Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-22, 14:09
Medlem
Fris avatar
Den s.k. "folk(!)rätten" är bara skitnonsens. En meningslös PK-glosa som inte betyder nånting alls. Var det inte Beatrice Ask(m), världshistoriens mest obildade justitieminister, som trodde att folkrätten var Janssons Frestelse?
Citera
2018-06-22, 14:18
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Plan vet jag inte. Men det står om återvandring i deras partiprogram. Vilket dom inte pratade så mycket om innan AfS kom på banan.

Åkesson har inte talat återvandring en enda gång i något tal eller anförande sedan 2014. Det var först inför AfS lansering han på ett internt möte tog upp frågan. Jag vill återupprepa, som jag tror, vikten av att få detta val att handla om tre alternativ. Massinvandring med Sjuklövern, integration med SD eller återvandring med AfS.

Jag har lagt örat till marken och lyssnat i bekantskapskretsen och en sak som ofta framkommer är att man tror att SD är något annat än vad det är. Någon insikt om att AfS och SD har vitt skilda lösningar på Sveriges problem har inte satt sig ännu. Man kan inte dra generella slutsatser från ett litet antal men just nu tror jag många tänker SD eller Sjuklövern. AfS skulle vinna på om fler insåg att valet 2018 faktiskt handlar om tre mycket tydliga och på många punkter väsensskilda alternativ.

Som jag tänker nu tror jag just att lyfta detta är lite av en nyckel.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-22 kl. 14:21.
Citera
2018-06-22, 14:43
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Dummaste jag någonsin hört. SD har chans att bli det största partiet detta val. DET om något ger inflytande.

Fast inflytande att göra vad? SD har ju nästan helt anpassat sin politik till främst M. Makten har inget värde ifall den inte används till att göra rätt saker.
Citera
2018-06-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Fast inflytande att göra vad? SD har ju nästan helt anpassat sin politik till främst M. Makten har inget värde ifall den inte används till att göra rätt saker.

SD har *Alltid* haft en ståndpunkt som är att KRAFTIGT minska invandring, tillskillnad från andra partier som har vänt i den frågan konstant och ljugit osv. SD kommer alltid vara ett bättre alternativ än M och S, punkt slut. Även om du anser att AfS har bättre politik så är det helt värdelöst och slöseri att rösta på AfS för de kommer inte få något inflytande alls, och om 4-8 år är det försent. Det är nu det gäller, så slösa inte bort rösten.
Citera
2018-06-22, 15:14
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
SD har *Alltid* haft en ståndpunkt som är att KRAFTIGT minska invandring, tillskillnad från andra partier som har vänt i den frågan konstant och ljugit osv. SD kommer alltid vara ett bättre alternativ än M och S, punkt slut. Även om du anser att AfS har bättre politik så är det helt värdelöst och slöseri att rösta på AfS för de kommer inte få något inflytande alls, och om 4-8 år är det försent. Det är nu det gäller, så slösa inte bort rösten.

SD får inget inflytande. Glöm det. Allt det SD står för kan lika gärna Sjuklövern genomföra på egen hand. De behöver inte SD för det. SD håller fast vid asylstopp men kör med kvotflytningar istället och sedan mardrömmen att gå all-in för att bryta segregationen. AfS på 5% och SD på 20% är oändligt mycket bättre än SD ensamma på 25%. Det är självklart att sikta på detta för oss som gillar Sverige.
Citera
2018-06-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
SD får inget inflytande. Glöm det. Allt det SD står för kan lika gärna Sjuklövern genomföra på egen hand. De behöver inte SD för det. SD håller fast vid asylstopp men kör med kvotflytningar istället och sedan mardrömmen att gå all-in för att bryta segregationen. AfS på 5% och SD på 20% är oändligt mycket bättre än SD ensamma på 25%. Det är självklart att sikta på detta för oss som gillar Sverige.

Gud vad korkat, jag hoppas verkligen att ingen tar dig på allvar. AfS på 5% och SD på 20% och SD som tredje största parti igen istället för det största är en katastrof för Sverige, att inte Du begriper det är tragiskt.
Citera
2018-06-22, 15:19
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Gud vad korkat, jag hoppas verkligen att ingen tar dig på allvar. AfS på 5% och SD på 20% och SD som tredje största parti igen istället för det största är en katastrof för Sverige, att inte Du begriper det är tragiskt.

Fast AfS och SD har 25%. Varför är det sämre?
Citera
2018-06-22, 15:23
Medlem
Tjyvass avatar
SD förnekar att etniska svenskar finns.
SD vill som utgångspunkt vid förhandling dubblera antalet kvotflyktingar.
SD har pillerknaprande, spela bort riksdagslönen på nätpoker Jimmie "jag vet inte" Åkesson som partiledare.
SD styrs av Mattias Karlsson som ägnar nätterna åt att skriva fylleinlägg på Facebook och konspirerar med EXPO för att hänga ut egna partimedlemmar.
SD har sålt sin röv till lobbyorganisationen Svenskt Näringsliv. Vilka andra frågor är SD redo att överge för att tillfredsställa globalisterna?
SD blir mer och mer liberalt. Du som medlem och partiaktiv blir omedelbart utesluten om du motsätter dig liberalism.
SD stöttar aldrig sina medlemmar och partiaktiva som blir uthängda i media.
SD vacklar i NATO-frågan och om nej till EU.

