Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-24, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Vad heter Jeff Ahl på flashback? Så jag kan söka i tråden ifall jag behöver inte skriva frågor om han har redan svarat på frågorna i tråden.

Har redan bestämt mig rösta på AfS som är enda nationalistiskt partiet i Sverige men vill gärna veta mer djupgående angående deras politik.
Jeff-Ahl
Citera
2018-06-24, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Ok. Tack.

Jag hade inte förstått den sista delen av händelsekedjan: att SD riskerar att få sin alldeles egna Stefan Löfven i form av Paula Bieler. Händer det så inleds nog den opinionsmässiga utförsbacken för SD.

Tillägg: Om Jomshof avslöjas ha dolda antisemitiska insikter så kommer dock min sympati för honom att öka drastiskt. I mina ögon är han en sionistdåre.

"...När Liljestrand frågar partisekreteraren om han ser den judiska minoriteten i Sverige, ”med synagogor, rabbiner, barn som går i judiska skolor”, som ett problem, svarar han: ”Nej, jag har aldrig sett det som ett problem eftersom den judiska gruppen är så pass liten.” Jomshof tillägger sedan: ”Hade vi bara haft 20 000 muslimer här hade jag antagligen inte tyckt att det var ett problem heller.” Källa Expressen 8/4 2015
Citera
2018-06-24, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Jeff-Ahl

Tack.
Citera
2018-06-24, 11:03
Medlem
StillaHavets avatar
I ett tweet påpekar Mikael Simm(AfS) att 44% av grundskoleeleverna i de tre störta städerna i Sverige har ett annat modersmål än svenska. AfS behövs mer än någonsin.
Citera
2018-06-24, 11:19
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Bästa sättet att hantera SD:are som företräder uppfattningen att det är ett, och endast ett, partis uppgift att rädda Sverige, är att påpeka att de i praktiken företräder en enpartistatsmodell a la sossarna på 60-talet.

Det karlssonska folkhemmet...om bara nationellt sinnade kunde öppna gluggarna.
Snarare som i Kina. Somliga SD:are anser att riksdagsledamöter inte ska få gå emot partipiskan, med anledning av att några gått över till AfS. Bara en enda hjärna ska tänka åt alla andra, som ska gå på tomgång och invänta order att lyda. Så att det aldrig blir någon form av press på partiledaren. Och när riksdagsledamoten inte har några uppgifter alls att utföra, så betyder dennes kompetens ingenting alls. Vem som helst som är mest lojal får knapptryckarplatsen och miljonlön som belöning för lydnaden och tystnaden.
Citera
2018-06-24, 12:19
Medlem
JustZlatans avatar
Oj oj oj vad AfS-företrädare skämmer ut sig på Twitter efter förlustmatchen mot Tyskland. Kasselfjant m.fl skyller nederlaget mot Tyskland på Durmaz. Ingen normal människa med en normal hjärna kan i sin vildaste fantasi skylla en förlustmatch på en inbytt spelare. Endast för att han inte ser svensk ut, enligt AfS standard på svenskhet, är det hans fel att Sverige förlorade. Det är helt patetiskt att bevittna vuxna människor hålla på så här. Vuxna människor som vill ta sig in i riksdagen. Så här har aldrig SD hållit på. Det var helt rätt beslut att sparka ut dessa mongolider ur partiet. AfS = Alternativ för Sparkade.
Citera
2018-06-24, 12:26
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Vi får se vad ert 0,5-1% gäng får att säga till om också så du kan vara lugn.

Det är inte möjligt att skicka hem alla som kommit sedan 2000. Att många av dessa inte borde fått släppas in från början är en grej, men att kasta ut 500 000 - 1 miljon människor kommer självklart inte gå, speciellt inte när många av dessa rotat sig för 20 år sedan. Kasta ut alla kriminella och arbetslösa räcker för mig, alltså inget tramsande med hårdingarna i AFS.

Man vill ompröva de medborgarskap som givits ut sedan 2000. Betyder inte att man driver en politik för att kasta ut alla som kommit sedan 2000. Högt välintegrerade invandrare kommer få stanna med AfS politik.
Citera
2018-06-24, 12:28
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Oj oj oj vad AfS-företrädare skämmer ut sig på Twitter efter förlustmatchen mot Tyskland.

Citat:
Att Janne Andersson bytte in Jimmy Durmaz... det avgjorde matchen till Tysklands fördel. Katastrofalt byte.
Svårt att förstå hur Kasselstrand "skämmer ut sig" med en sådan tweet. Mest en rimlig observation på Durmaz insats eller bristen därav.

