2018-06-21, 21:09
Medlem
Enligt uppgift från en ny spelare på Jimmykvick-kontot har polisen redan tagit tag i saken. IP-adresser och sånt.

Många nya fejkkonton på både levande och döda skall det finnas.

Vad håller Joel på med?
2018-06-21, 21:25
Medlem
Jag fick notis om att det nya Jimmy kontot skulle ha kommenterat en av tessans bilder, men det verkar vara borttaget redan.

Försök i att dölja spåren genom att kommentera på sitt eget?
2018-06-21, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilyndra
Jag fick notis om att det nya Jimmy kontot skulle ha kommenterat en av tessans bilder, men det verkar vara borttaget redan.

Försök i att dölja spåren genom att kommentera på sitt eget?

Inlägget finns kvar : ” Malin din hora lämna min fru ifred eller att du dör”

JK kontot är väldigt aktivt.. hoppas personen bakom det åker dit ordentligt nu
2018-06-21, 23:23
Medlem
GalenSkånings avatar
Alltså detta spårar fan ur. I ena inlägget så säger "jimmykvick" att folk ska lämna hans fru ifred för att i nästa inlägg skriva att han hatar att terese gått tillbaka till n*gern joel.

Och ja, skrivsättet påminner mycket om Terese.

Skrivs en del rasistisk dynga av denna "Jimmykvick" också.

I och med att hon fick villkorlig dom förra vändan, vad kan detta resultera i? Om det nu är Terese som är igång och busar igen! Är det fängelse som gäller?
Senast redigerad av GalenSkåning 2018-06-21 kl. 23:53.
2018-06-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blubb07
Inlägget finns kvar : ” Malin din hora lämna min fru ifred eller att du dör”

JK kontot är väldigt aktivt.. hoppas personen bakom det åker dit ordentligt nu

Det har du rätt i. Fick inte fram det på varken telen eller datorn. Hm.
2018-06-22, 07:14
Medlem
Citat:

Saxat från fb, Malin är arg nu.

Eller så hittar hon bara på, det är troligt det med.

Tror hon läser här inne och matar oss med info faktiskt.

Håller med. M är arg, förmodligen för att T stängt henne ute och kanske också för att hon avslöjat att deras ”romans” var ett spel för att göra Ms ex avundsjuk.

Tycker nya Jimmy-profilen luktar troll. Stilen liknar inte T, hennes distinkta interpunktionsfel saknas och inläggen är för långa. (Kan ändras efter trollet läst detta...) Dessutom är de enda som kommenterat Ms egna fejkprofiler och M själv.

Ms inlägg på Ts profil är gamla printscreens från borttagna användare.
2018-06-22, 08:44
Medlem
Bymyselfs avatar
Jösses, är det igång nu igen! Kan ingen snäll liten människa ta ifrån T alla möjligheter att komma ut på internät? Å andra sidan är det rätt underhållande att följa dessa dårars framfart. Jimmyboy måste väl snart få tokspel på sin fru? Eldar upp deras hem, slaskar runt med både kvinnor och män, lämnar honom o går tillbaka till Joel, som enl T spöat både henne o barnen, detta är en osannolik historia! Frågan är hur den slutar ?
2018-06-22, 13:15
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klibbi
Håller med. M är arg, förmodligen för att T stängt henne ute och kanske också för att hon avslöjat att deras ”romans” var ett spel för att göra Ms ex avundsjuk.

Tycker nya Jimmy-profilen luktar troll. Stilen liknar inte T, hennes distinkta interpunktionsfel saknas och inläggen är för långa. (Kan ändras efter trollet läst detta...) Dessutom är de enda som kommenterat Ms egna fejkprofiler och M själv.

Ms inlägg på Ts profil är gamla printscreens från borttagna användare.

Ja du har rätt i att texterna inte är som Tereses sätt att skriva! Jag skrev själv innan att det liknade Tereses sätt men jag var ute på djupt vatten i badkaret där! Hoppas jag inte förvirrat någon!

En lustig grej som jag noterade är att Kimpa inte slösar på punkterna i sina texter, det gör inte den som skriver som ”jimmykvick” heller! Bara en sak jag noterat nu när jag läst lite!
Ibland långa texter utan en enda punkt!
2018-06-22, 15:18
Medlem
Hur det än ligger till så kommer vi få reda på det. Polisanmälningar lär ju hagla in så det blir säkert åtal även denna gång. Flera konton är igång och det var ju inte så svårt att få reda på vem som gjort vad sist.

Skulle tro att Malin är snäppet smartare och förstår hur dehär med ip fungerar och att det går att spåra.
Tessan är nog så smart efter att hon läst här att hon kan låta bli punkter helt för att vilseleda.

Ska bli intressant att se om jag har fel eller inte.
2018-06-22, 16:03
Medlem
nån som kan skärmdumpa inlägget där det står haj hittler?
2018-06-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
nån som kan skärmdumpa inlägget där det står haj hittler?
Det är ett ganska charmigt inlägg ändå, i motsats till det som kommer nu. Alla här på "flacebak" är numer under dödshot från jimmykvick-kontot

"jag vet vilka ni på flacebak är dom flesta ni kom att dö"

Nu är bara frågan: hur fort kommer det att hända något hos polis och åklagare med allt det här nya och kommer det att komma till allmänhetens kännedom?
2018-06-22, 17:10
Medlem
Citat:
Hur det än ligger till så kommer vi få reda på det. Polisanmälningar lär ju hagla in så det blir säkert åtal även denna gång. Flera konton är igång och det var ju inte så svårt att få reda på vem som gjort vad sist.

Skulle tro att Malin är snäppet smartare och förstår hur dehär med ip fungerar och att det går att spåra.
Tessan är nog så smart efter att hon läst här att hon kan låta bli punkter helt för att vilseleda.

Ska bli intressant att se om jag har fel eller inte.
Läser man FUP från förra gången så är det väldigt mycket som bygger på ren privatspaning. Dvs inte polisens arbete.

Det var barnens fosterföräldrar som ställda avslöjande frågor och det var en kompis sm sparade någon skärmdump eller IP eller telefonnummer (någonting) vilket i sin tur bevisade att det var Terese som var skyldig.

Oklart hur mycket polisen faktiskt kan, eller orkar, reda ut.

Men vi har ju ett mass-hot möt Jörn nu också. "Jimmykvick" ska ut och röja bort folk på byn, tydligen. Kanske kopplat till hotet mot folket på "flacebak" som han visste vilka det var.

Så det är inget tonårsprank längre utan har gått långt över alla gränser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in