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Men detta är några av de skäl som gör Alternativ för Sverige mer attraktivt att rösta på än SD. Oavsett hur många % som SD aspirerar på i valet. Visst, SD kan säkert göra skillnad men eftersom partiet redan är ansatt av röta så är frågan om det i det långa loppet är någon skillnad att rösta på SD och M.

Det där tjafset om att SD måste få så många röster som möjliga har "debunkats" tidigare.
"AfS kommer inte få några röster alls. Varför ska ni splittra rörelsen. Är det inte bättre att alla röstar på SD? SD måste bli jättestort annars går Sverige under."

Om nu AfS inte kommer få mer än några promille så gör det inte någon skillnad på valutgången för SD. Om AfS får 1-3 procent skickar det en större signal till etablissemanget än om SD skulle få 28% istället för 25%. SD kan åstadkomma precis lika mycket med 25 som 28 procent. Ingenting.

Jag tänker rösta på AfS av ideologiska skäl. SD har tappat det helt. Och för att blotta tanken på de korrupta rövhålen i SD gör mig spyfärdig.
Senast redigerad av Tjyvas 2018-06-22 kl. 15:37.
Citera
2018-06-22, 15:36
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
SD har pillerknaprande, spela bort riksdagslönen på nätpoker Jimmie "jag vet inte" Åkesson som partiledare.
SD styrs av Mattias Karlsson som ägnar nätterna åt att skriva fylleinlägg på Facebook och konspirerar med EXPO för att hänga ut egna partimedlemmar.
SD har sålt sin röv till lobbyorganisationen Svenskt Näringsliv. Vilka andra frågor är SD redo att överge för att tillfredsställa globalisterna?
SD blir mer och mer liberalt. Du som medlem och partiaktiv blir omedelbart utesluten om du motsätter dig liberalism.

Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Men detta är några av de skäl som gör Alternativ för Sverige mer attraktivt att rösta på än SD. Oavsett hur många % som SD aspirerar på i valet. Visst, SD kan säkert göra skillnad men eftersom partiet redan är ansatt av röta så är frågan om det i det långa loppet är någon skillnad att rösta på SD och M.

Det där tjafset om att SD måste få så många röster som möjliga har "debunkats" tidigare.
"AfS kommer inte få några röster alls. Varför ska ni splittra rörelsen. Är det inte bättre att alla röstar på SD? SD måste bli jättestort annars går Sverige under."

Om nu AfS inte kommer få mer än några promille så gör det inte någon skillnad på valutgången för SD. Och om AfS får 1-3 procent skickar det ändå en större signal till etablissemanget än om SD skulle få 25% istället för 28%. SD kan åstadkomma precis lika mycket med 25 som 28 procent. Ingenting.

Jag röstar på AfS av ideologiska skäl. Och för att blotta tanken på de korrupta rövhålen som styr SD får magen att vända på sig.

Bra debunk. AfS är återvandring. SD är ett helt annat alternativ med sitt omfattande program för att bryta segregationen, det enda som räddar oss idag. I min värld är AfS ett mycket bättre alternativ än SD oavsett om de kommer in eller inte. SD:s politik med integration är rent av farlig för Sverige då det försvårar framtida återvandring. Märkligt nog förefaller det som om många inte har förstått denna grundläggande skillnad ännu.

Håller också med om att Jomshof, Bieler, Karlsson, Kronlid, Herrstedt o.s.v. känns som svaga kort efter Åkesson. Han kan aldrig lämna SD då faller SD samman.
Citera
2018-06-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas

Om nu AfS inte kommer få mer än några promille så gör det inte någon skillnad på valutgången för SD. Om AfS får 1-3 procent skickar det en större signal till etablissemanget än om SD skulle få 28% istället för 25%. SD kan åstadkomma precis lika mycket med 25 som 28 procent. Ingenting.

Jag tänker rösta på AfS av ideologiska skäl. SD har tappat det helt. Och för att blotta tanken på de korrupta rövhålen i SD gör mig spyfärdig.

Utmärkt sammanfattning. Jag har själv röstat på SD och tycker fortfarande att deras metapolitiska inflytande - att deras tillväxt i opinionen skrämmer skiten ur pissliberaler - är kul att följa. Men jag kan inte, under några som helst omständigheter, tänka mig att rösta på SD igen. Och det av exakt de skäl du beskriver.

I september blir det AfS.
Citera
2018-06-22, 16:16
Medlem
AfS har alltså laddat upp Tal till nationen på vimeo nu, men hemsidan är fortfarande inte uppdaterad? Om det nu stämmer att AfS hemsida är den näst mest besökta hemsidan av alla partier så måste dem verkligen vara betydligt mer aktiv och snabbare med uppdateringar där.
Citera
2018-06-22, 16:42
Medlem
TheAlamos avatar
Funderade faktiskt lite på AFS för någon månad sedan men nu känns de lite mindre seriösa. Kolla alla asylbeslut sedan 2000? Känns lite meningslöst? Har man bott i landet sedan dess, inte begått brott och jobbat så känns det som ett monstruöst slöseri på pengar och ett fullständigt verklighetsfrånvänt förslag. Varför ompröva och inte bara skicka ut isf? Känns tramsigt. Visst, att kolla de senaste tre åren och skicka ut alla skäggbarn tex, det är ju givet att man borde. Men inte gå tillbaka 18 år och göra något sådant. Ut med alla som inte jobbar och de som begår brott, mer än så behöver man inte göra. Stopp för asyl också så klart, men efter det spårar dem med underliga förslag. Nej, SD är vad som gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in