2018-06-24, 14:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Ja det är tydligt det, det kan ju inte ha varit bråk jämt.

Det tror jag också, har man själv stark vilja kan ju barnen ha ärvt det och då kan det ju bli konflikter. Behöver ju inte betyda att barn inte älskar förälder och vice versa.
Citera
2018-06-24, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Något måste ju åklagaren ha, frågan är hur tunt det är.
En sak till är att SD har möjlighet att överklaga "skäligen misstänkt" till HovR.
Så har inte skett, antagligen på advokatens inrådan, så vad fan har dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jo, det kan man verkligen undra.
Jag har inte sett någon rapportera om överklagan i Målnummer B2705-18.

Men TR:s beslut att försätta SD på fri fot klassas nog som ett heltigenom för honom gynnande beslut så det är nog inte överklagansbart, från hans sida.
Och tror inte det är möjligt att särskilt överklaga en misstankegrad.

Polis/åkl har nog rätt (på gott o ont) att misstänka vem dom vill i den grad de anser passande.
Men vet inte säkert hur det funkar ang vilka möjligheter man som enskild har att bestrida en grad av misstanke.
Citera
2018-06-24, 14:08
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Tonårsfåglar var en gång minisar och mina källor säger att de under en lång tid varit utsatta för kränkningar av sin mor. Det är alltså inte kopplat till frigörelse och hormoner.

Behandlade hon barnen någorlunda lika? Millimeterrättvisa är ju svårt/omöjligt att uppnå förstås.
Citera
2018-06-24, 14:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men TR:s beslut att försätta SD på fri fot klassas nog som ett heltigenom för honom gynnande beslut så det är nog inte överklagansbart, från hans sida.

Polis/åkl har nog rätt (på gott o ont) att misstänka vem dom vill i den grad de anser passande.
Men vet inte säkert hur det funkar ang vilka möjligheter man som enskild har att bestrida en grad av misstanke.

Jag TROR att den enskilde bara kan bestrida eventuell häktning, restriktioner och dylikt. Inte misstankegrad.
Hade SD t.ex. haft reseförbud nu under tiden han är skälig misstänkt kunde han överklagat det eller andra dylika restriktioner.
Citera
2018-06-24, 14:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Men storebror var ju bara 12-13 år när detta inlägg skrevs eller? Om det var 2014. Han var inte särskilt stor han heller.

Och vad menas med att syster och lillebror är SKRUTTIGA? Betyder det sjuka?

Tillräckligt stor för att passa sina småsyskon en stund när de sover i alla fall.

Jag har en som blir tolv i år och hade hon haft småsyskon skulle hon lugnt kunnat passa dem. Hon har inga problem med att vara hemma ensam en stund, snarare tvärtom(hon tycker det är mysigt).

Edit:

Passar på att skriva här att det inte är okej att låsa in och kränka barn. Har just nu svårt att tro på det och tar det som skvaller eller överdrift från sura barn tills det är bekräftat.
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-24 kl. 14:14.
Citera
2018-06-24, 14:13
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Vet inte vad jag ska förtydliga? NW har berättat att modern hade en fasad utåt gällande sitt föräldraskap och att framför allt han fick utstå en massa skit. Han ska ha blivit inlåst bla.

På så vis... Vet du om källorna sagt något om UW som förälder?
Citera
2018-06-24, 14:13
Medlem
Citat:
Vet inte vad jag ska förtydliga? NW har berättat att modern hade en fasad utåt gällande sitt föräldraskap och att framför allt han fick utstå en massa skit. Han ska ha blivit inlåst bla.
Hade socialen varit inblandad i detta, vet du det? Vill minnas att jag läst att sonen anmält detta till soc? Eller gick det aldrig så långt? Vet du om detta inträffade efter skilsmässan eller var det turbulent i familjen innan oxå?
Citera
2018-06-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Behandlade hon barnen någorlunda lika? Millimeterrättvisa är ju svårt/omöjligt att uppnå förstås.
Av det jag hört var det inte lika
Citera
2018-06-24, 14:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tillräckligt stor för att passa sina småsyskon en stund när de sover i alla fall.

Jag har en som blir tolv i år och hade hon haft småsyskon skulle hon lugnt kunnat passa dem. Hon har inga problem med att vara hemma ensam en stund, snarare tvärtom(hon tycker det är mysigt).

Edit:

Passar på att skriva här att det inte är okej att låsa in och kränka barn. Har just nu svårt att tro på det och tar det som skvaller eller överdrift från sura barn tills det är bekräftat.

Ja om den informationen enbart kommer från NW så har jag svårt att tro på det också. Det är ju bara en psykopat som skulle låsa in sina barn och det var inte LW!
Citera
2018-06-24, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Det står längst ner på häktningsbeslutet sid2 att det går å överklaga till HovR, taget ur minnet.
Vet inte om jag hinner leta upp det, finns i tråden.
Citera
2018-06-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Får jag fråga vilken typ av källor det är? Jag menar om det är män som LW dumpat så är det ju förståeligt att de pratar illa om henne. Det är sådant man får ta som vacker intelligent kvinna
Källa är LWs barn
Citera
2018-06-24, 14:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
På så vis... Vet du om källorna sagt något om UW som förälder?

Ja det undrar jag också, vet några stycken högre befäl som skrek åt sina barn på samma sätt som de skrek åt rekryterna(självupplevt).

Om det nu stämde att han var i det militära.
Senast redigerad av Cocinella 2018-06-24 kl. 14:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in