur definieras ”problemlösningen” och hur har den ”konkretiserats”?
  • Hur definieras ”hat” och ”hot”?
  • Hur tar man den ”politiska diskussionen på ett sakligt sätt”?
  • Vem avgör vad som är ”desinformation” respektive ”faktagranskad information” och på vilka grunder?
Det skulle vara väldigt intressant med klara och tydliga svar på dessa frågor tillsammans med konkreta exempel från verkligheten.
Citera
2018-06-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Dessa totalitärt lagda as.

Jag har levt i Sverige i 40 år och minns det gamla, det fina och det väl fungerande Sverige. Det var homogent vitt och det var bäst. Nu är Sverige sedan årtionden förrått, invaderat och gravt utnyttjat. Svenskarna har mött ett väldigt tragiskt öde. Det får bli att umgås med de sina så gott man kan och välja bort resten.

Det värsta är glömskefunktionen hos människan, man kan bokstavligen gå från himmel till helvete utan att någon riktigt märker det, om det sker väldigt gradvis.

Hade bilbrand utanför mitt fönster för ett par veckor sedan. Bor mitt i centrum i tryggaste stadsdelen i en medelstor stad, halv två på natten började det smälla och luktade för jävligt i bostaden, tittade ut, precis utanför fönstret brann 4 sv kommunens bilar, fan bad surrealistiskt. Tidigare berättade en tjej för mig om en gruppvåldtäkt som avslutades med knivstick i underlivet. Nu försöker hon få ihop sitt liv på annan ort. Men fy fan vad mörkt.
Citera
2018-06-25, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
På tal om att komma ut i livet och lämna datorn och facebook, det borde ni pröva någon gång.
Det måste vara väldigt krävande att sitta framför datorn eller paddan dagarna ut och sprida sitt hat.
Om du tror att ni gör något gott för samtalsklimatet visar ju bara på hur naiv du är.
Jag är mest utomhus nu. Jag sitter framför datorn några minuter sent varje kväll.

Du vet mycket väl att #jagärhär inte näthatar. Om vi gör det åker vi ut direkt. Det är inte bra att kalla varandra för "naiv" och liknande. Speciellt tråkigt är det när det inte är sant. Skall vi försöka med att sluta med sådant?
Citera
2018-06-25, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du visar åter att du saknar både självinsikt och probleminsikt. Det som ”kommer med tiden” är givetvis att folk tröttnar på sådana som dig och skiter i dig eftersom du är irrelevant. Problemet just nu är att en massa mobbare av ditt slag tycks ha samlats i gruppen #jagärhär som har ett betydande inflytande i medier, politik och offentliga verksamheter. Det är dock uppenbart att vindarna håller på att vända och snart kommer det att vara en skam att förknippas med #jagärhär.
Jag ler när jag läser ditt inlägg när jag vet att du själv vet att det du skriver inte stämmer. Men du får ha den åsikten för mig men säg den inte högt om du vill slippa bli tittad snett på.

Citat:
Ja, logik, analys och konsekvenstänkande tycks helt saknas. De tycks inte förstå att allt det som skrivs på webben ger spårbarhet och bevis. Speciellt tydligt blir det i denna tråd där det är lätt att följa diskussionen. De tycks vara så förblindade av tron på sin egen förträfflighet att de inte ens tänker på det. Det är fascinerande.
Lägg märke till att alla här som är positiva till #jagärhär inte är medlemmar och kan således uttrycka sig hur de vill även om de uttrycker sig som du, dvs väldigt illa om människor som bara vill få ett bättre klimat på nätet.
Citera
2018-06-26, 00:22
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag ler när jag läser ditt inlägg när jag vet att du själv vet att det du skriver inte stämmer. Men du får ha den åsikten för mig men säg den inte högt om du vill slippa bli tittad snett på.
Det är ingen åsikt att #jagärhär har stark förankring inom medier, politik och offentliga verksamheter som bedriver aktivism för en omöjlig politik som gradvis förstör landet – det är fakta och denna tråd är full med bevis på detta. Mats Leijon har dessutom uttryckt det väldigt tydligt på sin blogg:
Citat:
Vi har också ett stöd hos allmänheten. I stort sett varenda journalist, författare, musiker, konstnär, skådespelare, och frivilligarbetare som deltar i den offentliga debatten, stödjer oss.
https://gubbgnall.wordpress.com/2017/12/06/hatkampanjen-mot-jagarhar/

Det är mindre nogräknade politiker, tjänstemän, medier och kändisar i osund symbios som har fört folk bakom ljuset och skapat det kaos som blir allt tydligare i Sverige, se vidare mitt inlägg 2017-12-14:
(FB) Grupp mot näthat - #jagärhär (Facebook, Twitter etc)
Citera
2018-06-26, 07:22
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Jag är mest utomhus nu. Jag sitter framför datorn några minuter sent varje kväll.

Du vet mycket väl att #jagärhär inte näthatar. Om vi gör det åker vi ut direkt. Det är inte bra att kalla varandra för "naiv" och liknande. Speciellt tråkigt är det när det inte är sant. Skall vi försöka med att sluta med sådant?

Jag önskar det vore sant men det är långt från sanningen. Det är erat hat som driver medlemmarna och det märks tydligt i era aktioner och kommentarer.
Citera
2018-06-26, 14:17
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte förstå, eller rättare sagt folk tycker inte så. Däremot tycker näthatare och sådana som inte klarar av ett vårdat språk så. Var det den kategorin av marginaliserat "folk" du menade?

#Jagärhär är ju själva en bunt näthatare. De hatar ofta om blekfeta vita män som röstar på SD för att ta ett exempel.

På vilket sätt är det hatet bättre än annat?
Citera
2018-06-26, 14:18
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Har admin på detta forum ansvar för hur medlemmar på Flashback beter sig? Samma fråga kan man ställa till hundratals organisationer och alla kommer svara att de inte har ansvar för vad folk gör privat.

#jagärhär är en vänlig organisation som gör mycket gott på nätet. Vi har i våra regler klara att vi inte får bära oss illa åt osv. Det hjälper inte hur många gånger man pådyvlar en organisation sitt eget omdöme. #jagärhär kommer att vara det den är ändå!

Hur gör man gott genom att näthata och sprida polarisering menar du?
Citera
2018-06-26, 17:09
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
#Jagärhär är ju själva en bunt näthatare. De hatar ofta om blekfeta vita män som röstar på SD för att ta ett exempel.

På vilket sätt är det hatet bättre än annat?

Precis!, grova hån, förlöjligande och hat mot "Svärjevenner" är allmänt accepterat i gruppen och massupplikas genast av deras svans.
Man kan ju fråga sig hur det hjälper att skapa ett bra debattklimat på nätet?
Och ofta ser man på trådar som handlar om SD hur svansen deras triggar och provocerar fram reaktioner dom vill ha som dom sedan kan kalla näthat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in