2018-06-22, 01:46
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Det där är alltså anonyma inlägg på Flashback.

Haha, japp.. Som mycket annat här. Alla inlägg är ju anonyma. Det är inte mycket ren fakta som kommit ut, men detta vet vi ju (bland annat):

LW är funnen mördad och skrik hördes av vittnen i området där hon hittades den försvinnande kvällen/natten 23.30-35
Enligt media är sista kända livstecknet runt 23-tiden
SD är fortfarande skäligen misstänkt enligt tidigare uttalande av TR och åklagare i senare intervjuer.
Utredningen väntar på resultat av tekniska bevis från NFC (enligt uttalande i media)
Fler tekniska bevis kommer samlas in för analys (enligt uttalande i media)
Två anhöriga till SD motsäger sig att tillhörigheter beslagtagits av polisen (enligt tidigare länkad artikel i tråden)

Sen påstår ju anonym användare att det r krimtekniker i SDs hem idag vilket antyder att utredningen pågår men det kan man ju inte lita på då då det endast står på FB.

Man väljer ju själv som läsare på FB vilka källor som känns trovärdiga
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-22 kl. 02:00. Anledning: Tillägg
Citera
2018-06-22, 01:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Columbo
Haha, japp.. Som mycket annat här
Det blir lättare att bilda sig en uppfattning om fallet om man skiljer på obekräftade rykten resp. uppgifter där en källa anges.
Citera
2018-06-22, 01:49
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ok. Men vilken är källan? Och på vad grundar sig uppgiften om ett svartsjukedrama?

Det vet vi inte, men eftersom uppgiften kom ut så tidigt har det spekulerats att Metros källa kan ha varit en anhörig/närstående. Oklart varför de skulle ha kontaktat pressen dock.
Citera
2018-06-22, 01:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Det vet vi inte, men eftersom uppgiften kom ut så tidigt har det spekulerats att Metros källa kan ha varit en anhörig/närstående. Oklart varför de skulle ha kontaktat pressen dock.
Ja, så kan det säkert vara. Källan till uppgiften om ett svartsjukedrama skulle också kunna vara Peter Springare eller Åsa Hiding, som Metro hade varit i kontakt med inför artikeln:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misstänkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Det är också möjligt att Metros artikel skulle ha sett annorlunda ut om Springare och Hiding hade känt till vittnesuppgifterna om skriken under natten hon försvann.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-22 kl. 02:02.
Citera
2018-06-22, 02:02
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Det blir lättare att bilda sig en uppfattning om fallet om man skiljer på obekräftade rykten resp. uppgifter där en källa anges.

Vet inte om du såg mitt tillägg efter att du svarade...

Citat:
Haha, japp.. Som mycket annat här. Alla inlägg är ju anonyma. Det är inte mycket ren fakta som kommit ut, men detta vet vi ju (bland annat):

LW är funnen mördad och skrik hördes av vittnen i området där hon hittades den försvinnande kvällen/natten 23.30-35
Enligt media är sista kända livstecknet runt 23-tiden
SD är fortfarande skäligen misstänkt enligt tidigare uttalande av TR och åklagare i senare intervjuer.
Utredningen väntar på resultat av tekniska bevis från NFC (enligt uttalande i media)
Fler tekniska bevis kommer samlas in för analys (enligt uttalande i media)
Två anhöriga till SD motsäger sig att tillhörigheter beslagtagits av polisen (enligt tidigare länkad artikel i tråden)

Sen påstår ju anonym användare att det r krimtekniker i SDs hem idag vilket antyder att utredningen pågår men det kan man ju inte lita på då då det endast står på FB.

Man väljer ju själv som läsare på FB vilka källor som känns trovärdiga
Citera
2018-06-22, 02:07
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vet inte om du såg mitt tillägg efter att du svarade...
Ja, de där uppgifterna är ju åtminstone kontrollerbara.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-22 kl. 02:10.
Citera
2018-06-22, 02:07
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ja, så kan det säkert vara. Källan skulle också kunna vara Peter Springare eller Åsa Hiding, som Metro uppenbarligen hade varit i kontakt med inför artikeln.

Får några dagar sedan hade jag motsatt mig det, men efter pajkastningen i media vet jag inte riktigt vad man ska tro. Av dessa två verkar dock inte Hilding vara den som glappar i onödan.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-06-22 kl. 02:11.
Citera
2018-06-22, 02:18
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att EnGodTanke vid nåt tillfälle sagt att SD är källan till att SD och LW inte umgås intimt längre. Sedan har EnGodTanke vid ett annat inlägg jag ifrågasatt sagt att SD och LW har träffats efter misshandeldramat för 1,5 år sen och att bildbevis finns på detta, men jag fick inget svar på vad han menade.

