2018-06-22, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Läser man FUP från förra gången så är det väldigt mycket som bygger på ren privatspaning. Dvs inte polisens arbete.

Det var barnens fosterföräldrar som ställda avslöjande frågor och det var en kompis sm sparade någon skärmdump eller IP eller telefonnummer (någonting) vilket i sin tur bevisade att det var Terese som var skyldig.

Oklart hur mycket polisen faktiskt kan, eller orkar, reda ut.

Men vi har ju ett mass-hot möt Jörn nu också. "Jimmykvick" ska ut och röja bort folk på byn, tydligen. Kanske kopplat till hotet mot folket på "flacebak" som han visste vilka det var.

Så det är inget tonårsprank längre utan har gått långt över alla gränser.

Det har du absolut rätt I. Men det var även ipads och telefoner som hon hade tillgång till som det visades på att det var just därifrån allt kom. Hon är nog inte smartare än att hon sitter med dom i fickan eller framför sig när polisen kommer.
I just "hajj hittler" statusen sitter punkterna där dom brukar när vi ser Tessan skriva, I senare inlägg har punkterna nästan försvunnit helt. Det är inte helt osannolikt att hon tagit till sig en del av det som skrivits här för att dölja spåren. Hon är ju uppenbarligen här och läser fortfarande.

I dom längre inläggen är det dubbelspace istället för punkter på många ställen, så stilen av skrift är ju kvar så sett.
Senast redigerad av Ilyndra 2018-06-22 kl. 18:36.
2018-06-22, 18:54
Medlem
hum.by.666s avatar
För 4 timmar sedan:

"Sluta ljuga kim rohlen
Tessan Lindgren Kvick ha inget gjort.
Jag jimmy erskänner att föra konton på kajsa joel asplund och detta konto är jag jimmy kvick som gjort
Lägg av jävlas med min fru
Annas ser jag till ni får ett helvete ett ord till eller skitsnack lögner som ni sprider om terese då är de bara ni aktar er ha misshandlat min dotter indgrid för hon stryp mig och jag ser till personligen att söka upp alla störda männikor som jävlas med min kvinna terese som är oskyldig"

Så här dålig svenska skriver inte Jimmy - om man jämför detta konto med de tidigare konton som blev T:s fall är skillnaden enorm.
Snudd på att hon nu begått hets mot folkgrupp, vilket kan ge lite strängare straff än vad hon fick för falsk tillvitelse.
2018-06-22, 19:16
Medlem
Dessa troll,borde inte få ha tillgång till internet..Polisen har ju viktigare saker för sig.Än att jaga en massa vuxna barn.
2018-06-22, 22:31
Medlem
Jag har följt Tereses upptåg ända från början och min spontana tanke just nu är: Tereses instabilitet verkar eskalera utom kontroll. Det verkar som om hon är helt gränslös, vilket nog kan förklaras med bristande konsekvenstänkande och impulskontroll - vilket i sin tur troligtvis beror på hennes intellektuella funktionsnedsättning.

Hon verkar ha svårt att inse att hon förstör sitt eget och andras liv med sina kriminella handlingar.
2018-06-23, 00:58
Medlem
Nu verkar fake-Jimmy-kontot vara stängt. Har T fått kalla fötter?

Jag hoppas verkligen att hon döms till psykiatrisk vård den här gången (jag har sett sådana domar för "mindre" än det här). Hon är i uppenbart behov av det, och det skulle nog vara en stor trygghet för hennes brottsoffer och omgivning.
2018-06-23, 05:48
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Nu verkar fake-Jimmy-kontot vara stängt. Har T fått kalla fötter?

Jag hoppas verkligen att hon döms till psykiatrisk vård den här gången (jag har sett sådana domar för "mindre" än det här). Hon är i uppenbart behov av det, och det skulle nog vara en stor trygghet för hennes brottsoffer och omgivning.

Troligen facebook som har stängt det pga all hmf som förekom, det fanns en hel del inlägg där om folk från icke skidåkande nationer.
2018-06-23, 08:54
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
För 4 timmar sedan:

Så här dålig svenska skriver inte Jimmy - om man jämför detta konto med de tidigare konton som blev T:s fall är skillnaden enorm.
Snudd på att hon nu begått hets mot folkgrupp, vilket kan ge lite strängare straff än vad hon fick för falsk tillvitelse.
Kan ju bli ett intressant pilotfall, om man kan dömas för HMF även om man inte kan stava till varken Heil eller Hitler
Senast redigerad av HobbyHitler 2018-06-23 kl. 08:58.
2018-06-23, 08:59
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
För 4 timmar sedan:

"Sluta ljuga kim rohlen
Tessan Lindgren Kvick ha inget gjort.
Jag jimmy erskänner att föra konton på kajsa joel asplund och detta konto är jag jimmy kvick som gjort
Lägg av jävlas med min fru
Annas ser jag till ni får ett helvete ett ord till eller skitsnack lögner som ni sprider om terese då är de bara ni aktar er ha misshandlat min dotter indgrid för hon stryp mig och jag ser till personligen att söka upp alla störda männikor som jävlas med min kvinna terese som är oskyldig"

Just det där med:
"Jag" och "Mvh" som nämns på samtliga (?) konton är ju ganska intressant.
Dödshoten, bombhoten mm
Inte många som utrycker sig så i text.

Och det är väl inte "hans kvinna" längre?
Men hon vill nog att han ska sukta efter henne fortfarande.

Kommer braka loss utav bara helvete detta till slut tror jag.
2018-06-23, 09:11
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Just det där med:
"Jag" och "Mvh" som nämns på samtliga (?) konton är ju ganska intressant.
Dödshoten, bombhoten mm
Inte många som utrycker sig så i text.

Och det är väl inte "hans kvinna" längre?
Men hon vill nog att han ska sukta efter henne fortfarande.

Kommer braka loss utav bara helvete detta till slut tror jag.

Japp tror också det kommer braka loss till slut och den dagen är nog närmare än vad Terese tror! Då kommer många sitta redo med sina proppfylda skålar med popcorn!
Om det nu är Terese som är ligger bakom senaste kontot!
2018-06-23, 09:25
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Japp tror också det kommer braka loss till slut och den dagen är nog närmare än vad Terese tror! Då kommer många sitta redo med sina proppfylda skålar med popcorn!
Om det nu är Terese som är ligger bakom senaste kontot!
Det har ju puttrat på ganska länge nu.
Risken är väl att det händer någonting mer allvarligt inom kort.
2018-06-23, 09:43
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Det har ju puttrat på ganska länge nu.
Risken är väl att det händer någonting mer allvarligt inom kort.

Menade naturligtvis inte att någon ska behöv sätta livet till eller något sådant utan mer att hon åker fast för alla grejer som hon misstänks för
2018-06-23, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.hankey
Troligen facebook som har stängt det pga all hmf som förekom, det fanns en hel del inlägg där om folk från icke skidåkande nationer.
Vilket i sig är ett lustigt förfarande.

Att skriva "neger" bannar ett konto på studs men aktiva mordhot där sidan dessutom förekommit i rättegång - då är det ingen som stänger ned.

Hur kan f-o-r-t-f-a-r-a-n-d-e de falska Joelkontona med mordhot finnas kvar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in