Citat:
Ursprungligen postat av
El-Duderino
Beträffande Durmaz-utspelen så tycker jag att de känns omogna. Oavsett om man skriver i affekt eller försöker lyfta fram en politisk poäng angående medias dubbelmoral så framstår de som tölpaktiga och småsinta när de skriver dylika saker. Hemma i tv-soffan kan man få skrika vad som helst, jag satt själv och svor över Durmaz insats, men är man en aspirerande riksdagskandidat borde man väga sina offentliga uttalanden på guldvåg. ”Sverige bytte in mångfald i slutet av matchen och blev i vanlig ordning straffade”. Jag tycker tweeten är generaliserande och pöbelaktig. Durmaz som en personifiering av mångkulturens misslyckande, man borde hålla en värdigare nivå än så.
När "värdighet" används som slagträ på det här sättet handlar det nästan alltid om att någon har tryckt på något som motparten inte kan hantera. "Du får inte använda det argumentet, det är inte värdigt!"
Bemöt det han skrev om det innehöll något felaktigt, i stället för att greppa efter halmstrået "värdighet".
Durmaz har inte i svenska landslaget att göra. Han identifierar sig inte med ett svenskt landslag, utan använder det bara för att gynna sin karriär. Janne Andersson misslyckades med att ta ut det bästa
laget när han släppte in Durmaz, helt oavsett spelarens individuella kvalitéer. Han släppte in mångfald och det handikappade det svenska laget, på så vis är det betecknande för dagens Sverige även i ett större perspektiv.
Det är inte ovärdigt att påpeka, tvärtom är det ovärdigt att kräva att det ska förtigas.