Citat:
Ursprungligen postat av
Schazz
Nu är alla min barn vuxna och utflugna men jo, de hade en period med mig också. Jag var den tyranniske fadern och den som hindrade dem från att leva livet. Så jag tror att jag kan göra avvägning i ämnet. Jag har lärt mig att ni vill ha källor och därför meddelar jag att informationen kommit från barnen men de vuxna som jag pratat med i kretsen har ju inte varit blinda, nu i efterhand pyser det ut saker som man sett men valt att blunda inför. Jag vet inte om hon var en dålig mor men jag hör ju vad hennes nära vänner säger och det finns ju en del situationer som dessa tycker varit anmärkningsvärda.
Jag försöker bidra med det jag hör från kretsen men det är uppenbarligen svårsmält så jag lägger gärna ner. Jag har ingen dold agenda eller vinstintresse i att svartmåla en avliden, jag försöker bara bidra med en mer nyanserad bild än den många läser om i blogg, sociala medier eller loggar.
Inte min mening att kritisera dig.
Du , precis som jag har hört saker från inblandades bekanta. Du om LW och jag om SD.
Det är inte lätt att vara tonårsförälder och det verkar vi båda ha erfarenhet av.
Man får nog ta lite av båda sidor angående LW:s föräldraskap.
Det kanske har förekommit anmärkningsvärda situationer som hon hanterat mindre bra och barnen i sin tur överdrivit pga att de är tonåringar.
Självklart fortsätt och bidra med det du vet!
Oavsett vad förtjänar ingen att tas ur livet och inga barn ska behöva förlora sin mor så tidigt