2018-06-21, 23:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Ytterligare en gängskjutning i Malmö ikväll. Detta blåser nog upp till en perfekt storm där alla avarter av massinvandringen visar upp sig från sin "bästa" sida.

Jag börjar faktiskt på allvar tro på över 30%.
2018-06-21, 23:07
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Är det något nytt här, eller kände du dig bara extra glad för att få se siffrorna en gång till?

Vi Sverigevänner ska nog vara f-bannat glada för opinionsutvecklingen för SD!

Även om den kan bli ännu bättre...
2018-06-21, 23:17
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Där håller jag inte riktigt med dig. Jag vet många SD:are upprörs, men hur mycket hade S att säga till om mellan 2010 och 2014? Nada. Odemokratiskt? Jag tycker inte det. Det parti eller partier som kan skapa den största "alliansen" och helst majoritet bör leda landet.

Det är inte så Sveriges system fungerar och det finns inget i vår grundlag som nämner allianser. I Sverige har vi en riksdag och beslut måste röstas igenom där. Situationen under denna och den förra mandatperioden är inte alls lika heller. Sossarna gav då inte bort sina mandat till alliansen som alliansen har gjort under denna mandatperiod, det är en extrem skillnad.
2018-06-21, 23:48
Medlem
Alltså låt oss ta det seriöst. Vi väntar på Inizio men det är väl inte troligt att den kommer under midsommarfirandet, fredag, lördag. Den borde komma på måndag eller?

Så här såg dom två senaste OU ut från Inizio:

nr 1 i maj Sossar 26,6%.....M 22,4%....SD 16,9%

nr 2 i maj Sossar 24,5%.....M 22,0%....SD 19,4%

Inizio försöker att mildra Sossarnas fall. Moderaterna ligger nog rätt runt 22,0% men dom kan få betala för sin otydlighete. För SD var det en mycket bra höjning och då är det svårt för Aftonhoran att redovisa ytterligare en höjning. Man vill trycka ned men samtidigt måste man korrigera eftersom valet närmar sig. Jag tippar sålunda:

juni Sossar 24,2%.....M 21,6%....SD 20,2%

Vi måste vara realistiska och inte ägna oss åt önsketänkande. Den fruktansvärde repressionen och propagandan mot SD får en liten verkan men nu har verkligen det mest konstruktiva valarbete för SD åter tagit fart i Malmö. Ny skjutning i kväll. Sverige är ett Asshole country tyvärr men folket har ju röstat för det.
Beträffande regeringsbildning bör vi nog avvakta valresultatet men jag känner att det blir en ohelig allians mellan Sossar...Liberaler....Lööf

En svag övergångsregering ungefär som Krenz tog över efter Honecker i DDR. Mycket bra för SD som kan växa ännu mer.
2018-06-22, 00:09
Medlem
fostroms avatar
SD kan sitta lugnt i båten och se hur verkligheten spelar dem i händerna. Sjuklövern och media har fullt upp att parera allt elände som följer i massindvandringens kölvatten. Yougov pekar på otroliga 28,5%, vilket tyder på ett rejält uppvaknande hos väljarkåren. Några timmar efter prognosen kommer bulletiner om en ny dödskjutning i Malmö, kaos på akuten och tungt beväpnad polisinsats.

Vad har då Sveriges största tidning att förtälja i ärendet? Jo, att den som röker en joint eller drar en lina är skyldig. (Mig veterligen knarkades det friskt redan på 70- och 80-talet utan att folk mejades ned med automatvapen.) I brist på annat vevar AB:s ledarsida också den repiga skivan om "järnrörsskandalen". Herregud, trillar aldrig polletten ner hos dessa politruker? Om dryga två månader lär ett antal av dessa "Bagdad-Bob" se slaget förlorat och med skammens rodnad fly fältet.
2018-06-22, 00:13
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I samband med att Metro publicerar dagens YouGov har de också med kommentarer från undersökningen där deltagarnas kommentarer om varför de väljer bort S för SD finns med. Och det är precis så som tråden insett sedan länge: det finns ingen gräns på hur sura folk är på S för sitt svek mot folket.

https://www.metro.se/artikel/sd-överlägset-störst-i-ny-yougovmätning-ett-drömläge-så-här-nära-ett-val

Dessa kommentarer från folket som intervjuades var något av det skönaste jag läst. Det är den totala misstron vi tillsammans har mot PK och dess svek mot Sverige som kommer fram väldigt bra.
2018-06-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Inte omöjligt, jag tror även att vi kommer få diskutioner om en ev sammanslagning av S och V.

