2018-06-22, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har nu mailat Örebropolisen och frågat faktiskt. Men jag känner mig tämligen säker på att polisen i Örebro haft tid på sig att, en vardagsnatt, köra bilen en liten omväg förbi det aktuella området.

Dock så är jag mindre säker på att polisen väl i området skulle ha ansträngt sig nämnvärt för att gå ur bilen och leta. Kaffet i bilen hade isåfall kunnat kallna, vilket de inte uppskattar.

Jag kan svara på din fråga om antal patruller i Örebro en vardagsnatt. Minibemanning i Örebro är två patruller i tjänst.
Citera
2018-06-22, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om polis ankommer till hem där det förekommer våld med minderåriga inblandade, blir sådana rapporter offentliga eller sekretessbelagda?
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Det är sannolikt sekretessbelagt när minderåriga är inblandade.
Citera
2018-06-22, 03:01
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nja, jag vill nog vänta med att misstänka SD tills jag själv har sett något som tyder på att han är inblandad. Enbart det faktum att åklagaren håller honom som misstänkt räcker inte.
Då kan du ju ej heller finna nån alternativ misstänkt så länge du inte har fakta på det heller. Eftersom inte åklagaren går ut med detaljerna blir det ju spekulationer på vad de har för bevisläge på SD. Uppenbarligen bevis nog för skäligen. Sen har de väl indicier på sannolika men som inte räckte till för TR som ville BEHÅLLA skäliga misstankar.
Hade inte bevisen räckt för skäliga hade TR inte gått ut med att han fortfarande är skäligen misstänkt.
Men vad dessa bevis är vet ju bara insatta i utredningen
Citera
2018-06-22, 03:09
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Jag kan svara på din fråga om antal patruller i Örebro en vardagsnatt. Minibemanning i Örebro är två patruller i tjänst.

Vet du hur många som jobbar på grova brott i Örebro? Ang vilka resurser man har, vore intressant att veta hur många som jobbar aktivt med fallet (eller hur många som vanligtvis kan avsättas till mordutredning i medelstor stad).
Citera
2018-06-22, 03:35
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Är det utrett att det verkligen var en misshandel? Har för mig att det stod ord mot ord där.

Man kan ju ta anmälan som sådan som bekräftelse på att ett ”svartsjukedrama” (minst) föreligger. Det beror väl lite på vad man kräver för att ngt ska kallas svartsjuka. Men det har kanske inte här funnits anledning att misstänka annan bakgrund till den anmälan.

Sen vem som är den svartsjuke måste kanske i realiteten klarläggas. Men det mesta tycks ju peka på mannen ifråga.
Citera
2018-06-22, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Om polis ankommer till hem där det förekommer våld med minderåriga inblandade, blir sådana rapporter offentliga eller sekretessbelagda?
Det har under flera år varit mer än tjafs. Både moder och son har varit i rejält handgemäng med varandra. Allt enligt sonen själv till kompisar och vuxna.

Har det varit så pass allvarligt så att polis har varit hemma hos dom?
I så fall mer än en gång?

Är det någon som vet varför LW och UW skilde sig?
Citera
2018-06-22, 06:18
Medlem
flixa81s avatar
Angående anmälningarna Lena gjorde mot SD, av egen erfarenhet vet jag att man inte anmäler första gången man blir utsatt för något.
Så kan sätta något på att det inte var första gången hon blev kränkt.
Tror inte heller Lena anmälde första gången han var våldsam utan den gången fick hon nog.
Så jag tror absolut på postaren som skrev att det fanns mycket mer hot och trakasserier i SD och LW:s relationen än vad som framkommit genom anmälningar.
Citera
2018-06-22, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har det varit så pass allvarligt så att polis har varit hemma hos dom?
I så fall mer än en gång?

Är det någon som vet varför LW och UW skilde sig?
Angående frågan om varför LW och UW skilde sig så har den frågan varit uppe rätt så tidigt i tråden och svaret blev då att de gled isär. Det svaret får man ta för vad det är - ett svar från anonym användare på anonymt forum. Kan alltså vara sant men möjligheten finns också att det inte är hela sanningen. Vi vet inte. Var och en bedömer själv det han/hon/det vill tro på.

Skulle också liksom du gärna vilja få veta svaret på dina två första frågor. Här är det @Schazz som har berättat om missämjan mellan mor och son och kanske även är den (anonyme) som kan svara på det här.
Citera
2018-06-22, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Angående anmälningarna Lena gjorde mot SD, av egen erfarenhet vet jag att man inte anmäler första gången man blir utsatt för något.
Så kan sätta något på att det inte var första gången hon blev kränkt.
Tror inte heller Lena anmälde första gången han var våldsam utan den gången fick hon nog.
Så jag tror absolut på postaren som skrev att det fanns mycket mer hot och trakasserier i SD och LW:s relationen än vad som framkommit genom anmälningar.
Håller med Dig men tror att det är stor skillnad på vad man anser som kränkt. Vissa kan tycka det är väldigt kränkande att få ett nej från någon man är intresserad av isf att gå vidare i livet. Kanske räckte några några avvisanden och när han tog till våld i bilen (kanske första ggn våld) så polisanmälde hon det och som hon senare tog tillbaka.
Glad midsommar!
Citera
2018-06-22, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Jo det om att det finns intressen att sprida falsk info kan man ju inte frångå men samtidigt är vi bara ett forum medans polisen har möjlighet att granska fakta och sitter inne med så mycket mer. Vi får nöja oss med den lilla info vi får och sedan blir det ju spekulationer baserat på vad anonyma användare skriver. Nu är ju denna tråd onödigt lång men det är ju för att relativt lite info har läckt ut från åklagare/polis. Även "källor till XX (valfri media)" får ju tas med viss nypa salt.

Så länge SD är misstänkt av polisen är det ju han som är intressant för mig med för det är den faktan vi har att gå efter.

Angående alternativa gärningsmän har ju polisen resurserna till att kolla alibin, förhöra etc och går de inte ut med en ny misstänkt är det ju SD som är den huvudmisstänkta helt enkelt tills vi vet nåt annat

Och då är det ju klart att man vill diskutera SD och förstå hur relationen till LW sett ut och vad som föranlett mordet han är misstänkt för

Hej columbo min favvo deckare på tv
Mycket bra inlägg SD är den intressanta så länge polisen anser att han är skäligen misstänk Det är polisen som avskriver misstankar
Senast redigerad av Radarfwd 2018-06-22 kl. 07:39. Anledning: Spelling
Citera
2018-06-22, 09:33
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är sannolikt sekretessbelagt när minderåriga är inblandade.
Det du och några till här insuinerar, att sonen skulle vara inblandad är så löjligt. Släpp det en gång för alla.
Är det därför polisen var i SD:s hus igår?
Citera
2018-06-22, 09:46
Medlem
[quote=TaxenSixten|64415744]Det du och några till här insuinerar, att sonen skulle vara inblandad är så löjligt. Släpp det en gång för alla.
Är det därför polisen var i SD:s hus igår?[/QUOTE]

Du får finna dig i att det läggs fram olika teorier, och som
jag själv skrev, en hemsk teori.

Angående SD så letar dom så klart efter något dom inte
hittat ännu.
Något som bevisar att han är skyldig, vilket saknas åtminstone i nuläget.
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-06-22 kl. 09:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in