2018-06-24, 19:32
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nu är alla min barn vuxna och utflugna men jo, de hade en period med mig också. Jag var den tyranniske fadern och den som hindrade dem från att leva livet. Så jag tror att jag kan göra avvägning i ämnet. Jag har lärt mig att ni vill ha källor och därför meddelar jag att informationen kommit från barnen men de vuxna som jag pratat med i kretsen har ju inte varit blinda, nu i efterhand pyser det ut saker som man sett men valt att blunda inför. Jag vet inte om hon var en dålig mor men jag hör ju vad hennes nära vänner säger och det finns ju en del situationer som dessa tycker varit anmärkningsvärda.
Jag försöker bidra med det jag hör från kretsen men det är uppenbarligen svårsmält så jag lägger gärna ner. Jag har ingen dold agenda eller vinstintresse i att svartmåla en avliden, jag försöker bara bidra med en mer nyanserad bild än den många läser om i blogg, sociala medier eller loggar.
Håll ut Schazz det behövs en nyansering av den osunda madonnabilden som sprids. Hela bilden behövs om vi ska kunna förstå dom psykosociala skeenden som lett fram till LWs död.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-24 kl. 19:35.
Citera
2018-06-24, 19:35
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Ajaj... när inte ens kakor hjälper😳...jag ska ta och läsa ännu lite mer i den andra tråden, har lite funderingar.

Ja, snälla gör det. Känns som en stor garnhärva att reda ut och jag kan varken sy eller sticka.
Citera
2018-06-24, 19:37
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håll ut Schazz det behövs en nyansering av den osunda madonnabilden som sprids. Hela bilden behövs om vi ska kunna förstå dom psykosociala skeenden som lett fram till LWs död.

Nyfiken på ditt inlägg, förstår jag dig rätt att du tror att detta har att göra med hennes död?
Hur hon var som mor?
Citera
2018-06-24, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, snälla gör det. Känns som en stor garnhärva att reda ut och jag kan varken sy eller sticka.
Kommer ge mig ikast med det tidig natt efter skymningen när huset tystnat och bara katten och jag är vakna...
Citera
2018-06-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Haha min första deckarförfattare. Slök alla jag fick tag på fr o m jag var 9 år .

Borde väl inte vara så svårt att ta reda på om dottern har adhd iaf? Blir ju en liten bekräftelse åtminstone på att vi inte är helt fel ute.

Vet dina källor något om det Schazz?

Kan du sluta skriva om Lenas barn!? om hon har adhd eller inte, det har ingenting med mordet att göra!

Skvallerkärring!
Citera
2018-06-24, 19:43
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrZirkus
Kommer ge mig ikast med det tidig natt efter skymningen när huset tystnat och bara katten och jag är vakna...

Fokusera i synnerhet på en dam i tråden som menar på att hon vet vem mördaren är. Hon har inte synts till sedan 5/5.
Intressant med tanke på att hon inte verkar ha haft så långa pauser från FB förut.
Citera
2018-06-24, 19:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Fokusera i synnerhet på en dam i tråden som menar på att hon vet vem mördaren är. Hon har inte synts till sedan 5/5.
Intressant med tanke på att hon inte verkar ha haft så långa pauser från FB förut.
Mmm... men inte mördaren i detta fall
Citera
2018-06-24, 19:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Kan du sluta skriva om Lenas barn!? om hon har adhd eller inte, det har ingenting med mordet att göra!

Skvallerkärring!

Det vet du ej. Nu är det flera användare här som har denna teori och jag vill få den antingen bekräftad eller dementerad.
Skulle inte kunna stå ut med mitt samvete om det var rätt spår och jag valde att inte kolla upp det.
Att be om ett par enkla svar tycker inte jag är för mycket begärt. Det är frivilligt att svara eller inte.
Citera
2018-06-24, 19:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmm... men inte mördaren i detta fall

Men bl.a. motivet. Och flera ledtrådar till mördaren i denna tråd, bl.a. att det är en man. Med ett ärr i höger handflata.
Citera
2018-06-24, 19:52
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Kan tipsa om kanalen Investigation Discovery (den finns numera i Sverige också). Man lär sig hur mycket som helst om utredningsarbete, rättsläkare och vad de kan få fram o.s.v.

Tack för tipset! Måste varit den kanalen syrran inte kunde sluta prata om på midsommar. Hon glömde t.om. bort att äta jordgubbar. Ska försöka få fatt i den. Jag har mycket att lära. Intressant
Citera
2018-06-24, 19:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men bl.a. motivet. Och flera ledtrådar till mördaren i denna tråd, bl.a. att det är en man. Med ett ärr i höger handflata.
Nej, det var ett möjligt kännetecken på mördaren i Linköping som såvitt jag vet avhandlas i en egen tråd. Ni får väl tipsa polisen om att det bara är att topsa de män som nämnts som misstänkta i denna tråd och se om de får en matchning... eller om de bara avfärdar er som konspiratoriska stollar?
Min gissning på utfallet ger jag inga odds på.
Citera
2018-06-24, 19:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Jag har inte hängt med de sista, mördaren i den här tråden eller Lkpg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in