Har för mig att jag läst att 69% har stor eller mycket stor antipati mot SD vilket innebär att dom nu är mycket nära sin övre gräns.

/Provokatör
Taket har sprängts gång på gång på gång.
Taket är 5%

Taket är 8%

Taket är 11%

Taket är 13%

.....
2018-06-22, 01:26
Medlem
Smoothmans avatar
"Så skapades ett gyllene läge för SD.

Sedan Sverigedemokraterna kom in i riksdagen 2010 har partiet bara fortsatt att växa. Enligt DN/Ipsos junimätning hade 20 procent av de svarande röstat på SD, om det var val i dag, och blir därmed näst största parti.

Det enda som är säkert inför höstens val är att SD kommer att få ett bättre valresultat än sist. Detta trots kändisars, mediepersonligheters, proffstyckares och politikers många försök att övertyga SD:s väljare att rösta på ett annat alternativ, egentligen vilket som helst.

Försöken har växlat mellan banala – ”Fuck SD” – till mer sofistikerade varianter där SD:s politik och förslag har dissekerats och konsekvenserna utvärderats. Det har oavsett inte hjälpt.

Problemet är att få har varit genuint intresserade av att ta sig an Sverigedemokraternas framgångar och följare på ett fördomsfritt sätt.... man gör det för lätt för sig om man enbart tror att det är invandringen och den förda migrationspolitiken som har lett till SD:s framfart. Frågan är större än så och det handlar om att samtidsdebatten har radikaliserats på ett sätt som framstår som apart för många väljare."

Vad säger ni om den analys som Markus Uvell (f d chef på Timbro) gör om SD:s framfart? Är han nåt på spåren eller är det bara gammal skåpmat och snömos?

https://www.expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/sa-skapades-ett-gyllene-lage-for-sd-/

https://unv.is/expressen.se/ledare/naomi-abramowicz/sa-skapades-ett-gyllene-lage-for-sd-
2018-06-22, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
Okay. Du tycker det är "strategi" att lägga mätningen så den drunknar i nyhetsflödet men fullkomligt sinnessjuka konspirationsteorier att framföra att samma tidning möjligen bytte institut för att dessa mätte för höga siffror på partiet vars stöd/ökning tidningen vill gömma undan..

Djimmie tycker ovan till om Aftonbladets "dumpning" av United Minds efter att SD fått för höga siffror i Aftonbladet

Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie

T.o.m. valet 2014 visade Yougov relativt låga siffror på SD. Lite mkt begärt (även vid en konspiration) att Metro ska agera på att man viktar om efter valet och försöker hamna närmare sanningen. Lite väl uppenbart om man dumpar sitt institut p.g.a. det. Hur skulle annars regimtrogna kunna argumentera utan att hela tiden använda: "Titta! Ert favoritinstitut får visa höga SD-siffror hos vänstertidningars högborg utan att dumpas!!"

Och Djimmie tycker här ovan till om varför Metro inte "dumpat" Yougov under 4 års tid trots att de visat höga siffror på SD.
Den kognitiva dissonansen är bedövande.

Jag konstaterar också att jag inte längre kan hänvisa till att Yougov köps in av Metro när jag skall motbevisa teorin om att uppdragsgivare dumpar institut som visar för mycket på SD/belönar OI som levererar "rätt" siffror på SD. Detta eftersom Yougov/Metro är en decoy vilket de också logiskt sett endast kan vara ifall de är i maskopi med de andra OU-beställarna. Djimmie är för övrigt inte konspirationsteoretiker.
2018-06-22, 08:22
Medlem
Det enda som nu kan stoppa att SD blir största partiet är valfusk. Det läskiga är att så desperata är nog vänstern och MSM.

