2018-06-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Som du säkert vet har den där uppgiften ifrågasatts flera gånger här i tråden. Om du inte vet varifrån uppgiften härstammar kanske du inte skall sprida den.
Det där var inte mina ord! Jag har aldrig antytt att UW har styrkt alibi. Jag är tydlig med att informera om var jag hittar infon jag delger.
Citera
2018-06-24, 10:32
Medlem
sommarljums avatar
Ang diskussionerna kring UW och LWs relation var till varandra?

Detta skriver LW i sin logg den 18 mars 2018. Jag tycker att det tyder på en vänskaplig och avslappnad relation? Det fetmarkerade i Lenas text har jag gjort.

”Loj söndag förmiddag med sedvanlig pannkaksfrukost. Solen skiner som tusan. "Alla" är ute och åker skidor och skridskor, men jag kan inte, brutna ben. Men det börjar ändå arta sig. Jag kan nu gå utan kryckor och jag kan köra bil. Essie girl vill träffa en kompis i Vingåker och jag och Minimannen06 väljer att göra en utflykt och skjutsa henne. Himlen är fullständigt knallblå och det blir en fin tur över slätt och genom skog.

Det blir en trevlig utflykt, fyndar två par jeans på outleten och fyller TVÅ kassar med godsaker på Delicato, mumsar pizza med knatten och får med oss en nöjd dotter hem i solnedgången. Avslutar med storfika och leverans av ena Delicatokassen hos pappan och storebrodern och kommer hem proppmätta, utan behov av kvällsmat.

Detta nedlagda postkontor passerar vi när vi promenerar till Nya Maistro för intag av sen lunch. Tftc”
Citera
2018-06-24, 10:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Något måste ju åklagaren ha, frågan är hur tunt det är.
En sak till är att SD har möjlighet att överklaga "skäligen misstänkt" till HovR.
Så har inte skett, antagligen på advokatens inrådan, så vad fan har dom.

Jo, det kan man verkligen undra.
Jag har inte sett någon rapportera om överklagan i Målnummer B2705-18.
Citera
2018-06-24, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Något måste ju åklagaren ha, frågan är hur tunt det är.
En sak till är att SD har möjlighet att överklaga "skäligen misstänkt" till HovR.
Så har inte skett, antagligen på advokatens inrådan, så vad fan har dom.
Hoppas vi får ett svar inom kort. DNA måste dom ju funnit, eventuellt från någon närstående/nära vän som av "förklarliga" skäl kan "förklaras bort"...då kvarstår 2 alternativa GM.
Citera
2018-06-24, 10:43
Medlem
[quote=OzzieTheOwl|64436181]Inlägg från skribenterna Honan6 samt MmeDupin som visar att NW är
tillsammans med en dotter till en polis. Enligt MmeDupin är flickvännens
mor/styvmor brottsoffersamordnare inom polisen i Örebro.

(Ursäkta Honan6 att jag kortat av ditt inlägg!)

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Verkar som att äldsta sonen spelar hockey är ihop med en hockeytjej som är dotter till en polis.

Jag har kollat U15- och U16lagen i Örebro och någon N*a W*sström finns inte med alls. Det finns 3 spelare i U15 som har samma förnamn som ovannämnda.
Då fallerar nog även uppgifterna om han är tillsammans med en hockeytjej?
Citera
2018-06-24, 10:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Enligt uppgift här är LW's lägenhet (4A) på 95 m2: https://www.booli.se/annons/206460

Här finns en lägenhet (4H) till salu i samma länga. Den är på 95,7 m2 och liksom LW's lägenhet en 4:a:
https://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/orebro/orebro/hjarsta/byalagsgatan-4h/#overview

Man kan anta att de nog har likadan (eller spegelvänd) planering interiört, så utifrån detta kanske man kan få en uppfattning hur LW's lägenhet var planerad inuti.

Apropå, det kanske är ägarna till lägenheten som omnämns här som säljer nu?: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Deras efternamn härstammar från Turkiet. Undrar om det är en ren slump att de väljer att flytta nu

(Ett sidospår visserligen, men alltid litet intressant när någon/några kort efter ett begånget brott väljer att flytta).
Citera
2018-06-24, 10:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Ang diskussionerna kring UW och LWs relation var till varandra?

Detta skriver LW i sin logg den 18 mars 2018. Jag tycker att det tyder på en vänskaplig och avslappnad relation? Det fetmarkerade i Lenas text har jag gjort.

”Loj söndag förmiddag med sedvanlig pannkaksfrukost. Solen skiner som tusan. "Alla" är ute och åker skidor och skridskor, men jag kan inte, brutna ben. Men det börjar ändå arta sig. Jag kan nu gå utan kryckor och jag kan köra bil. Essie girl vill träffa en kompis i Vingåker och jag och Minimannen06 väljer att göra en utflykt och skjutsa henne. Himlen är fullständigt knallblå och det blir en fin tur över slätt och genom skog.

Det blir en trevlig utflykt, fyndar två par jeans på outleten och fyller TVÅ kassar med godsaker på Delicato, mumsar pizza med knatten och får med oss en nöjd dotter hem i solnedgången. Avslutar med storfika och leverans av ena Delicatokassen hos pappan och storebrodern och kommer hem proppmätta, utan behov av kvällsmat.

Detta nedlagda postkontor passerar vi när vi promenerar till Nya Maistro för intag av sen lunch. Tftc”

Hm, till Vingåker med Minimannen06 som har ett Geocachkonto med en cachebeskrivning av Solkröken gömd i bostadsområdet med text som påminner LW:s sätt att skriva...
Skötte hon yngsta sonens konto och fixade cacher åt honom?
https://www.geocaching.com/geocache/GC5AJA8_solkroken?guid=046e71dd-f1d6-4df1-8718-f23a00fa9b7d
Citera
2018-06-24, 10:49
Medlem
Honan6s avatar
[quote=SonyaStolt|64436631]
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg från skribenterna Honan6 samt MmeDupin som visar att NW är

Jag har kollat U15- och U16lagen i Örebro och någon N*a W*sström finns inte med alls. Det finns 3 spelare i U15 som har samma förnamn som ovannämnda.

Någon dementerade tidigare i tråden uppgiften om att N** spelade hockey, men bekräftade att tjejen, vars mamma är polis, spelar.
Citera
2018-06-24, 10:51
Medlem
Citat:

Den flickvän som det hänvisas till spelar ishockey. Om du vill ha en länk, hör av dig via pm.
Citera
2018-06-24, 10:51
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:

Innebandy kanske? (JG är aktiv inom innebandy i Örebro).
Citera
2018-06-24, 10:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

I mina efterföljande sammanfattningar (se min signatur) har jag tagit bort uppgiften om hockey.
Citera
2018-06-24, 11:00
Medlem
Snor-Johans avatar
Vadan äskandet om att dom bör gå ut med dödsorsaken för att lugna anhöriga och nyfikna på Fb.
Föreställer mig att reaktionen skulle bli den rakt motsatta. Bör påminnas om att GM är på fri fot och lite beroende på var rättsläkaren kommit fram till skulle det vara ett misstag av ÅK att bjuda GM på detaljer om vad undersökningen har gett.
Prioritet är INTE att stilla nyfiknas behov utan som sig bör att lagföra GM. Det kan inte vara till hjälp för anhöriga att riskera utredningen,
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-06-24 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in