[quote=Strix m/94|64440602]
Citat:
Den perfekt lösningen på att slippa få oönskade barn är - ha inte sex då!
Den perfekta lösningen på att slippa få en oönskad fru är - gift Dig inte!
Jag drar mig till minnes Jim Carreys juridiska råd till en person som vill slippa hamna i fängelse:
https://www.youtube.com/watch?v=ovwxBrIBj1w
Jepp och alla kulturer som gjort det olagligt ha sex före äktenskapet har ju varit extremt lyckade , eller hur uven!
men visst vi kan ju återinföra detta om detta med att rädda befuktade ägg nu är så extremt av vikt för dig.
Vad sägs om 5 ås straffarbete för alla som ertappas med att ha sex före äktenskapet?
Vi får självfallet utöka alla våra "straffarbetsanläggningar" från 0 till kanske ptja! runt 500 st? men det är det väl värt uven! Låt oss slösa några hundratalet miljarder på att utöka våra STRAFF!
Härliga konservativa tider!
Citat:
Med tanke på att så gott som alla de där 47000 befinner sig i andra länder än Sverige, så skall man nog inte utesluta knölpåkstvånget (motsv) i en hel del fall. Jämför med fenomenet balkongflicka.
Emellertid kan man med fog tänka sig att huvuddelen av dessa fall inträffar i länder med antingen en brist på preventivmedel, eller dominerat av märkliga (och felaktiga) religiositeter, eller en kombination av detta. Därtill har Sverige, till skillnad från många andra länder ett utbyggt socialt skydddsnät.
Alla länder ska ju enligt dig ha den "goda moralen" att återinför abortförbud för kvinnor.
Så ? Dessa 47 000 fall lär ju då utökas med alla de där som överlevde de illegala aborterna och som lever i just hederskulturerà la "balkonger"
Är runt 22 miljoner illegala aborter som utförs per år i välden uven. Lägg sen till all världen legala Do your math!
Citat:
Det är inte män som blir gravida, det är inte män som sitter på hela makten över aborter. Som Du vet ålägger jag män - inklusive mig själv - ett stort ansvar i dessa sammanhang, men vi kan inte ta över graviditetsfunktionen.
vet du uven, det är inget vidare bra skäl ta bort aborträtt: för att bara kvinnor har den möjligheten/ makten!
Get it?...det klingar inte speciellt snyggt så jag tycker du ska ta bort det argumentet.
Citat:
Det kanske låter märkligt, men jag har också varit tonåring. Inte orsakade jag några oönskade (eller önskade) graviditeter. Som gift man sedan 10+ år, så skulle man nog kunna tänka sig att jag har i alla fall en aning om hur sex fungerar. Jag har till och med lyckats (nåja :-)) ordna med önskad graviditet.
nej, men alla är inte du, uven.
Citat:
Vi kan tydligt se varthän den där frivilligheten för oss - till toppen av världens aborttal. Det är inget bra betyg för frivillighet, utan det tycks behövas en dos struktur och moral också. I ett bra samhälle tänker man inte enbart på kvinnors bekvämlighet utan också på respekten för människolivet - det människoliv som enligt biologin börjar i moderlivet genom konceptionen. Alldeles oavsett vad människor anser, så bör vissa moraliska principer upprätthållas och samma vänster som använder folkviljan som hävstång i abortfrågan, har inge problem att gå på tvärs med samma folkvilja i andra sammanhang - den enda gemensamma nämnaren är att man i alla lägen avser skada folk och land.
nej vi är inte alls i någon topp. Sen är det inte frågan kvinnors "bekvämlighet". Ha barn eller inte ha barn är ingen fråga om bekvämlighet.
Du kan tjata om din moral och principer i det oändliga, du kommer inte få människor att sluta ha sex, du kommer inte få preventivmedel att funka till 100% i alla lägen och du kommer inte få människor att sluta vara människor som begår misstag.
Inte heller kan du tvinga människor att bli bra och kärlekfulla föräldrar och partners om de av själ och hjärta hatar hela situationen.
Inget av detta funkar, och har aldrig funkat.
Därför måste man välja det samhälle som ger bäst utfall, skapa flest lyckliga harmoniska människor och det är alla gånger mitt. Inte ditt.