Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-24, 06:58
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Tror du har svårt att tänka. Läs igen så förstår du nog att jag skriver att vi från SD inte vill gå över till AFS just på grund av allt trams. Jag är närmare SD:s återvändarpolitik än AFS:s "skicka tillbaka alla som sökt asyl sedan 2000". Bland annat på grund av det synsättet och drömmandet.

Vad tramsig du är. AfS vill ompröva PUT utdelade efter år 2000. Inte slänga ut samtliga.

Bara de senaste 5 åren har det kommit en knapp halvmiljon invandrare. Deras PUT kan upphävas idag utan utredning och förvandlas till TUT med bortre tidsgräns på tre år. Inför sen ett ekonomiskt återvandringsincitament som förfaller efter tre år. Allts: återvandra eller förlora din försörjning.
Citera
2018-06-24, 07:00
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Vad säger att Afs inte blir lite nedvattnat med tiden som SD? Vad säger att dom inte blir korrupta med? Jag försöker inte dämpa entusiasmen i tråden för jag kanske mycket väl lägger en röst i framtiden på Afs.
Det är mycket möjligt, kanske till och med sannolikt. Men vid ett riksdagsinträde i år kommer de ha ett par "oskyldiga" år, kanske en hel mandatperiod, där de kan agera helt på instinkt och attackera det korrupta etablissemanget och flytta debatten i rätt riktning. Som SD gjorde under sin första mandatperiod. Om sedan AfS blir lika nedvattnat och fokuserade på att säkra sina egna inkomster så är det bara för oss väljare att anpassa oss och byta parti. Det ligger någonstans i den parlamentariska demokratins natur och sanningen om att makt korrumperar. Därför är det viktigt att inte bli något "Heja Jimmie"-mähä och blint lita på ett partis ledning.
Citera
2018-06-24, 07:06
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
SD är ett gäng penga-kåta politiker som vill tillhöra en klass där man skiter i totalt landet och dess framtid så länge man kan leva lyx sina små år här på jorden!
Jag är själv AfS sympatisör, men såååååå dåliga är inte SD, och det gynnar knappast vår sak att påstå det.
Citera
2018-06-24, 07:12
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jag är själv AfS sympatisör, men såååååå dåliga är inte SD, och det gynnar knappast vår sak att påstå det.

Bästa sättet att hantera SD:are som företräder uppfattningen att det är ett, och endast ett, partis uppgift att rädda Sverige, är att påpeka att de i praktiken företräder en enpartistatsmodell a la sossarna på 60-talet.

Det karlssonska folkhemmet...om bara nationellt sinnade kunde öppna gluggarna.
Citera
2018-06-24, 07:17
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Bästa sättet att hantera SD:are som företräder uppfattningen att det är ett, och endast ett, partis uppgift att rädda Sverige, är att påpeka att de i praktiken företräder en enpartistatsmodell a la sossarna på 60-talet.

Det karlssonska folkhemmet...om bara nationellt sinnade kunde öppna gluggarna.
Jo, jag vet, det är mycket hälsosammare med flera invandringskritiska partier med olika perspektiv och inriktningar, men samtidigt känner man en tacksamhet mot SD för att de kämpat så länge och berett vägen.
Citera
2018-06-24, 07:38
Medlem
Någon politiker från AfS som ska gå till valet i kommunfullmäktige, landsting eller riksdag som är aktiv här på flashback som kan svara på frågor? Skulle gärna se någon aktiva topp-politiker på flashback t.ex Paula Bieler från SD som är aktiv här på flashback och ibland svarar på frågor.
Citera
2018-06-24, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Jo, tyvärr är dem det. De jag mött i AfS är kompetent folk sim inte blivit utkastade, utan de valde att lämna för korruptionen. Allihop. Nu menar jag inte partiledarna utan resten, där många suttit i krets och distriktsstyrelser. När Jomshof kastas ut Lördagen den 7:e Juli när Heja Jimmie håller sitt tal i Almedalen efter att den planterade skandalbomben briserat, kommer du DÅ ha öppnat ögonen? Det finns bara ett alternativ för En Sverigevän numera; AfS
Citera
2018-06-24, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Någon politiker från AfS som ska gå till valet i kommunfullmäktige, landsting eller riksdag som är aktiv här på flashback som kan svara på frågor? Skulle gärna se någon aktiva topp-politiker på flashback t.ex Paula Bieler från SD som är aktiv här på flashback och ibland svarar på frågor.
AfS ställer bara upp i Riksdagsvalet. Vår öppenhjärtlige Jeff Ahl , riksdagsledamot, har skrivit i tråden ett flertal gånger. Han är ofta i Norrland där han tar hand om valkampanjen. Men han skriver ofta på Twitter mm.
Citera
2018-06-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Jo, tyvärr är dem det. De jag mött i AfS är kompetent folk sim inte blivit utkastade, utan de valde att lämna för korruptionen. Allihop. Nu menar jag inte partiledarna utan resten, där många suttit i krets och distriktsstyrelser. När Jomshof kastas ut Lördagen den 7:e Juli när Heja Jimmie håller sitt tal i Almedalen efter att den planterade skandalbomben briserat, kommer du DÅ ha öppnat ögonen? Det finns bara ett alternativ för En Sverigevän numera; AfS