Att veta att SD och LW inte fortsatt träffas efter 1,5 år i hemlighet kan ju ingen utom SD veta med säkerhet eller om LW anförtrott sig till nån vän tex att de HAR fortsatt umgås då och då (som isf då skulle kunna vara underlag till polisens "svartsjukedrama")

EnGodTanke var ju väldigt tydlig med i början av sina inlägg i tråden att om DNA hittades från LW i SDs närhet så kunde detta bero på att det utbytts genom naturliga oskyldiga möten (obs, min ordformulering nu... )

Jag är ganska övertygad om att LW och SD haft en infekterad av och på-relation som ibland varit bra och ibland skit. Har man haft ett förhållande under 6 års tid bakom sin fru som en användare (mirijuri-nåting) påstod att SD och LW haft så finns nog många starka känslor inblandade. Sedan att detta eskalerat till våld är en annan femma men det är klart att SD är av intresse pga de tidigare anmälningarna. Är övertygad om att det finns vittnen i LWs närhet som berättat för polisen om incidenter som LW berättat om i förtroende som INTE anmälts men som efter sin död är betungande för SD...

Nu minns jag inte alls vad användaren heter som flera gånger i början av trådstarten hintat om att det fanns flera saker som hänt än det som anmäldes till polisen för 1,5 år sen. Vet att jag själv reagerade på det då men ville inte fråga pga jag tänkte om användaren ville utveckla så kunde hen göra det själv.
Tycker att även Mirdidjul66 hintar om att det finns mycket mer som hänt än vad vi i tråden känner till. Även det är obekräftade uppgifter som ska ta med en nypa salt men vill ändå minnas att användaren bla nämnde misshandeln i bilen och att det var Lena som vigde HD och SD innan det var allmänt känt. Så bör haft ganska nära kontakt med LW.

Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Japp, det är Stefan Davidson som misshandlade Lena i hennes bil , Det dom flesta inte vet är att dom också hade ett förhållande i 6 år innan det här hände med mycket hot och kränkningar av Lena.. Men hon hade inte förmågan att ta sig ur alla lönger , Jag sa åt henne många många gånger att anmäla, vilket hon gjorde men som blev avskrivet, men fortsatte träffa Lena regelbundet fast han var gift.
Citera
2018-06-22, 02:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MistressAdelharde
Tycker att även Mirdidjul66 hintar om att det finns mycket mer som hänt än vad vi i tråden känner till. Även det är obekräftade uppgifter som ska ta med en nypa salt men vill ändå minnas att användaren bla nämnde misshandeln i bilen och att det var Lena som vigde HD och SD innan det var allmänt känt. Så bör haft ganska nära kontakt med LW.
Är det utrett att det verkligen var en misshandel? Har för mig att det stod ord mot ord där.
Citera
2018-06-22, 02:24
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ok. Det där är alltså anonyma inlägg på Flashback. Inget ont om '18carat', men man måste komma ihåg att det alltid finns intressen av att sprida felaktiga och vilseledande uppgifter i sådana här trådar.

Jo det om att det finns intressen att sprida falsk info kan man ju inte frångå men samtidigt är vi bara ett forum medans polisen har möjlighet att granska fakta och sitter inne med så mycket mer. Vi får nöja oss med den lilla info vi får och sedan blir det ju spekulationer baserat på vad anonyma användare skriver. Nu är ju denna tråd onödigt lång men det är ju för att relativt lite info har läckt ut från åklagare/polis. Även "källor till XX (valfri media)" får ju tas med viss nypa salt.

Så länge SD är misstänkt av polisen är det ju han som är intressant för mig med för det är den faktan vi har att gå efter.

Angående alternativa gärningsmän har ju polisen resurserna till att kolla alibin, förhöra etc och går de inte ut med en ny misstänkt är det ju SD som är den huvudmisstänkta helt enkelt tills vi vet nåt annat

Och då är det ju klart att man vill diskutera SD och förstå hur relationen till LW sett ut och vad som föranlett mordet han är misstänkt för
Senast redigerad av Lt.Columbo 2018-06-22 kl. 02:32.
Citera
2018-06-22, 02:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jo det om att det finns intressen att sprida falsk info kan man ju inte frångå men samtidigt är vi bara ett forum medans polisen har möjlighet att granska fakta och sitter inne med så mycket mer. Vi får nöja oss med den lilla info vi får och sedan blir det ju spekulationer baserat på vad anonyma användare skriver. Nu är ju denna tråd onödigt lång men det är ju för att relativt lite info har läckt ut från åklagare/polis. Även "källor till XX (valfri media)" får ju tas med viss nypa salt.

Så länge SD är misstänkt av polisen är det ju han som är intressant för mig med för det är den faktan vi har att gå efter.

Angående alternativa gärningsmän har ju polisen resurserna till att kolla alibin, förhöra etc och går de inte ut med en ny misstänkt är det ju SD som är den huvudmisstänkta helt enkelt tills vi vet nåt annat

Och då är det ju klart att man vill diskutera SD och förstå hur relationen till LW sett ut och vad som föranlett mordet han är misstänkt för
Nja, jag vill nog vänta med att misstänka SD tills jag själv har sett något som tyder på att han är inblandad. Enbart det faktum att åklagaren håller honom som misstänkt räcker inte.
Senast redigerad av Draifos 2018-06-22 kl. 02:40.
Citera
2018-06-22, 02:38
Medlem
Citat:
Är det utrett att det verkligen var en misshandel? Har för mig att det stod ord mot ord där.
Förlåt, uttryckte mig slarvigt, misshandelsanmälan ska det stå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in