Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Varför tror du "skandaler" inom SD skall gynna AfS? Om väljare lämnar SD kan de gå tillbaka till sjupartiet (Väldigt få), de kan gå till "soffan", de kan gå till MED. Det kan även bildas nya partier i resterna av SD. Kent Ekeroth skulle kunna bilda ett nytt parti i morgon och på fredag har det sprungit om AfS och gjort AfS till historia. Skulle han få med sig Jomshof och andra så kan de ta halva SD. AfS kommer också totalt drunkna i mediebruset om etablissemanget lyckades splittra SD. ALLT skulle handla om det. Vill ni hamna i medieskugga? Jag tycker många av er AfS supportrar resonerar väldigt ologiskt. OK att man är entusiastisk för sitt parti men man får ju vara realistisk.
Jag vet inte om du svarade på fel inlägg, men jag har inte spekulerat i någon skandal med Jomshof och/eller Ekeroth.
Istället påpekar jag att populistiska partier i allmänhet har svårt att leva upp till den systemförändring dess väljare förväntar sig och att SD i SYNNERHET har signalerat att man inte alls står för det som gemene sympatisör förletts att tro.
Ta dig själv, som i samband med Staffanstorp uttryckte en ilska mot "rasism mot svenskar" och reagerade på den där bilden på SSU, med alla afrikanska män.
Du inser att du inte har något att hämta i SD, hoppas jag? Eftersom den blonda hästsvansen har med BIOLOGI att göra, har den ingen med svenskhet att skaffa, varför "svennehoran" inte riktigt kan försvaras med SD:s antirasistiska begreppsapparat - till skillnad från utsatta fotbollsproffs.
Inte heller kan du veta att de där afrosvenskarna inte är fullt assimilerade kultursvenskar, enligt Mattias Karlssons doktrin. Och borde skämmas för dina fördomsfulla antaganden.
Antingen får du sköta din inre kampanj för renhållning mot rasism bättre, eller inse att det finns en dissonans mellan dig och ditt parti. Du är inte ensam och om du "radikaliseras" till min position, kommer du inte vara den första att göra det.