Hjälp mig att förstå dina tankegångar.

Vad är det för skandal då påstår att Jomshof är inblandad i?

På vilket sätt kan skandalens avslöjande vara gynnsamt för AfS?
Citera
2018-06-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Hjälp mig att förstå dina tankegångar.

Vad är det för skandal då påstår att Jomshof är inblandad i?

På vilket sätt kan skandalens avslöjande vara gynnsamt för AfS?
Se mitt inlägg nr 11827. Det handlar om att delar av ledningen för SD läckt till Mathia wåg som kommer släppa skandal om Jomshof, så han tvingas bort från partiet (min teori).

Om detta stämmer kommer dels Paula Bieler utnyttja detta troligen antisemitiska innehåll från Jomshof för att bättra på hennes chanser till att bli ny SD-partiledare. Dels är Bieler enligt säker intern info fullständigt inkompetent där hennes assistenter gör allt arbete. Hon bärs runt i bärstol typ. Hennes flyktingliberala läggning kommer få konsekvenser för väljarna som kommer ta sig till de riktiga sverigevännerna istället, AfS. Så, det bästa som kan hända för AfS är om Bieler blir ny partiledare. Det är INTE synonymt bästa för Sverige, men den processen äger inte AfS utan den äger SD:s korrupta ledning själva.
Citera
2018-06-24, 08:34
Medlem
Citat:
Se mitt inlägg nr 11827. Det handlar om att delar av ledningen för SD läckt till Mathia wåg som kommer släppa skandal om Jomshof, så han tvingas bort från partiet (min teori).

Om detta stämmer kommer dels Paula Bieler utnyttja detta troligen antisemitiska innehåll från Jomshof för att bättra på hennes chanser till att bli ny SD-partiledare. Dels är Bieler enligt säker intern info fullständigt inkompetent där hennes assistenter gör allt arbete. Hon bärs runt i bärstol typ. Hennes flyktingliberala läggning kommer få konsekvenser för väljarna som kommer ta sig till de riktiga sverigevännerna istället, AfS. Så, det bästa som kan hända för AfS är om Bieler blir ny partiledare. Det är INTE synonymt bästa för Sverige, men den processen äger inte AfS utan den äger SD:s korrupta ledning själva.

Ok. Tack.

Jag hade inte förstått den sista delen av händelsekedjan: att SD riskerar att få sin alldeles egna Stefan Löfven i form av Paula Bieler. Händer det så inleds nog den opinionsmässiga utförsbacken för SD.

Tillägg: Om Jomshof avslöjas ha dolda antisemitiska insikter så kommer dock min sympati för honom att öka drastiskt. I mina ögon är han en sionistdåre.
Senast redigerad av Folkfiende 2018-06-24 kl. 08:38.
Citera
2018-06-24, 08:49
Medlem
Citat:
AfS ställer bara upp i Riksdagsvalet. Vår öppenhjärtlige Jeff Ahl , riksdagsledamot, har skrivit i tråden ett flertal gånger. Han är ofta i Norrland där han tar hand om valkampanjen. Men han skriver ofta på Twitter mm.
Vad heter Jeff Ahl på flashback? Så jag kan söka i tråden ifall jag behöver inte skriva frågor om han har redan svarat på frågorna i tråden.

Har redan bestämt mig rösta på AfS som är enda nationalistiskt partiet i Sverige men vill gärna veta mer djupgående angående deras politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in