2018-06-25, 15:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Poängen är att AfS har en "produkt" som är väsentligen annorlunda än såväl SD som sju-juntan. Något som det finns en mycket bred resonansbotten för hos svenska folket; som är i resonans med folks autentiska känslor (*).

(*) AfS har alla de objektiva förutsättningarna att bli Sveriges viktigaste parti i detta århundrade. Den enda öppna frågan är om de månne har lagt upp en för kort spurtsträcka för just det här valet.

Ja AfS är bland annat mer liberalt i ekonomiska frågor och mer radikalt i nationalistiska frågor än vad SD är. Om det finns "resonansbotten" för det vet vi inte. I det eknomiska tror jag SDs linje har en större möjlig väljarbas. I det nationalistiska har SD definitivt en större bas rent demografiskt då de har följare med invandrarbakgrund som aldrig kommer rösta AfS.

Personer med svensk bakgrund utan nära och kära som har utländsk bakgrund eller har några adopterade barn?; ca 50 % av befolkningen? Om ens det?

Hur många av de som kan tänkas bli radikalt nationalistiska? 50 %? kvar är totalt 25 %.

Hur många av de är traditionell ekonomisk höger, gammelmoderater och nyliberaler som vill ha platt skatt? 25 %?

AfS har en maximal väljarbas på 7 %.

Lyckas ni tillsammans med etablissemanget och EXPO krossa SD går deras väljare någon annan stans men inte till AfS. Speciellt om det syns att AfS ligger bakom; då blir de förrädarna för den nationella rörelsen.
Citera
2018-06-25, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Det är inte bra att TV4 och andra propagandakanaler tror sig ska kunna bestämma.

Men det är bra att AFS syns bakom fiendens gränser, det är det enda jag gillar med att propagandakanalerna ger dem spotlight.

Double edged sword, både bra och dåligt.

Idag är nästan all exponering i MSM bra exponering. De flesta i riket vet inte om att AfS existerar. Om de får höra talas om partiet så är det ett steg åt rätt håll, även om det är via negativ och fientlig mediabevakning.
Senast redigerad av Tumidanda 2018-06-25 kl. 15:17.
Citera
2018-06-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja AfS är bland annat mer liberalt i ekonomiska frågor och mer radikalt i nationalistiska frågor än vad SD är. Om det finns "resonansbotten" för det vet vi inte. I det eknomiska tror jag SDs linje har en större möjlig väljarbas. I det nationalistiska har SD definitivt en större bas rent demografiskt då de har följare med invandrarbakgrund som aldrig kommer rösta AfS.

Personer med svensk bakgrund utan nära och kära som har utländsk bakgrund eller har några adopterade barn?; ca 50 % av befolkningen? Om ens det?

Hur många av de som kan tänkas bli radikalt nationalistiska? 50 %? kvar är totalt 25 %.

Hur många av de är traditionell ekonomisk höger, gammelmoderater och nyliberaler som vill ha platt skatt? 25 %?

Lyckas ni tillsammans med etablissemanget och EXPO krossa SD går deras väljare någon annan stans men inte till AfS. Speciellt om det syns att AfS ligger bakom; då blir de förrädarna för den nationella rörelsen.

Du är lite förvirrad och överskattar kraftigt svenska folkets intelligens, kompetens och engagemang. De flesta bryr sig inte om det mesta. De är styrda helt av känsloimpulser och flockmentalitet. Om SD av någon anledning tappar eller går åt skogen så finns idag bara AfS och NMR bortanför och utanför SD. Folk kommer välja något av dessa två, eller kanske båda beroende på hur man ställer upp i framtida val. De kommer oftast inte gå tillbaka till sjuklövern.
Citera
2018-06-25, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Idag är nästan all exponering i MSM bra exponering. De flesta i riket vet inte om att AfS existerar. Om de får höra talas om partiet så är det ett steg åt rätt håll, även om det är via negativ och fientlig mediabevakning.
Vi kör på det...de lär ju knappast vara mer pantad än vad jag är.
Citera
2018-06-25, 16:12
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Yttrandefriheten i Sverige var länge större än i många europeiska länder. Nu rör vi oss i snabb takt förbi dem. Storbritannien och Tyskland är fortfarande värre men....

Vad kan vi dra för slutsats att SD inte censureras?
Ungefär så ja…(vänl. se Tumidanda:s kommentar nedan)

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Slutsatsen är att SD är helt korrupt och ofarligt och att makten har valt att kanalisera folkets missnöje och oro till harmlösa SD. SD är kontrollerad låtsasopposition.
Det var i princip det jag påpekade i Kasselstrands nya skvallertråd när oseriösa nicket wwr – även – var där och försökte smutsa ned samt förtala Kasselstrand & AfS. Vår korrespondens raderades dock av Mod. Men jag har fortfarande ej fått ngt trovärdigt svar på frågan:

På vilka punkter och på vilket sätt har denna - tidigare av wwr påstådda - ”SD-kontrollerade opposition” i sådana fall bättrat sig, sen sist?

Varför skulle inte längre SD vara fortsatt kontrollerad opposition? (…och istället AfS påstås ha övertagit den rollen enligt oseriösa nicket wwr).
Citera
2018-06-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Ungefär så ja…(vänl. se Tumidanda:s kommentar nedan)

Det var i princip det jag påpekade i Kasselstrands nya skvallertråd när oseriösa nicket wwr – även – var där och försökte smutsa ned samt förtala Kasselstrand & AfS. Vår korrespondens raderades dock av Mod. Men jag har fortfarande ej fått ngt trovärdigt svar på frågan:

På vilka punkter och på vilket sätt har denna - tidigare av wwr påstådda - ”SD-kontrollerade opposition” i sådana fall bättrat sig, sen sist?

