Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag TROR att den enskilde bara kan bestrida eventuell häktning, restriktioner och dylikt. Inte misstankegrad.
Hade SD t.ex. haft reseförbud nu under tiden han är skälig misstänkt kunde han överklagat det eller andra dylika restriktioner.
Ja det är så jag också tror; att bara 'konkreta' beslut är det som kan överklagas. Tex beslutet att ta SD:bil i beslag (om de nu har gjort det): finns skälig misstanke enl deras bedömning så får de ta bilen och den åtgärden kan SD formellt klaga på men inte själva misstanken som sådan.
Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Det står längst ner på häktningsbeslutet sid2 att det går å överklaga till HovR, taget ur minnet.
Vet inte om jag hinner leta upp det, finns i tråden.
Ok, du menar då alltså 'det andra' beslutet från TR; det att han inte längre skulle vara häktad? Det första beslutet, att han häktades, kunde ju överklagas.
Denna fråga är ju nog inte den viktigaste för fallet men ändå bra, för allmänbildningen om inte annat, om den kan klargöras. Kunskap är ju makt, sägs det.🤔
O bra o veta vad man kan göra den dag man själv blir delgiven 'skälig misstanke'.😧
Citat:
Ursprungligen postat av
Handlr
Hmm JordGubbsFlickan igen, att hon skulle vara död ?
Kan du utveckla detta?