2018-06-24, 12:14
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det låter som att du vet mer. Kan du berätta utan att avslöja vem du är?
Låter det som jag vet mer ? Nej så ligger det inte till, jag gissar.
Citera
2018-06-24, 12:24
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror knappast en mamma skulle fixa en cachegömma invid en (hårt?) trafikerad väg? Dessutom verkade ju alla barn inte ha ett dugg med cachandet att göra, det var en vuxenlek.

Det är både en familje- och vuxenlek. I inlägg om sökande och finnande, kan läsas att söner och döttrar är med och geocachar ibland.

Minimannen06 är sannolikt LW:s son som fyllde 12 och han har en egen cach Solkröken på en lekplats i Hjärsta. ( antagligen LW som fixat hans konto och cach, av skrivspråket att döma)
https://www.geocaching.com/geocache/GC5AJA8_solkroken?guid=046e71dd-f1d6-4df1-8718-f23a00fa9b7d
Senast redigerad av Honan6 2018-06-24 kl. 12:36. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-24, 12:28
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
Det låter som att du vet mer. Kan du berätta utan att avslöja vem du är?

Jag vet inte om användaren du citerar vet mer men jag är inne på samma linje om att det troligen finns några i hennes omgivning som ansåg att hennes moraliska kompass hade svängt fel i och med att hon hade ett hemligt förhållande med en gift man utan att hustrun förstod det men troligen några av vännerna. Troligen förstod nog polisen också den komplexa bilden när de i början utgick från att det hela var knutet till svartsjuka och komplicerade relationsförhållanden.Tyvärr blev fallet mer komplicerat pga att man utförde felaktiga åtgärder i det kritiska skedet och där står man nu med en kropp som saknar en fälld gärningsman.
Citera
2018-06-24, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror knappast en mamma skulle fixa en cachegömma invid en (hårt?) trafikerad väg? Dessutom verkade ju alla barn inte ha ett dugg med cachandet att göra, det var en vuxenlek.

Jag tycker inte att det är orimligt att hon skulle vilja ha en cachegömma vid vägen men däremot ifrågasätter jag att hon skulle lämnat dörren olåst eller t o m på glänt innan hon går dit? Så bråttom var det väl inte.
Citera
2018-06-24, 12:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag vet inte om användaren du citerar vet mer men jag är inne på samma linje om att det troligen finns några i hennes omgivning som ansåg att hennes moraliska kompass hade svängt fel i och med att hon hade ett hemligt förhållande med en gift man utan att hustrun förstod det men troligen några av vännerna. Troligen förstod nog polisen också den komplexa bilden när de i början utgick från att det hela var knutet till svartsjuka och komplicerade relationsförhållanden.Tyvärr blev fallet mer komplicerat pga att man utförde felaktiga åtgärder i det kritiska skedet och där står man nu med en kropp som saknar en fälld gärningsman.

Hur sågs det av kollegorna och ledningen inom kyrkan att den gifte mannen dessutom var någon som hon vigt i tjänsten som pastor?
Blir inte det tjänstefel också jämsides med den moraliska aspekten.

Att LW vigt SD och HD har jag fått från denna tråd.
Citera
2018-06-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Det intrycket har jag oxå fått av henne. Det ser ut som om hon hittade på en hel del tillsammans med barnen. Samtidigt som hon var aktiv med sina egna intressen.

Och jag har bara tweenies än så länge, kan tänka mig hur det blir när dom blir "tonåringar" på riktigt 😁

Jag vill minnas att det sagts i tråden att det skulle vara en fasad utåt,
att det inte alls va så bra.
Citera
2018-06-24, 13:16
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jag tvivlar inte på hennes mammaroll eller som medmänniska men som pastor.
Jag tror bestämt att vissa har en intern kod som dom följer.
Samt att jag gissar att hon har gjort sig obekväm med dessa personer som följer dessa koder.
Därav tror jag inte detta mord blir löst i värsta fall.

Apropå kyrkor, har HD (Systerh*x) börjat få en avoghet gentemot dessa?

Undrar om det är någon sorts vidskeplighet - eller istället något som skaver pga. den tidigare rivalens koppling till kyrklig verksamhet
Citera
2018-06-24, 13:17
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Men även om det är en fasad så gjorde hon en massa med barnen, det finns ju bildbevis.

Känns inte som en fasad att vara vaken på kvällen och förbereda presenter och fika på sängen för ett barn t ex.
Citera
2018-06-24, 13:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

De kanske hittade på saker ibland och bråkade ibland. Det ena utesluter ju inte det andra.
Citera
2018-06-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Men även om det är en fasad så gjorde hon en massa med barnen, det finns ju bildbevis.

Känns inte som en fasad att vara vaken på kvällen och förbereda presenter och fika på sängen för ett barn t ex.

Ja det är tydligt det, det kan ju inte ha varit bråk jämt.
Citera
2018-06-24, 13:24
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Det är ju stor risk att det är snack från SD- sidan.
Citera
2018-06-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
De kanske hittade på saker ibland och bråkade ibland. Det ena utesluter ju inte det andra.

Inte va det bråk hela tiden, det tror inte jag heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in