Varför skulle inte längre SD vara fortsatt kontrollerad opposition? (…och istället AfS påstås ha övertagit den rollen enligt oseriösa nicket wwr).

Inga seriösa människor tror att SD är något annat än kontrollerad opposition. Om SD hade hotat sytemet så hade trycket även utifrån Sverige varit hårt för att man skulle motarbeta SD på alla sätt. Minns hur Gyllene Gryning i Grekland har behandlats av globalistregimen i Grekland, efter order och instruktioner från vissa intressegrupper i USA och EU.
Citera
2018-06-25, 16:43
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Det är inte ”liberalism” att motsätta sig ett kryptobolsjevistiskt ekonomiskt system som det svenska. Liberaler omhuldar dessutom frihandel och det kriminella banksystemet. Det gör inte AfS.
Citera
2018-06-25, 16:44
Medlem
Citat:
Varför tror du "skandaler" inom SD skall gynna AfS? Om väljare lämnar SD kan de gå tillbaka till sjupartiet (Väldigt få), de kan gå till "soffan", de kan gå till MED. Det kan även bildas nya partier i resterna av SD. Kent Ekeroth skulle kunna bilda ett nytt parti i morgon och på fredag har det sprungit om AfS och gjort AfS till historia. Skulle han få med sig Jomshof och andra så kan de ta halva SD. AfS kommer också totalt drunkna i mediebruset om etablissemanget lyckades splittra SD. ALLT skulle handla om det. Vill ni hamna i medieskugga? Jag tycker många av er AfS supportrar resonerar väldigt ologiskt. OK att man är entusiastisk för sitt parti men man får ju vara realistisk.

Jag vet inte om du svarade på fel inlägg, men jag har inte spekulerat i någon skandal med Jomshof och/eller Ekeroth.

Istället påpekar jag att populistiska partier i allmänhet har svårt att leva upp till den systemförändring dess väljare förväntar sig och att SD i SYNNERHET har signalerat att man inte alls står för det som gemene sympatisör förletts att tro.

Ta dig själv, som i samband med Staffanstorp uttryckte en ilska mot "rasism mot svenskar" och reagerade på den där bilden på SSU, med alla afrikanska män.

Du inser att du inte har något att hämta i SD, hoppas jag? Eftersom den blonda hästsvansen har med BIOLOGI att göra, har den ingen med svenskhet att skaffa, varför "svennehoran" inte riktigt kan försvaras med SD:s antirasistiska begreppsapparat - till skillnad från utsatta fotbollsproffs.

Inte heller kan du veta att de där afrosvenskarna inte är fullt assimilerade kultursvenskar, enligt Mattias Karlssons doktrin. Och borde skämmas för dina fördomsfulla antaganden.

Antingen får du sköta din inre kampanj för renhållning mot rasism bättre, eller inse att det finns en dissonans mellan dig och ditt parti. Du är inte ensam och om du "radikaliseras" till min position, kommer du inte vara den första att göra det.
Citera
2018-06-25, 17:09
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
I det nationalistiska har SD definitivt en större bas rent demografiskt då de har följare med invandrarbakgrund som aldrig kommer rösta AfS.

Det finns garanterat människor med utländsk bakgrund som kommer rösta på AfS. Precis som man för ett antal år sedan sa samma sak om SD och väljare med utländsk bakgrund.
Citera
2018-06-25, 17:26
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Vad ska vi dra för slutsatser av det? Ett förtäkt löfte om att de ska presentera något, eller att de inte har något? Precis ALLA dagar ör bra för saftiga avslöjande. Eller har han gjort en statsministerkandidat klädsam självförminskning: -nej jag aspirerar inte på posten, upp till valberedningen.

Mathias Wåg skriver till någon på twitter "Du läste aldrig artikeln på Nyheter idag annat än rubriken väl?"

Och för min del gäller precis det (ger inte bort ens ett sketet korvöre till Chang Frick). Läste du själv något mer än rubriken? Chang Frick bluffar i sina rubriker för att han jagar klick och pengar.

Sen ser tektonikplattornas skavande likadant ut likväl. Men sannolikheten att Mathias Wåg kommer att hjälpa till sjönk härmed till försumbara nivåer. Men landskapet ser fortfarande likadant ut. Det ögonblicket som det går in i det allmänna medvetandet att Jimmie ska bytas ut mot Bieler, så kommer SD att sjunka som en sten.

Om man ska bedöma Kasselstrand & Co. så är det antingen så att de lider av hybris och har huvudena uppe bland molnen (med tanke på hur illa de sköter vissa saker). Eller så är det så att de sitter inne på någon stor grej (det borde finnas många) som de tänker släppa under Almedalsveckan, som har stor potential att rasera korthuset SD. Och att det är det som självsäkerheten bottnar i.
Citera
2018-06-25, 17:29
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

AfS är det partiet som sätter svenskarna i centrum; det partiet som ser som sitt uppdrag att regera i svenskarnas intresse. Detta är en mycket gedigen resonansbotten.

Som Kasselstrand sa: "Om du inte förstår att du regerar på svenska folkets uppdrag, så spelar det inte ens någon roll vilken ideologi du har." (fritt från minnet från någon av intervjuerna som ni hittar i min signatur)
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-25 kl. 17:40.
Citera
2018-06-25, 18:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Men lär dig av den resa SD har gjort. På sikt kan även AfS göra samma resa. Tror du att det politiska programmet kommer vara exakt detsamma idag som 2026?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in