Citat:
Endast för att han inte ser svensk ut, enligt AfS standard på svenskhet, är det hans fel att Sverige förlorade.
Var framgår detta?
Citera
2018-06-24, 12:32
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Svårt att förstå hur Kasselstrand "skämmer ut sig" med en sådan tweet. Mest en rimlig observation på Durmaz insats eller bristen därav.

Var framgår detta?

Jag kan läsa mellan raderna. Det kan inte du.

En annan från AfS med en liten hjärna: https://twitter.com/Viktorious1989/status/1010617310002982912

"Sverige bytte in mångfald i slutskedet av matchen och blev i vanlig ordning straffade.."

Tyskland spelade med mer mångfald under hela matchen. Så hur kommer det sig att de vann? Det kan inte AfS-sektare svara på.
Citera
2018-06-24, 12:33
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Man vill ompröva de medborgarskap som givits ut sedan 2000. Betyder inte att man driver en politik för att kasta ut alla som kommit sedan 2000. Högt välintegrerade invandrare kommer få stanna med AfS politik.
AfS ger luddiga signaler. I programmet säger man att kriminella skall avvisas. Men mellan raderna försöker man få det att framstå som om invandrarnas etnicitet eller integrationsgrad skall spela in för beslutet. Det senare blir ju ren rasism. (och den som påpekar det kallar de för cuck eller sojapojke.) AfS är ett skämt.
Vad jag kan se är partiet enligt programmet en kopia av SD.
Citera
2018-06-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
AfS ger luddiga signaler. I programmet säger man att kriminella skall avvisas. Men mellan raderna försöker man få det att framstå som om invandrarnas etnicitet eller integrationsgrad skall spela in för beslutet. Det senare blir ju ren rasism. (och den som påpekar det kallar de för cuck eller sojapojke.) AfS är ett skämt.
Vad jag kan se är partiet enligt programmet en kopia av SD.

Nej, det försöker man inte alls göra. Bara rent hittepå. Alla som fått uppehållstillstånd sedan 2000 ska omprövas eftersom riktigt många troligtvis har fått det på felaktig grund. Det har inget med deras etnicitet att göra.

Om du tycker att AfS partiprogram är en kopia av SD's kan man helt enkelt konstatera att du inte kan läsa särskilt bra.
Citera
2018-06-24, 12:49
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Oj oj oj vad AfS-företrädare skämmer ut sig på Twitter efter förlustmatchen mot Tyskland. Kasselfjant m.fl skyller nederlaget mot Tyskland på Durmaz. Ingen normal människa med en normal hjärna kan i sin vildaste fantasi skylla en förlustmatch på en inbytt spelare. Endast för att han inte ser svensk ut, enligt AfS standard på svenskhet, är det hans fel att Sverige förlorade. Det är helt patetiskt att bevittna vuxna människor hålla på så här. Vuxna människor som vill ta sig in i riksdagen. Så här har aldrig SD hållit på. Det var helt rätt beslut att sparka ut dessa mongolider ur partiet. AfS = Alternativ för Sparkade.

Det var ett bottennapp från AfS. Finns inga bevis för att etniskt ursprung var orsaken att Durmaz eller Sverige spelade dåligt. Det bästa fotbollslandslaget genom historien är det rasblandade svartskallelaget Brasilien. Betyder inte att mångfald är orsaken till deras resultat, men finns o andra sidan inga bevis för att homogenitet gör att lag spelar bättre.

Janne Andersson har den rätta hållningen i det här, ur intervju med public service-journalist:

Citat:
-Jag har en fråga om mångfald. Det här laget är ju mindre blandat när det kommer till spelarnas ursprung mot tidigare både när det gäller landslag och hur resten av Fotbollssverige ser ut. Vad beror det på?

– Ja, det beror ju på att vi har tagit ut de spelare som vi anser har bäst chans att prestera så bra som möjligt. Var deras föräldrar kommer ifrån eller vilket deras ursprung är, är ingenting jag värderar. Jag värderar deras egenskaper. Jag gör inte skillnad på människor, svarade han.

Vad är alternativet till detta: att vägra ta ut spelare som inte ser nordiska ut?

Vill AfS ha fler än det röstantal SvP fick 2014 kan man inte göra bort sig såhär. Sen identifierar även jag mig förstås mer med ett etniskt homogent svenskt landslag, men att göra politik av detta är dåligt och dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in