Hur får vi hit valobservatörer?
2018-06-22, 08:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Efter gårdagens "favorit-statsminister" undersökning kommer nu detta i Alternativ Media:

Citat:
En färsk Sentiomätning visar att Jimmie Åkesson är den populäraste statsministerkandidaten hos svenska väljare. När Nyheter Idag talar med SD-ledaren är han inte främmande för att använda Moderaterna som stödparti till en SD-regering. – Du borde ställa den frågan till Ulf Kristersson, säger Åkesson till Nyheter Idag.

https://nyheteridag.se/akesson-vill-se-moderaterna-som-stodparti-till-sd-regering/

M som ett stödparti till en SD-regering, där Åkesson med störst folkligt stöd som statsminister och största parti bildar regering. Detta publiceras i media som enligt nån annan undersökning har större förtroende än både Expressen och Aftonbladet.

Sen kan ju Anders Lindberg säga att "det är ingen riktig undersökning" bäst han vill.

Så kan det gå...

Edit:

Samtidigt dundrar Aftonbladet på med följande rubriker:

Flera gripna efter dödsskjutningen av en 24-åring i natt
Trumps fru hade fel jacka på sig
Fotbolls VM: Bank: FY FAN!
Här rasar majstången - åh nej!
Häller coca cola på grillgallret - här händer nåt magiskt
Realitystjärnan död - svensk vän kritisk
Hetromän - därför ligger - vi med män
Så njuter du i midsommar - utan att gå upp i vikt
”Är helt tomt i min kalender” - så firar kändisar midsommar
Gynnings vin på tok för dyrt
Slipp matpanik i midsommar
Detta ska du tänka på när du väljer kattfoder
Fem bilar brann - elden spreds till garage
Så tvättar du bort fläckarna i midsommar
Så mycket alkohol kan du dricka
Så enkelt öppnar du vinet utan korkskruv

Nej - jag skojjar inte, och när svenska midsommarfirare umgås runt sillbord och i bastur så kommer diskussionerna att gynna SD - "har du sett senaste Yougov?", "S är fan på väg att helt klappa ihop" och sånt. Och kvällstidningarna ser ut som "Hänt i veckan" eller annan kärringmässig skvallertidning.

Så när dom sen kommer "Åkesson nazistiska rötter - målar tjänsterummet brunt och äter barn till frukost med partistyrelsen" så tror alltså MSM att kvällstidningar eller MSM i allmänhet skulle besitta någon politisk tyngd?

Det är skrattretande.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-06-22 kl. 08:54.
2018-06-22, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro
Det enda som nu kan stoppa att SD blir största partiet är valfusk. Det läskiga är att så desperata är nog vänstern och MSM.

Hur får vi hit valobservatörer?

Normalt er det OSCE der udsender valgobservatører, men det forekommer mig at den svenske regering har fået foranstaltet at der ikke sendes valgobservatører til valget i september.

Jeg vil håbe at f.eks. SD har arbejdet for at få tilsendt valgobservatører, men jeg ved ikke om det er tilfældet.

Måske kan henvendelser fra private svenskere til f.eks. danske politikere eller det danske udenrigsministerium starte en proces som resulterer i udsendelse af valgobservatører.

Jeg fandt tilfældigt denne side som omhandler danske valgobservatører:

http://oestrig.um.dk/da/osce-og-fn/osce/valgobservator-for-osce/

Men generelt må opfordringen vel være at sørge for selv at medbringe gyldig stemmeseddel til valglokalet, så den udbredte praksis med at forhindre vælgere i at stemme på f.eks. SD ved at sørge for at der ingen stemmesedler er elimineres.

Det er grotesk at sådan en fejlmulighed overhovedet eksisterer, og burde være årsag nok til at OSCE eller andre sendte valgobservatører.

Men generelt - det er op til jer svenskere at agere selv, som enkeltpersoner, men allerhelst som større grupperinger/organisationer.

Held og lykke med jeres kamp for et retfærdigt valg!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in